Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z optymalizacją OMSI2.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam! Mam ostatnio dość duży problem z optymalizacją OMSI. Mimo tych samych ustawień w OMSI2, z których korzystałem, zaczął się pewien problem. W czasie jazdy co chwilę gra przyklatkowuje, chwilę chodzi płynnie i to nie zawsze przy ładowaniu ruchu AI czy segmentu mapy. Przeskanowałem każdą z map za pomocą Map Toolsa i uzupełniłem brakujące pliki. Okazało się, że nie było to źródło problemu. Wcześniej mogłem jeździć nanajwyższym priorytecie ruchu AI, nie obawiając się o lagi. W tej chwili OMSI2 zachowuje się tak niestabilnie, że nie mogę z niego korzystać. Dotychczas również ładowały mi się bardzo szybko mapy, tak jak Wielu kolegom, ładowanie każdej mapy trwało raptem kilkanaście sekund. Właściwie tuż po rozpoczęciu wczytywania mapy mogłem wybrać entrypoint, przy którym znajdę się po załadowaniu gry. Obecnie ładowanie się okienka z listą entrypointów trwa dobrych kilka minut. Liczę na Waszą pomoc:P .

Moje ustawienia OMSI wyglądają następującoI:
İmage İmage İmage İmage İmage İmage

Loglife:

Kod:
====================
    Start logging
====================

Date:    2017-08-18
Time:    18:32:54
Version: 2.3.004

0 18:32:54 -  -       Information: OMSI is working in fullscreen mode
1 18:32:55 -  -       Information: TIR - looking for DLL path...
2 18:32:55 -  -       Information: TIR  - DLL path not found - TIR disabled [0]
3 18:33:17 -  -       Information: Options dialog created
4 18:33:17 -  -       Information: Weather dialog created
5 18:33:17 -  -       Information: Profiles dialog created
6 18:33:17 -  -       Information: Time table running dialog created
7 18:33:17 -  -       Information: Start dialog created
8 18:33:17 -  -       Information: Menu 2 created
9 18:33:17 -  -       Information: Menu 3 created
10 18:33:17 -  -       Information: Tut dialog created
11 18:33:17 -  -       Information: Menu pos set
12 18:33:17 -  -       Information: Bro initialized
13 18:33:17 -  -       Information: Human engine initialized
14 18:33:17 -  -       Information: Forms set
15 18:33:17 -  -       Information: Captions set
16 18:33:17 -  -       Information: Screen ration set
17 18:33:17 -  -       Information: Init3D: BackBufferFormat = 22
18 18:33:17 -  -       Information: Init3D: Hardware vertex processing
19 18:33:17 -  -       Information: Init3D: Max iso = 16
20 18:33:17 -  -       Information: Init3D: Hal active
21 18:33:17 -  -       Information: Creating 3D device procedure finished
22 18:33:17 -  -       Information: 3D initialized
23 18:33:17 -  -       Information: Direct sound initialized
24 18:33:17 -  -       Information: Create main manager...
25 18:33:17 -  -       Information: Veh array created
26 18:33:17 -  -       Information: CS initialized
27 18:33:17 -  -       Information: Station manager created
28 18:33:17 -  -       Information: OBB created
29 18:33:17 -  -       Information: Tex managers created
30 18:33:17 -  -       Information: Tex manager started
31 18:33:17 -  -       Information: Tutorial manager created
32 18:33:17 -  -       Information: Material manager created
33 18:33:17 -  -       Information: Scenery object manager created
34 18:33:17 -  -       Information: Human manager created
35 18:33:17 -  -       Information: RV type manager created
36 18:33:17 -  -       Information: RV lists created
37 18:33:17 -  -       Information: Spline manager created
38 18:33:17 -  -       Information: Time table manager created
39 18:33:17 -  -       Information: Currency manager created
40 18:33:17 -  -     Warning:       Did not find texture file "30er_reihensiedlung01.bmp"!
41 18:33:17 -  -     Warning:       Did not find texture file "SD_Rad_v.bmp"!
42 18:33:17 -  -     Warning:       Did not find texture file "reifen.bmp"!
43 18:33:17 -  -       Information: Visual helpers created
44 18:33:17 -  -       Information: Audio Mixer erstellen...
45 18:33:17 -  -       Information: ---
46 18:33:17 -  -       Information: Download Internet Textures...
47 18:33:18 -  -       Information: Input Manager erstellen...
48 18:33:18 -  -       Information: Tastaturbefehle laden...
49 18:33:18 -  -       Information: Game Controller laden...
50 18:33:18 -  -       Information: Progman initialisieren...
51 18:33:18 -  -       Information: Partikelvertices initialisieren...
52 18:33:18 -  -       Information: Lichtquellen initialisieren...
53 18:33:18 -  -       Information: System-Scriptvariablen initialisieren...
54 18:33:18 -  -       Information: Redline initialisieren...
55 18:33:18 -  -       Information: Traffic Path Manager initialisieren...
56 18:33:18 -  -       Information: Plugins initialisieren...
57 18:33:18 -  -       Information: Spline-Helper initialisieren...
58 18:33:18 -  -     Warning:       Did not find texture file "path_car_1.bmp"!
59 18:36:27 -  -       Information: Deativating TIR...
60 18:36:27 -  -       Information: TIR was not available
61 18:36:27 -  -       Information: OMSI is closing...

Konfiguracja laptopa (Lenovo G510):
[Obrazek: EZfwaC1.png]
Proponuję zmniejszyć ilość autobusów AI, wyłączyć cząsteczki, w Grafice Zaawansowanej zaznaczyć obydwie opcje o teksturach i powinno być OK:D

(Jest to wersja na słabszy komputer)
Nie robi to różnicy. Sprawdziłem. A zanim zaczęły się problemy, mogłem bez żadnego przyklatkowywania mieć ustawioną ilość autobusów AI na 1000.:P
Laptop ci się czasem nie przegrzewa? Jest strasznie gorąco całymi dniami, a u ciebie widzę temperatury wysokie.
Tak jak w kazdym przypadku zakladka zaawansowane i opcje redukcji czasteczkowej i redukcji blokow terenu wszystko zero. Liczba ludzi na mapie tez przegiecie ja u siebie mam.troche ponizej 150 osob
Problemy z optymalizacją pozostały, w ustawieniach profilu dla OMSI 2 dałem tekstury, itd. na wydajność, zmniejszyłem jakość tekstur z obiektów z podstawki, w dalszym ciągu bez rezulatw. Niegdyś mimo wysokich temperatur mogłem nagrywać przejazdy OBSem czy Actionem bez częstszyuch lagów. Podejrzewam, że przez zalegający kurz w procku ten zwalnia pracę, by się nie przegrzać, jednocześnie nie pracując tak wydajnie. Lapek ma swoje lata, ale myślę, że w kierunku polepszenia płynności symulacji w OMSI da się coś zrobić, chociaż samo oczyszczenie dysku HDD, na którym jest OMSI ze 160GB nie przyniosło korzyści, która przy OMSi mogłaby coś zdziałać.
A miałeś ostatnio aktualizacje sterowników, systemu? Może spróbuj powracać do starszych wersji.
Przekierowanie