20.01.2013, 13:53
Potrzebne programy:
Blender v 2.49
http://www.instalki.pl/programy/download...p_Pro.html
Omsi X Converter
2. Po znalezieniu jakiegoś pliku *.skp (wiele ciekawych modeli można znaleźć tutaj.) otwieramy go w Sketchupie.
3. Często w modelach pobranych z 3d Warehouse znajduje się kawałek "ziemi". Można go usunąć poprzez zaznaczenie go i wciśnięcie klawisza DEL. Jeżeli fragment pozostaje na miejscu, należy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Unlock i spróbować ponownie.
4. Wybieramy opcje File ->Export -> 3D Model....
5. Plik zapisujemy w rozszerzeniu *.3ds. Zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Texture.
6. Plik *.3ds importujemy w Blenderze. Teraz, jeżeli nasz obiekt "wisi" w powietrzu należy, po wciśnięciu przycisku G, przesunąć go tak, aby dotykał siatki.
W wielu przypadkach obiekty są źle przeskalowane. Nie chcemy chyba, aby nasza kamienica była mniejsza od znaku drogowego, nie?. Można tego dokonać po wciśnięciu przycisku S. Skalujemy według takiej skali:
7. Eksportujemy plik do formatu *.x, zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Model.
8. Uruchamiamy program OMSI X Converter. Sprawdzamy, czy wszystkie opcje zgadzają się z poniższymi i klikamy Convert. Przechodzimy do naszego folderu model i wybieramy nasz plik *.x.
9. Z byle jakiego folderu w SceneryObject kopiujemy byle jaki plik *.sco, otwieramy go za pomocą Notatnika (ja osobiście korzystam z programu Notepad++ i jestem z niego zadowolony) i kopiujemy do niego:
Krótkie objaśnienie:
nazwa wyświetlana w OMSI - chyba nie muszę tłumaczyć
ilość podfolderów - na początek zalecam jeden
nazwy podfolderów - zalecam twój nick
nazwa pliku o3d - nazwa pliku zapisywanego przez Blender.
UWAGA!
Znaki < i > usuwamy !!
Prawidłowy plik *.sco:
10. Otwieramy Edytor OMSI, wchodzimy w zakładkę Objects, klikamy Load, wybieramy stworzony przez nas plik SCO. Wciskamy przycisk N i cieszymy się naszym obiektem.
Wszystkie pytanie, problemy, prośby oraz ewentualne groźby proszę kierować do mnie w tym temacie
Blender v 2.49
http://www.instalki.pl/programy/download...p_Pro.html
Omsi X Converter
2. Po znalezieniu jakiegoś pliku *.skp (wiele ciekawych modeli można znaleźć tutaj.) otwieramy go w Sketchupie.
3. Często w modelach pobranych z 3d Warehouse znajduje się kawałek "ziemi". Można go usunąć poprzez zaznaczenie go i wciśnięcie klawisza DEL. Jeżeli fragment pozostaje na miejscu, należy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Unlock i spróbować ponownie.
4. Wybieramy opcje File ->Export -> 3D Model....
5. Plik zapisujemy w rozszerzeniu *.3ds. Zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Texture.
6. Plik *.3ds importujemy w Blenderze. Teraz, jeżeli nasz obiekt "wisi" w powietrzu należy, po wciśnięciu przycisku G, przesunąć go tak, aby dotykał siatki.
W wielu przypadkach obiekty są źle przeskalowane. Nie chcemy chyba, aby nasza kamienica była mniejsza od znaku drogowego, nie?. Można tego dokonać po wciśnięciu przycisku S. Skalujemy według takiej skali:
7. Eksportujemy plik do formatu *.x, zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Model.
8. Uruchamiamy program OMSI X Converter. Sprawdzamy, czy wszystkie opcje zgadzają się z poniższymi i klikamy Convert. Przechodzimy do naszego folderu model i wybieramy nasz plik *.x.
9. Z byle jakiego folderu w SceneryObject kopiujemy byle jaki plik *.sco, otwieramy go za pomocą Notatnika (ja osobiście korzystam z programu Notepad++ i jestem z niego zadowolony) i kopiujemy do niego:
Kod:
[friendlyname]
<nazwa wyświetlana w OMSI>
[groups]
<ilość podfolderów>
<nazwy podfolderów>
[mesh]
<nazwa pliku o3d>.o3d
[collision_mesh]
<nazwa pliku o3d>.o3d
[shadow]
[fixed]
Krótkie objaśnienie:
nazwa wyświetlana w OMSI - chyba nie muszę tłumaczyć
ilość podfolderów - na początek zalecam jeden
nazwy podfolderów - zalecam twój nick
nazwa pliku o3d - nazwa pliku zapisywanego przez Blender.
UWAGA!
Znaki < i > usuwamy !!
Prawidłowy plik *.sco:
Kod:
[friendlyname]
Kamienica
[groups]
2
Diemierzyce
Budynki
[mesh]
kamienica.o3d
[collision_mesh]
kamienica.o3d
[shadow]
[fixed]
10. Otwieramy Edytor OMSI, wchodzimy w zakładkę Objects, klikamy Load, wybieramy stworzony przez nas plik SCO. Wciskamy przycisk N i cieszymy się naszym obiektem.
Wszystkie pytanie, problemy, prośby oraz ewentualne groźby proszę kierować do mnie w tym temacie