Strefa OMSI

Pełna wersja: Plik sound.cfg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czy ktoś mógłby pomóc w rozszyfrowaniu poszczególnych linijek w pliku sound.cfg?

Kod:
[sound]
NG\start1.wav    -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> ??

[3d] -> ??
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[trigger]
ev_engine_starter -> nazwa funkcji dźwięku

......................

[loopsound]
NG\start2.wav  -> Nazwa dzwięku
48000  -> częstotliwość?
engine_n ->??
150 ->??
0.6 ->??

[3d] ->??
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[volcurve] ->??
-1

[pnt] ->??
0.1
0

[pnt] ->??
0.3
1

[conditionSingle]
engine_starter
1
1

[conditionSingle] ->??
engine_on
0
1

Ktoś coś wie? Będę wdzięczny za pomoc bo kompletnie nie czaje co jest co:(
Kod:
[sound]
NG\start1.wav    -> nazwa pliku dźwiękowego
0.6 -> głośność dźwięku

[3d] -> współrzędne 3d (definiują, skąd wydobywa się dźwięk)
-0.7 -> odległość od środka pojazdu w metrach w osi X (lewo-prawo)
-2.8 -> - j.w. w osi Y (Przód-tył)
0.7 -> Wysokość (oś Z)
4.5

[trigger]
ev_engine_starter -> wywoływacz dźwięku

......................

[loopsound]
NG\start2.wav  -> Nazwa dzwięku
48000  -> częstotliwość próbkowania dźwięku (najprawdopodobniej) tu- 48kHz
engine_n -> funkcja, definiująca powiązanie szybkości dźwięku wraz z wartością zmiennej, w tym wypadku engine_n
150 -> wartość zmiennej, przy której dźwięk ma taką samą "szybkość" jak w oryginalnym pliku, powyżej tej wartości będzie przyspieszał, poniżej zwalniał
0.6 -> głośność

[3d] ->współrzędne 3d j.w.
-0.7
-2.8
0.7
4.5

[volcurve]  -> zmiana głośności w zależności od warunku/wartości
-1

[pnt]  -> poszczególne punkty krzywej głośności
0.1 -> wartość warunku/zmiennej
0 -> głośność 0.0-1.0

[pnt]
0.3
1

[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_starter  -> zmienna warunku
1 -> wartość wymagana
1

[conditionSingle] -> warunek włączenia dźwięku
engine_on -> zmienna warunku
0 -> wartość wymagana
1
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania albo wątpliwości, wyjaśnię Ci na innym przykładzie. Pozdro.
Dzięki. Jakoś to ogarnę myślę. Jeszcze takie pytanie. Jak wydłużyć odtwarzanie dźwięku? Mam nagrane dźwięki odpalania silnika. Co zrobić aby dźwięk rozruchu nie pokrywał się z dźwiękiem biegu jałowego? Tzn. Dźwięk rozruchu trwa 3,8s. W OMSI przy naciśnięciu startera słychać może 0,5s tego dźwięku i odrazu słychać nałożony na to dźwięk jałowy. Z tym, że starter gaśnie po tych kilku sekundach:(
Tutaj już musisz bardziej zagłębić się w skrypty. Konieczne byłoby opóźnienie uruchomienia silnika o te 3,3s. Jeśli modyfikujesz Mana od M&R albo Merca z Hamburga, sam nagrany dźwięk rozruchu nie wystarczy, trzeba wyciąć i zapętlić rozrusznik- to przez skrypt zapłonu na zimno. W miarę spadku temperatury, dźwięk rozrusznika będzie dłużej odtwarzany:). Wtedy, ingerencja w skrypty nie ma sensu. Pozdro.
Podepnę się z pytaniem odnośnie dźwięku. W ikarusie 260.46 bkvmod chciałbym przyciszyć dźwięk zamykania pierwszych drzwi. Czy to można gdzieś w skryptach ustawić, czy po prostu przyciszyć dany dźwięk w edytorze audio?
Sciągnij program audacity, otwórz plik z dźwiekim drzwi, przycisz go suwakiem po lewej stronie, zapisz, później otwórz zapisany plik w/w programie i skonwertuj go do formatu .wav i podmień w folderze z dźwiękami;).
Witam czy ktoś wie jaki kod trzeba wpisać do sound.cfg aby utrzymać dzwięk przy maksymalnej prędkości. w Ikarusie 280.70E ten dźwięk mi zanika pozostaje tylko echo retardera.
Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.
(31.07.2017 16:52)M@ttez napisał(a): [ -> ]Wrzuć kawałek skryptu z tym dźwiękiem, bo coś Ci go najprawdopodobniej ogranicza, wróżkami nie jesteśmy.

To jest dźwięk który jako jedyny jest słyszalny przy maksymalnej prędkości
Kod:
#############################################
Retarder voith D851  dźwięk
#############################################

[loopsound]
retarder.wav
44100
antrieb_n_kardanwelle
700
0.8

[3d]
0.05
0.044
0.75
4.5

[volcurve]
-1

[pnt]
0
0

[pnt]
1
1

[volcurve]
antrieb_n_kardanwelle

[pnt]
500
0

[pnt]
700
0.4

[pnt]
2300
0.6

[pnt]
2600
0.7

[pnt]
3000
0.9

[volcurve]
antrieb_retarder_volume

[pnt]
0
0

[pnt]
1
1

[conditionSingle]
antrieb_wendesatz
1
1
A ten dźwięk chciałbym aby utrzymywał się przy maksymalnej prędkości.
Kod:
[loopsound]
D_Axle_lasst_316.wav
44100
Wheel_RotationSpeed_1_L
320
2

[3d]
0
-2.7
0.5
7

[volcurve]
M_Wheel

[pnt]
750
0

[pnt]
3000
1

[volcurve]
Wheel_RotationSpeed_1_L

[pnt]
50
0

[pnt]
160
0

[pnt]
205
0

[pnt]
250
0

[pnt]
280
0.7

[pnt]
320
1

Jeżeli to nie pomoże to mogę wysłać cały plik sound.cfg
Przekierowanie