Strefa OMSI

Pełna wersja: Przenikanie ziemi przy przejściu podziemnym
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, tworzę obecnie przejście podziemne z wejściem na peron i chciałbym to zrobić tak jak jest to w Berlinie przy wejściach do metra Rathaus Spandau. Sam próbowałem coś kombinować i niestety się nie udało.

Chodzi o to, żeby zejście nie wyglądało tak:
[Obrazek: image.jpg]
tylko tak:
[Obrazek: image.jpg]
Tam gdzie ma być dziura, musisz stworzyć nowy obiekt i oteksturować go jakąś teksturą, najlepiej o rozdziałce 2x2 i wpisać w plik SCO:

Kod PHP:
(c)Kruchu 11.07.2012

[friendlyname]
Przejście podziemne (tramwaj) - Rayskiego

[groups]
4
Polska
Zachodniopomorskie
Szczecin
Infrastruktura



[rendertype]
presurface

[mesh]
przejscie_tramwaj.o3d

[collision_mesh]
przejscie_tramwaj.o3d

[shadow]

[
mesh]
dziura_tram.o3d

[matl]
hole.dds
0

[matl_alpha]
2

[fixed

Moja dziura do przejścia podziemnego nazywa się "dziura_tram.o3d" a tekstura do niej to: hole.dds, [matl_alpha] - 2 wskazuje na niepokazywanie tej tekstury.
Jeśli chodzi o niewidoczność ziemi to działa jak należy ale teraz szyby nie działają jak należy. Przez szybę nie widać nic oprócz elementów bryły, którą częścią jest szyba i to nie wszystkie jej elementy.

[Obrazek: SZYBY.jpg]
Wydaje mi się, że to błąd po stronie OMSI i usuwaniem niewidocznych ścian, w wiatach, też są takie problemy. Chociaż tekstura jest przezroczysta z definicji, to silnik OMSI i tak rozpatruje to jako normalną teksturę na obiekcie i usuwa to co jest wyświetlane za nią, chociaż spline'y, ludzie i pojazdy pokazują się prawidłowo.
Mogę nie mieć racji ale sproboj szyby zrobić jako oddzielny obiekt
Witam, jestem niestety zmuszony odkopać swój temat bo pojawił się z tym kolejny problem. Chciałem wyposażyć w przenikające obiekty kolejne przejścia podziemne, zrobiłem wszystko tak, jak przy poprzednich ale gdy dopisałem obiekt do pliku sco i włączyłem edytor celem sprawdzenia to grunt nadal było widać... Zastanawiałem się czemu nie ma tych obiektów bo tak na samym początku myślałem, że jakoś je źle wpisałem i się nie pojawiły. Żeby sprawdzić gdzie są dorobiłem wielki cylinder przy jednym przenikającym obiekcie i tu się zdziwiłem. Przenikające powierzchnie były na swoim miejscu w przejściach podziemnych i działały ale grunt ignorowały. Zaraz wszystko dokładnie wyjaśnię.

Przejście podziemne, do którego teraz robię przenikające obiekty jest na poziomie 1 metra, czyli pomiędzy ziemią w OMSI a chodnikiem jest 1 metr różnicy ponieważ od razu wymodelowałem to przejście na wysokości 1 metra.
W związku z tym obiekty do nałożenia na przejścia, które miały zrobić omsiową ziemię niewidoczną też są na wysokości jednego metra.
Cylinder, który miał mi pokazać, czy dobrze wstawiłem te obiekty jest jednak na poziomie zero czyli jego część znajduje się pod przenikającymi obiektami.
No i właśnie tak zobaczyłem, że przenikające obiekty działają, bo tej części cylindra, która była pod przenikającym obiektem nie widać.

Mam nadzieję, że to co napisałem jest choć trochę zrozumiałe bo zdaję sobie sprawę, że dość pogmatwanie to wyszło:P Może ten obrazek rozjaśni sytuację. Widać wyraźnie, że cylinder jest na dolnym obrazku głębiej. Od razu wyjaśniam, że ziemi nie widać bo po prostu do tej pory obniżyłem jej poziom ale jest to mocno upierdliwe jak trzeba wstawić jakiś obiekt nad przejściem podziemnym bo zaraz się zatapia. Ziemię podnosiłem i oczywiście z gów.... rezultatem...

[Obrazek: ppod.jpg]
A czy w .sco masz takie wpisy:

[fixed]

[rendertype]
presurface

[complexity]
0

[matl]
Dziura.tga
0

[matl_alpha]
2

[shadow]

?

Już tłumaczę dlaczego jest tu tekstura Dziura.tga:P Gdyż to ona odpowiada za widoczność tego co znajduje się pod ziemią:P Musi być równo z współrzędną wysokości 0
[Obrazek: 1_PNG_300x300_q85.jpg]

Zamiast Dziura.tga można wykorzystać teksturę tga szyby:P
No tak! Zupełnie zapomniałem o wpisie [rendertype], musi być presurface a ja nie zmieniłem i było surface. Dzięks za przypomnienie, dzięki Tobie jedna z lepszych realnych map (mam nadzieję) ruszyła szybko z miejsca:P
Przekierowanie