Strefa OMSI

Pełna wersja: Nierówny autorski splin.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Co należy zrobić by mojego splina nierównej drogi zrobić wyboistego, a nie by jeździło się po nim jak po stole?

Pozdrawiam,
KMSzczecin.
Skopiować teksture, zrobić ją na czerwono. Jeżeli dobrze pamiętam to im ciemniejszy czerwony tym wyższa górka, ale nie dam sobie głowy uciąć. Po skończonym malowaniu dodać na końcu ".surf", tak aby plik przykładowo wyglądał: "kostka.bmp.surf" i cieszyć się w grze.
„Zrobić ją na czerwono” — pozwolę sobie doprecyzować. Kanał zielony i niebieski powinny wszędzie być ustawione na zero, w przeciwnym razie nie tylko nie działają wypukłości, ale autobus zapada się pod powierzchnię. Teksturę zapisujemy jako 24-bitowy plik bmp i nadajemy nazwę „nazwatekstury.rozszerzenietekstury.surf”.

Edit: plik surf nie musi mieć tej samej rozdzielczości co bazowa tekstura. Zdaje się, że ze względów wydajnościowych nawet zaleca się mniejszą (128*128 u mnie się sprawdzała).
Przekierowanie