Strefa OMSI

Pełna wersja: Obsługa pojazdu Solbus Solway SL 10.5 (?)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć!
Przychodzę do Was prawdopodobnie z dość nietypową prośbą. Bardzo niedługo będę zdawał egzamin praktyczny na kategorię D, pojazdem którego jeszcze w życiu nie widziałem ponieważ egzamin zdaję w innym mieście niż tym, w którym mieszkam. Może ktoś z Was kojarzy ten model autobusu i ewentualnie miał z nim styczność, aby mniej więcej przedstawić mi obsługę pojazdu, wszystko co jest związane z przygotowaniem do jazdy przed manewrowaniem na placu.

Jest to ten autobus:
[Obrazek: d.png]

Wydaje mi się, że jest to Solbus Solway SL 10,5, ale nie jestem pewny w 100%.
Mam nadzieję, że napisałem ten temat w dobrym dziale, jeżeli nie to najmocniej przepraszam.
Będę wdzięczny za każdą pomoc, pozdrawiam!:)
To jest zwykły C10,5.
Najważniejsze to odpalić trochę wcześniej wóz by olej w skrzyni się rozgrzał gdyż w serii B i C skrzynia ZFa co chwila będzie miała za niską temperaturę w wozie i odpowiedni komunikat będzie wyświetlany.
Musisz też uważać by autobus na starcie miał spore obroty gdyż przez trzy filtry paliwa szybko spada temperatura silnika przez co ciężko w dieslu dochodzi do wybuchu i ruszając na pół sprzęgle potrafi zgasnąć przy ruszaniu co ostatnio poczułem na samym sobie. Ale przy odpowiedniej pracy sprzęgła jesteś w stanie idealnie wozem pojeździć, bez pasażerów to wóz cudo.
Co do tego co wylosujesz jako pytanie to poziom oleju sprawdzisz, rzecz jasna na bagnecie, umieszczonym na prawo od dmuchawy/wentylatora który jest rzecz jasna w tyle pojazdu, natomiast trochę nad tym powinnień być zbiornik chłodziwa. Oczywiście opisuje ci na przykładzie B9,5 który jest u nas w firmie ale C ma podobnie usytuowany silnik itd.,

I oczywiście powodzenia w zdaniu;)
Przede wszystkim nie mówisz że to jest bagnet tylko wskaźnik.
(18.07.2017 16:55)Lubel napisał(a): [ -> ]To jest zwykły C10,5.
Najważniejsze to odpalić trochę wcześniej wóz by olej w skrzyni się rozgrzał gdyż w serii B i C skrzynia ZFa co chwila będzie miała za niską temperaturę w wozie i odpowiedni komunikat będzie wyświetlany.
Musisz też uważać by autobus na starcie miał spore obroty gdyż przez trzy filtry paliwa szybko spada temperatura silnika przez co ciężko w dieslu dochodzi do wybuchu i ruszając na pół sprzęgle potrafi zgasnąć przy ruszaniu co ostatnio poczułem na samym sobie. Ale przy odpowiedniej pracy sprzęgła jesteś w stanie idealnie wozem pojeździć, bez pasażerów to wóz cudo.
Co do tego co wylosujesz jako pytanie to poziom oleju sprawdzisz, rzecz jasna na bagnecie, umieszczonym na prawo od dmuchawy/wentylatora który jest rzecz jasna w tyle pojazdu, natomiast trochę nad tym powinnień być zbiornik chłodziwa. Oczywiście opisuje ci na przykładzie B9,5 który jest u nas w firmie ale C ma podobnie usytuowany silnik itd.,

I oczywiście powodzenia w zdaniu;)

O widzisz, dziękuję. A powiedz mi, jak wygląda kwestia świateł. Pozycyjne i tak dalej. Ja wiem, że wszystko będzie widoczne, ale na egzaminie dochodzą spore nerwy, a ja lubię mieć w miarę dopięte na ostatni guzik:)
One są z przycisku z lewej strony, przycisk dwupoziomowy pierwsze to parkingowe drugi poziom to mijania. Długie są na manetce z lewej strony. Credo B11 w omsi ma podobny pulpit i w miarę realne przyciski. Przejrzyj sobie.
Okej, zajrzę w takim razie. A z zewnątrz jak to wygląda? Wybacz, że tak przeciągam...:)
Zewnętrzne to mijania, wewnętrzne to drogowe a dolne to przeciwmgielne. Lampy zewnętrzne mają żarówki z dwoma włóknami dlatego są w nich parkingowe i mijania. Tył jest taki sam jak w SOR C10,5 w OMSI (nie tłumaczę bo mogę zmylić).
Ja może tak na OTP wejdę chwilę ale nurtują mnie 2 kwestie.
Primo - czy egzamin nie powinno się zdawać na pojeździe, na którym przechodziłeś szkolenie? W teorii wiadomo, że lepiej dla kierowcy wychodzi jak ma jakiś wybór niż tłucze jeden i ten sam autobus. W przypadku osobówek to wiadomo - auto jest to samo.
Druga sprawa - miło, że zasięgasz opinii tutaj. Powiedz mi, czy instruktor/WORD nie umożliwia poznanie tego autobusu przed egzaminem w formie dodatkowej godziny jazdy? Tak w celu "wdrożenia".
(19.07.2017 22:31)Nick™ napisał(a): [ -> ]Zewnętrzne to mijania, wewnętrzne to drogowe a dolne to przeciwmgielne. Lampy zewnętrzne mają żarówki z dwoma włóknami dlatego są w nich parkingowe i mijania. Tył jest taki sam jak w SOR C10,5 w OMSI (nie tłumaczę bo mogę zmylić).

Super, naprawdę bardzo Ci dziękuję za pomoc!:)

(20.07.2017 08:51)CoYoTeK napisał(a): [ -> ]Ja może tak na OTP wejdę chwilę ale nurtują mnie 2 kwestie.
Primo - czy egzamin nie powinno się zdawać na pojeździe, na którym przechodziłeś szkolenie? W teorii wiadomo, że lepiej dla kierowcy wychodzi jak ma jakiś wybór niż tłucze jeden i ten sam autobus. W przypadku osobówek to wiadomo - auto jest to samo.
Druga sprawa - miło, że zasięgasz opinii tutaj. Powiedz mi, czy instruktor/WORD nie umożliwia poznanie tego autobusu przed egzaminem w formie dodatkowej godziny jazdy? Tak w celu "wdrożenia".

1. No byłoby fajnie, jednak niestety w moim mieście nie ma możliwości zdawania egzaminu na samochody ciężarowe oraz autobusy. Muszę jeździć do innego miasta, i o ile ciężarówki były te same, o tyle autobus już jest inny.
2. Z tego co wiem, jest możliwość wykupienia 30 minut na placu. Także na pewno jeszcze to wszystko sobie posprawdzam na miejscu, jednak wolę jeszcze tutaj Was dopytać, bo jestem człowiekiem, który lubi mieć wszystko dopięte na ostatni guzik:)
U mnie w elbląskim WORDzie można zdawać egzamin na autobusie z nauki jazdy pod warunkiem że jest przystosowany do egzaminowania. I zwykle u mnie wszystkie są dostosowane.
Stron: 1 2
Przekierowanie