Strefa OMSI

Pełna wersja: Gdańsk (mapa półrealna)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam wszystkich serdecznie!
Jestem tutaj nowy więc słowem wstępu się przedstawię. Jestem Mateusz, mam 22 lata i mieszkam w Gdańsku. Na co dzień studiuje na Uniwersytecie Gdańskim. W wolnym czasie gdzieś pomiędzy zajęciami i nauką a imprezowaniem ze znajomymi:lol::lol: tworzę mapę do Omsi 8)8)

Ale dobra...przejdźmy do rzeczy...
Przychodzę do Was z dość skromną zapowiedzią mojego projektu nad którym pracuję od jakiegoś czasu.
Będzie to półrealna mapa Gdańska. W pierwszej odsłonie planuję stworzyć trasę linii 154 (Wały Piastowskie - Orunia Górna) http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-154.html
Czemu półrealna? Ponieważ realność układu drogowego oceniam na jakieś 70% natomiast układu budynków czy ich wyglądu na 50%. Nie mam aż takich zdolności i możliwości by stworzyć projekt całkowicie realny chociaż początkowo takie miałem zamiary. W pełni realne będą nazwy przystanków.

Staram się by mapa miała klimat Gdańska. Stawiam jak najwięcej obiektów dedykowanych zabytków a przy tym zachowuję optymalizację na dobrym poziomie by wszystkim jeździło się przyjemnie i płynnie. Chcę także stworzyć obiekty które będą pojawiać się na mapie sezonowo takie jak np. koło widokowe.

Rozpisałem się trochę...przejdźmy do screenów...
Widok na okolicę Bramy Wyżynnej. W tle widać także charakterystyczny budynek lotu który niedługo zostanie podmieniony na trochę lepiej wyglądający model
[Obrazek: 00424236613670290397.png]
A tutaj skrzyżowanie Hucisko (dość nie lubiane przez kierowców) jeszcze nie jest w pełni ukończone.
[Obrazek: 92050151256377269972.png]

W najbliższym czasie zarzucę jeszcze kilka screenów z innych rejonów mapki. A teraz liczę na wasze opinię i komentarze czy w ogóle jest sens w tym dalej grzebać.:hihi:
Jak na pierwszy raz, wygląda to całkiem schludnie. Fajnie, że wziąłeś inną teksturę asfaltu, niż podstawowy, ale wygląda trochę, jak świeżo wylany. Taki był zamiar? Jeśli taki tam jest w realu, to nie będę się czepiał. Może warto pomyśleć nad zmianą tekstury znaków poziomych? Walą paintem na kilometr, a do tego są sterylnie czyste.

Otoczenie jest wykonane całkiem starannie, nie widzę pustych miejsc, chociaż nie jestem z tego miasta, to myślę, że w miarę podobne budynki stoją w tym miejscu. Miło by było, gdybyś dodał screeny ze streetview, do porównania otoczenia. Mam tylko nadzieję, że nie stosujesz radiusów, bo kiedyś one strasznie zeżrą Ci FPS na mapie. A to by było szkoda. Od siebie bym dodał troszkę więcej buszy od Heira, gdyż na trawnikach jest pusto.

To, co tutaj pokazałeś, to można ocenić na mocne 4/6. Nie poddawaj się, powoli zmierza to w dobrym kierunku. Spróbuj utrzymać poziom, a będzie dobrze.:)
Dziękuję za opinie :)

Jeśli chodzi o asfalt to będzie na pewno wymieniony tak samo jak te linie poziome.
Radiusów unikam bo wiem że zjadają FPS.
Pokazane obszary nie są jeszcze ukończone w stu procentach więc takie rzeczy jak busze czy inne pierdółki będą jeszcze dodane;)
Wygląda to całkiem ładnie i przyjemnie dla oka. Ale http://hostmat.eu/images/92050151256377269972.png gdy będziesz wymieniał zebrę to lepiej ją dopasuj, bo teraz jest nierówno. Obniżyłbym też przejazdy przez tory, bo teraz będzie się tam dość wysoko "podskakiwać". Nie podobają mi się też tekstury niektórych obiektów np. dachy kamienic. Natomiast w dachu bramy widać szczelinę.
Jednak układ drogowy wygląda ładnie. Czekam na kolejne screeny.
Asfalt będzie potem zmieniony - masz zamiar podmieniać każdy splin, czy tylko teksturę? Jak to pierwsze, to zmień go już teraz, by sobie potem nie dodawać roboty.
Wymieniona będzie tekstura więc luzik.
Też jestem z Gdańska i mogę powiedzieć że para przystanków "Brama Wyżynna" oraz samo skrzyżowanie wygląda jak w realu :D . Tak ja kolega Przemo napisał należy poprawić pasy dla pieszych. Jestem pełen podziwu i liczę że projekt nie zostanie porzucony. Pozdrawiam.
Fajnie, że bierzesz się za to miasto i to w dodatku linię, którą jeżdżę na codzień, gdy jestem w Gdańsku:D Także mogę powiedzieć jak jest z realnością.
Póki co wygląda to fajnie, bez problemu idzie poznać te miejsca co zaprezentowałeś, niemniej jednak mapa wygląda trochę surowo. Brakuje roślinności; krzaków, drzew itp. Brakuje reklam, billboardów, a tekstury są trochę ciemne i szarobure, w rzeczywistości jest trochę bardziej kolorowo:D Na Bramie Wyżynnej jest zbyt pusto. Dodaj dalej w tle trochę statycznych ludzi, bo zawsze są tam tłumy, pododawaj barierki i elementy małej architektury takie jak ławki, śmietniki itp. Koniecznie przy budynku LOT'u i drodze w kierunku starówki czy Targu Węglowego stoiska z parasolami oraz a'la straganiki. O asfalcie itd mówili przedmówcy. Czekam na dalsze zdjęcia z Platynowej i Małomiejskiej.

Pozdrawiam
Faktycznie może wygląda to troszkę surowo bo jeszcze w tym miejscu nie jest wszystko zrobione do końca. Chciałem pokazać screeny dopiero jak będzie więcej zrobione natomiast przyznam że ostatnio zabrakło mi troszkę motywacji do budowy tej mapy i chciałem zobaczyć czy to co chociaż do tej pory zrobiłem się do czegoś nadaje. Jakieś pozytywne komentarze dodają skrzydeł :hihi:

Tak więc będą tłumy ludzi, będą stoiska...wszystko będzie żyć w tym miejscu jak w realu :)
Witam.
Dziś udostępniam Wam kilka kolejnych screenów do oceny. Wymieniłem asfalt na inny oraz pozmieniałem oznakowanie poziome na te z mniej paintową teksturą.
Prace nadal trwają w okolicy Gdańska Głównego ale już prawie ten najtrudniejszy etap mam za sobą.

Ożywiłem trochę te okolice. Co o tym myślicie?
[Obrazek: 54279690610972759504.png]

To także przystanek Brama Wyżynna ale w przeciwnym kierunku:
[Obrazek: 02483829803196722858.png]

A tu przystanek Dworzec Główny:
[Obrazek: 67570429617159479055.png]

No i na koniec okolice zieleniaka. W tle budynek Europejskiego Centrum Solidarności i dawna Stocznia Gdańska:
[Obrazek: 49447049970027610037.png]
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie