Strefa OMSI

Pełna wersja: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć,

Chciałbym się zapytać was w jaki sposób mogę edytować wszelakie tekstury, które są we wnętrzu autobusu w taki sposób aby były one dostępne tylko dla tego malowania, które robię?

Przykładowo, Volvo 7700 ma kilka malowań, np. wrocławskie i z zewnątrz jak i wewnątrz posiada coś z Wrocławia. Jednak gdy robię swoje malowanie to w środku autobusu to jest np. tekstura biletomatu z wrocławskimi logotypami, a chciałbym aby były inne, na które sobie zmienię. I chcę aby te tekstury biletomatu, które stworzę, były tylko w moim malowaniu, a we wrocławskim pozostały te wrocławskie.

Chodzi o jakieś dopiski w pliku .cti czy jak? Proszę o dokładną pomoc.

Pozdrawiam!:)
Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki.
(18.03.2017 21:21)Nick™ napisał(a): [ -> ]Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki.

Rozumiem, wiem jakie to pliki, z tym, że jak je edytuję na swoje tekstury to te moje będą na każdym malowaniu, a chodzi o to aby te moje tekstury przypisać tylko do mojego malowania.
Musisz każdą modyfikowaną teksturę dodać w pliku model.cfg danego autobusu. Jak dobrze pamiętam to w moim poradniku dokładnie opisałem jak to zrobić.:P

Drugi poradnik dotyczący plików .cti oraz modyfikowania innych tekstur http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Wielk...tur--16437
To trzebaby zmodyfikować początek pliku cfg dodając nowe CTCTextures. Przejrzyj to, to zawiera informacje które tekstury mają się zmienić na te przypisane w pliku .cti. Dodaj nowe linijki na wzór starych i zrób to samo w piku cti.
W pliku .cfg modelu, w linijce "Texture-Changes" dodaj nowy wpis "CTCTexture".
Czyli to jakby miało wyglądać? W configu jest tak:

Kod:
########################################
Texture-Changes
########################################

[CTC]
Colorscheme
Texture\Malowanie
0

[CTCTexture]
farbschema_tex1
przod prosty.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex2
tyl prosty.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex3
tex lewa.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex4
prawo.jpg

Dajmy na to biletomat. Jakie komendy muszę tu dopisać aby podpisać pod moje malowanie zmienioną jego teksturę? Dodam, że w folderze autobusu nie ma takich plików jak "prawo.jpg", "tyl prosty.jpg" i inne wymienione wyżej z tym formatem.
Musisz znać nazwę tekstury, załóżmy, że biletomat ma teksturę "biletomat.png". Otwierasz model.cfg i pod tym, co zacytowałeś powyżej, czyli
Kod:
[CTCTexture]
farbschema_tex4
prawo.jpg
dopisujesz kolejną zmienną - nazwij ją jak chcesz, najprościej będzie nazwać ją "biletomat". Dopisujesz coś takiego:
Kod:
[CTCTexture]
biletomat  <---- nazwa zmiennej
biletomat.png  <---- nazwa tekstury w folderze Texture
i możesz modyfikować dowolną teksturę w pojeździe - rurki, fotele, sufit, kolor wyświetlaczy itd.
Okej, a jak mam się dowiedzieć jak się nazywa zmienna? Dopisałem do volvo.cfg:

Kod:
[CTCTexture]
biletomat
elektronika_LMbdg.png <--- tak się nazywa zmieniona przeze mnie tekstura biletomatu (normalnie nazywa się "elektronika_LM.png")

I nie działa :/ Spróbowałem jeszcze dać do repaints.cti (plik, w którym są też inne tekstury, np. wrocławskie, gdyńskie itp..):

Kod:
[item]
MZK_Bydgoszcz_463
biletomat
elektronika_LMbdg.png

I też nie działa. Poszukałem cokolwiek związanego z tym biletomatem w volvo.cfg i mamy coś takiego:

Kod:
[mesh]
biletomat.o3d

[matl_change]
elektronika.png
0
elec_busbar_main

[matl_item]

[matl_nightmap]
elektronika_LM.png <--- oryginalna tekstura biletomatu

A więc tak to wygląda, może coś innego wpisać? Jakieś pomysły co teraz? Proszę o pomoc.:|
W modelu podajesz nazwę podstawowej tekstury. Czy aż tak trudno opisałem w swoim poradniku jak należy modyfikować te tekstury? Każdy z powyższych osób podaje prawidłowe informacje, ale nadal chyba jest to za trudne dla Ciebie.

Dokładniej to miejsce:

[Obrazek: d21PL6u.png]

W sumie Goppel napisał to samo, ale może patrząc drugi raz na tą samą treść zauważysz co zrobiłeś nie tak.
Stron: 1 2
Przekierowanie