Strefa OMSI

Pełna wersja: Biały Potok - Węglin
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Według MapToolsa brakuje jeszcze jednego splina, którego nie mogę nigdzie znaleźć:

Kod:
Splines\Lesnica\Zuzel\Zuzel_4m.sli
Wszystko fajnie, tereny podmiejskie zrobione wzorowo, ale wysepek spowalniających nie robi się w taki sposób. One mają spowalniać ruch, a nie go niemal zatrzymywać. Są źle wyprofilowane.
Mapka jest bardzo fajna.
Miałem problemy z mapą ale to już rozwiązane:).Po pierwszym przejeździe po mapie nie zauważyłem żadnych błędów.Bardzo ucieszył mnie czas przejazdu po mapie czyli 20 minut,to bardzo dobry czas przejazdu ani nie za długo ani nie za długo.Drugi fakt który mnie ucieszył był taki że autor zadbał o tekstury autobusów żeby było czym jeździć.
Życzę dalszego rozwoju mapy i pozdrawiam
Same problem, please help. Splines\Lesnica\Zuzel\Zuzel_4m.sli
Z góry przepraszam za to małe zamieszanie z plikami i hostingiem i zarazem dziękuję bardzo @pause1 za mirrory :)

@Tomek5300:
Też mi to trochę nie pasowało, że rogatki podnoszą się tak późno, lecz wolałem nie kombinować z kostką, bo jestem w tym zielony, korzystałem z gotowego wpisu. Ewentualnie mogę zrobić tak jak napisałeś, czyli puścić drugi pociąg, zobaczymy :-)

@Zdzichu:
Sprawdzę obie lokalizacje, jak będą tam jakieś niewidzialne ściany to usunę.


@Solarek87;@gotama73:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
dołączam też do pierwszego postu.

@Mrozard:
Wysepki przerobię na takie. Te, które są obecnie są rzeczywiście zbyt mocno spowalniają ruch.


Już rozpocząłem prace nad poprawką mapy, która poprawi min. wymienione wyżej błędy.
Z góry zaznaczę, iż nie należę do grupy sympatyków scenerii fikcyjnych prezentujących trasy długodystansowe poza obszarami miejskimi, aczkolwiek zainteresowanie twoim projektem sprawiło mi niezmierzoną radość. Dobra robota.

To niesamowite, że potrafiłeś tak silnie urozmaicić krajobraz przy naprawdę niewielkim wpływie na płynność wyświetlania gry, co wzmocniło przyjemność płynącą z przejazdu. Zresztą sporą rolę gra w tym wypadku rozsądne rozmieszczenie obiektów, które odbiło się na wysokim poziomie stabilności symulacji. Pokonywanie trasy w obie strony daje prawdziwą satysfakcję, zwłaszcza na obszarach niezabudowanych. Na dysku swojego komputera posiadałem swego czasu niemiecką mapę, która również zapewniała podróż pomiędzy miasteczkami, jednakże była ona zdecydowanie gorzej zoptymalizowana, nie mówiąc już o jej kiepskawym wyglądzie. Podoba mi się również sposób w jaki oznaczasz trasę helperami - rzadko kiedy jest to tak schludnie i czytelnie wykonane

Projekt posiada jednak kilka mankamentów, aczkolwiek nie wpływają one istotnie na odbiór całości. Czas postoju na przejeździe kolejowym w Węglinie jest nienaturalnie długi, co wymusza zabawę w polskich kierowców przejeżdżających przez tory przy zamkniętych rogatkach. Wysepki (odnosząc się do wypowiedzi @Mrozard) są faktycznie zbyt ciasne i utrudniają manewrowanie. Niektóre spliny należałoby poprawić, zwłaszcza te odpowiadające za przerywane linie poziome, bowiem wygląda to niekiedy niechlujnie. Rozkład jazdy moim zdaniem również wymaga poprawy, ponieważ po dojeździe do przystanku końcowego w Białym Potoku dwukrotnie nie wyświetliło się podsumowanie, choć nie ukrywam, że mógł być to również błąd symulatora.

Przechodząc do konkluzji, przyznam szczerze, że prawdziwie mi zaimponowałeś. Cieszę się, że w ostatnim czasie jakość modyfikacji publikowanych na tym forum znacząco wzrosła - mam nadzieję, że raz na zawsze odbiliśmy się od dna.
Mi z kolei brakuje
Sceneryobjects\billboardy łomża\awkst.sco:D
Pomoże ktoś?
Na mapie przejechałem kilka kółek. Opinia nie będzie zbyt obszerna, gdyż posiadam prawą dłoń w gipsie, więc pisanie jest bardzo uciążliwe i żmudne.

Mapa serio prezentuje wysoki poziom. Na największą pochwałę zasługują otwarte przestrzenie, które sprawiają wrażenia prawdziwie otwartego świata, a nie że jedziemy po zamkniętym kawałku ulicy ze ścianami przy krawędzi jezdni z kamienic bądź drzew. Świetnie zrobione backdropy i tereny polne czy też rolne. Dużą wagę przywiązałeś także do malowania terenu dzięki czemu przy relatywnie małej ilości obiektów nie odczuwamy żadnego efektu pustki, wszystko jest pięknie dopełnione. Dzięki temu mapa też jest stosunkowo lekka i trzyma solidną ilość fps. Miasto jest ładne, klimat takie małej polskiej miejscowości udało ci się bardzo dobrze odwzorować zwłaszcza pętla w Węglinie i okolice szkoły. Do ruchu drogowego AI zastrzeżeń nie mam, jest całkiem OK, podobnie autobusy AI. Na osobne wyróżnienie zasługują zdecydowanie genialne malowania dedykowane mapie. Schemat prezentuje się znakomicie, nowoczesny, pasujący zwłaszcza do nowych wozów. Przemyślana została też sprawa schematu dla starszych wozów co wyszło dosyć realnie, bo widać iż ten pierwszy jest dziełem grafika bardziej z ostatnich lat. To naprawdę duży plus.

Tak jak w Węglinie pętla jest fajnie zrobiona, tak ta w Białym Potoku sprawia wrażenie jakby trasa została ucięta przed końcem, a przystanek końcowy to najzwyklejszy przystanek. Myślę, że mogłeś przedłużyć trasę o te 500-600 metrów i zrobić jakąś dobrą pętlę albo zawrotkę. I nie wiem też czy przypadkiem ta trasa nie jest zbyt bardzo oblegana przez ludzi zważywszy na ilość domów czy ogólnie zabudowań, które owa linia łączy.

Jeśli mapa zostanie połączona zgodnie z zapowiedziami autora z całym Dopiewem, to może być jedna z lepszych dużych produkcji na polskiej scenie moderskiej.
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Podpisuje się pod postami osób wyżej, mapa zasługuje na duże pochwały !

Dodam tylko od siebie, że bardzo podoba mi się przejazd kolejowy, na którym spędziłem dobre 4-5 minut po zamknięciu szlabanu. Długie oczekiwanie na nadjechanie pociągu i bardzo długi pociąg dodają tylko klimatu.:)
@Mark:
Kostki odpowiadającej za przejazd kolejowy wolę nie ruszać, bo jak wcześniej pisałem, jestem w tym zielony. Część wysepek już zostało wymienionych, a rozkłady i trasy linii będą układane od nowa.

@JacekM:
Ten obiekt znajduje się w archiwum, przed chwilą sprawdzałem.

@Rafał.:
Tak jak myślałeś, ta pętla była tymczasowa (można się domyślać np. po drugim przystanku za rondem). Zacząłem tworzyć drogę dojazdową nad jezioro, gdzie linia będzie miała swoją pętlę właściwą.

Pozdrawiam.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie