Strefa OMSI

Pełna wersja: Jelcz M11 by Coyotek & Invis
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Każdy wie, że nie potrafię utrzymać języka za zębami aczkolwiek długo się wstrzymywałem od wywlekania na światło dzienne prac nad w/w modelem ( nie licząc przebąkiwań na ShoutBoxie ). No ale niestety Invis wszystko popsuł i wrzucił screena z Migiem do projektów w przygotowaniu.

Tak więc, jako główny autor, oficjalnie potwierdzam iż są prowadzone prace nad kolejnym klasykiem polskich szos, za którego sterami będziecie mieli okazję usiąść.

[Obrazek: 0.png]

***************************
Kilka słów o historii powstania
***************************


Pierwsze szkice bryły zarysowałem już w Kwietniu 2016 roku w oparciu o dane ,które samemu wyszukałem. Jak wiele osób wie - biorę na klatę autobusy, których spotkanie u mnie graniczy właściwie z cudem. Prace zostały zawieszone na czas nieokreślony w Październiku ( przez brak względnie dobrej jakości materiałów musiałem odstawić model ). Nowy rok przyniósł nowe efekty w postaci dni, podczas których stanąłem do walki z modelem i zaczęły pojawiać się wymierne efekty w samym OMSi. Do akcji wkracza Invis, z dokumentacją zdjęciowa i od tego momentu prace nabierają konkretnego tempa. Godziny spędzone w Blenderze owocują, Jelcz staje się Jelczem, a nie karykaturą.

Na ShoutBoxie pojawiają się pierwsze screeny z prac ( z pewnych względów nie chciałem nawet upubliczniać prac w temacie ). Model nie tylko spotyka się z zachwytem, ale i krytyką, którą muszę przyjąć jeżeli zależy mi na jakości. Rzecz jasna wychodzi to na dobre, wiele elementów dostaje nowe życie, a efekt - no cóż, to trzeba zobaczyć :P

***************************
Kilka słów o założeniach modelu
***************************

Ta przyjemniejsza część.

Model jest oparty na bazie zmodyfikowanej L11stki Tatiany autorstwa Ogon & CraherPL. Pierwotnie MIG był postawiony na trochę innej bazie ( także L11 ), ale ze względów na problemy skryptowe, które wyszły później, podjęliśmy zmianę bazy.

Mamy więc modyfikację modyfikacji, ponieważ na potrzeby Jelcza przygotowaliśmy parę dodatkowych ficzerów - jedne nowe inne zaimplementowane. Do smaczków można zaliczyć chociażby możliwość awaryjnego otwierania płatów drzwi oraz odseparowane przyciski do ich otwierania/zamykania sterowane z konsoli bocznej w kabinie.

Zastosowana skrzynia biegów to Csepel ASH75.2 ze skryptem automatycznego sprzęgła. Wg tabliczki Jelcz posiada 100 miejsc dla pasażerów, jednak z uwagi na nieprzyjemny efekt końcowy tłoku pomniejszono ich ilość do 82 ( w tym 30 siedzących ) miejsc. Prędkość maksymalna - około 80 km/h.

Pewne rzeczy mogą ulec zmianie, ewentualnie możemy coś zmienić na potrzeby samego OMSi.

***************************
Q&A
***************************


Z uwagi iż w tematach z projektami przewinęło się kilka pytań, pozwolę je sobie tutaj przytoczyć ( dorzucam też ewentualne :hihi: ).

1. Czy będzie skrzynia automatyczna na wzór Jelcza 120MM/2?
Odp.: Nie, nie jest planowana skrzynia automatyczna. Wyłącznie 5 biegowy manual ze skryptem automatycznego sprzęgła.

2. Czy lewarek zadziała pod kierownice bez sprzęgła?
Odp.: Powinno, automatyczne sprzęgło wyręcza nas w tym.

3. Jak się ma sprawa z dźwiękami?
Odp.: Za bazę do dźwięków posłuży nam egzemplarz Jelcza M11 należący do GSMK Nowy Sącz.

4. Która wersja OMSi?
Odp.: Jak w prefiksie, model jest póki co równocześnie przygotowywany pod obie wersje symulatora.

5. Czy będzie L11?
Odp.: Na chwilę obecną skupiamy się wyłącznie na M11. L11 zawiera trochę różnic.

6. Jakieś pochodne wersje M11?
Odp.: Model jest w dużej mierze odwzorowaniem egzemplarza z GSMK. Być może przygotujemy bardziej uniwersalną wersję.

7. Kiedy wydanie?
Odp.: Pytanie newralgiczne. Praca oraz projekty na rzecz innego symulatora nie umożliwiają mi prowadzenia prac nad Migiem przez 24h. Jesteśmy już bliżej końca.. Na konkretny termin mimo to jest za wcześnie.

8. Jakieś warunki do pozyskania modelu do testów?
Odp.: Warunków brak. Z uwagi na sytuacje lewego rozsyłania modeli, liczba testerów jest ograniczona do minimum i są to osoby godne zaufania, faktycznie wyłapujące błędy. Poniżej lista osób:

- Invis
- Filop
- Szofeero
- Skiv

Pierwsza runda za nami, w tej chwili poprawiamy błędy.
Proszę o nie zasypywanie skrzynek ( czy to Mojej czy Testerów ) prośbami o model. Niezastosowanie się do prośby będzie miało swoje konsekwencje!


Za niedogodności przepraszam

W spojlerze lista gotowych malowań do M11 ( ma to zapobiec dublowaniu skórek )

GSMK Nowy Sącz #317 (Invis)
MZK Nowy Targ #317 (Invis)
WPKM/MPK Olsztyn #572,#754 (PIKATCH)
Bartko Bartoszyce #8 (zenek1000)
MPK Poznań #1482,#1476,#1415 (Michał Kabat)
MPK Kraków #42205,#12187,#22200,#22038 (Chris_C)
MZK Opole #607 (Michał Kwietniak)
ZKMS Stalowa Wola #087 (Solwayek)
MZK Skierniewice #SKO 4070 (jakubbialek2)
PKM Gliwice #2163 (Ghost_Rider)
MPK Częstochowa #256 (Patryk_Be)
Arpex Bytom #SY 36586 (kuiama)
Lazar Zendek #KBR 7913 (kuiama)
Nowak Transport #019 (kuiama)
PKM Katowice #038 (kuiama)
PKM Sosnowiec #2027 (kuiama)
PKM Świerklaniec #2687 x4 (kuiama)
PKS Olkusz x2 (Szofeero)
PKM Olkusz (Szofeero)
Gazeta Wrocławska #6089 (siroccoxp)
SPAD Szczecin #2005 ( pio2 )

***************************
Zakres pozostałych prac
***************************

1. Dźwięki
2. Oświetlenie wewnętrzne
3. Brudzenie
4. Kilka animacji

[Obrazek: 1132e9.png]
[Obrazek: 2dee96.png]
[Obrazek: 3.png]
[Obrazek: 4.png]
[Obrazek: 5.png]
[Obrazek: 6.png]
Pomyślcie and dodaniem refleksów we wnętrzu na poręczach, czy laminatach, żeby nie wyglądały tak "sterylnie" :)
Może autor pokaże malowania innych na pełnym autobusie bardzo jestem ciekawy finalnego efektu moje jaki i innych pracy:)
Znana jest też jednym z autobusów możliwość ustawiania kierunków za pomocą korbki czy autor planuję coś takiego ?
@skyliner: Model jest wzorowany na #317
@PIKATCH: być może
M11 z roczników 78-86 miały dechę, dopiero po 87 zaczęto stosować w nich plexę.
Jakie 78? M11 to od rocznika 1985, kolego.

Coyotek, te uszczelki od szyb bocznych są o wiele za cienkie. Pokaż, proszę, zbliżenie na drzwi, szczególnie na górną część. Coś mi się nie podoba, ale nie wiem jeszcze co.
Bardzo się cieszę z kolejnego polskiego modelu autobusu do OMSI, ale smuci trochę fakt, że kolejny model nie będzie mógł się pojawić jako pojazd AI na naszych mapach. No nic, może wyjdzie jakaś modyfikacja albo sam ją sobie zrobię. :iksde:

Powodzenia!:D
@mati555 AI obsługuje automatyczne sprzęgło:)
(06.05.2017 15:39)Kuba! napisał(a): [ -> ]Pomyślcie and dodaniem refleksów we wnętrzu na poręczach, czy laminatach, żeby nie wyglądały tak "sterylnie" :)

Na rurkach jak i poręczach foteli już refleks jest. Za dużego nie można nałożyć, bo zepsujemy efekt:)

(06.05.2017 15:44)PIKATCH napisał(a): [ -> ]Znana jest też jednym z autobusów możliwość ustawiania kierunków za pomocą korbki czy autor planuję coś takiego ?

Korbek nie będzie.

(06.05.2017 16:27)kacper_IK160P napisał(a): [ -> ]Coyotek, te uszczelki od szyb bocznych są o wiele za cienkie.

Za cienkie? Ja właśnie się obawiałem czy nie są za grube. W spojlerze potrzebne zbliżenia.

[Obrazek: a.png]
[Obrazek: b.png]

(06.05.2017 16:27)mati555 napisał(a): [ -> ](...)model nie będzie mógł się pojawić jako pojazd AI na naszych mapach(...)

Tego nie powiedziałem. Zastanowimy się nad skrojoną wersją pod samo AI.
Bardzo dobra praca panowie, tylko czy aby na pewno otwieranie drzwi było po lewej stronie? Widziałem na kilku egzemplarzach przyciski otwierania drzwi bezpośrednio na desce rozdzielczej. Podobnie jak w "okrągłych" stodwudziestkach.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie