Strefa OMSI

Pełna wersja: Wałbrzych 6.1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Bardzo interesująca mapka. Niektóre zachowania aut SI są bez sensu i na uprzejmość liczyć nie można. Mamy jedną linie, ale za to bardzo malowniczą i otoczenie jest takie, jakiego na innych mapkach nie ma. Zdecydowanie nie polecam Wałbrzycha v.2.0a. Nie wiem, czy tylko ja tak miałem i czy akurat z tego powodu, ale mapka w pewnym miejscu się urwała. O białych plamach nie wspomnę. które pozostawały mimo wgrywania brakujących plików. A zachowanie aut SI było nie tyle nie uprzejme, co skandaliczne :E .Także autobusy potrafią stanąć przed przystankiem i nie ruszą się, prze co można wyprzedzając je walnąć w inne. Ale obecność poczciwego "malucha" (wzruszające autko),"mydelniczki", Fiesty i VW Golfa i to 1-szej gen, oraz VW Polo wynagradza chamstwo szoferów (nie wszyscy szoferzy SI są chamscy, reszta jeździ normalnie). Dla dobrych w te klocki polecam zmianę autobusu SI (czy jak kto woli AI :iksde: ) na jakiś polski autobus z tych lat lub ogólnie coś starszego, może też być np. MB 0305, ale można tego MANa zostawić jak go lubimy - ja tak... Obecnie, po wgraniu Wałbrzycha 1.2 i uzupełnień, plamy zostały naprawione i drugi, tym razem już udany kurs odbyłem "właściwym klimatycznie" autobusem, czyli Jelczem M121MB w barwach Krakowskich. Wykręcić w Szczawnie jest bardzo trudne nawet 12metrowym autobusem, jednak widać jestem kiepskim szoferem. Spodobały mi się polskie głosy przy kupnie biletów, innych głosów brak, a szkoda. Mimo to 9.9 / 10 i zdecydowanie polecam dla sympatyków polskich mapek:)
Ruch AI na nowych terenach i rozkład dla linii 10:

Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Do działania konieczne jest uprzednie wrzucenie Wałbrzycha v2.0a.
Brawo panowie. Cieszy fakt powstania nowej linii i to, że mapa w dalszym ciągu jest rozwijana:P
Można odświeżyć link do Wałbrzycha v1.2?
AI blokuje się przy wyjeździe na pętlę Konradów.
Nowa linia bardzo fajna. Super, że mapa dalej jest rozbudowywania, ale by się przydało na linii 10 więcej pasażerów, bo jeździ prawie pusta.
Na Konradowie wystarczy pomrugac dlugimi i AI przejezdzaja.
Konradów klasa sama w sobie - lepszy niż w oryginale;) Rozkład typowo wałbrzyski - mulimy, mulimy a później i tak stoimy - ale zdecydowanie przyjaźniejszy niż na 14 - no ale to już tak musi być.

Ogólnie mapkę oceniam bardzo wysoko, bo to klasa sama w sobie - co wiadome było od początku ale mam kilka uwag:

-Na pętli ciężko jest podjechać tak by pasażerowie wsiadać chcieli - nie wiem czy da się rozszerzyć jakoś tę strefę przystanku ale jak się da to by było to konieczne ze względu na specyfikę tejże pętli.
-Pod tunelem na Konradowie przed pętlą niewidzialna ściana - wyłączenie kolizji z terenem daje możliwość jazdy.
-Przy Tytusie jadąc w dół do Miłosnej kolejna ściana, przy której kolizja kończy się lotem autobusu hen daleko. W przypadku tej drugiej kolizje z terenem nic nie dają - trzeba wyłączyć tę z pojazdami i budynkami.
-Na Wysockiego przy OSIRze w stronę Szczawna AI wymusza pierwszeństwo jadąc z Kolejowej na "strzałce".
-AI wymusza pierwszeństwo na skrzyżowaniu Dąbrowskiego z Andersa przy Ciarze.

Ogólnie perfekcja będzie po poprawieniu tych mankamentów - no i nie mogę się doczekać pełnej trasy 10 do Glinika Starego;)

PS. Dobrze jest włączyć sobie wczytanie całej mapy na początku gry bo przy doczytywaniu wyskakują różne kwiatki:
[Obrazek: 4fzbll.jpg]
Taki urok Omsi, nie jestem tak głęboko obeznany w sprawach technicznych, zwyczajnie nie wiem skąd te ściany się biorą, tym bardziej nie wiem jak je niwelować. Lepiej wyłączyć całkowicie kolizje w opcjach. Co do pętli na Beethovena, tu też jestem bezradny, nikt oficjalnie nie wie czemu nie wsiadają normalnie.
Kolizję przy Tytusie powoduje tło - Tło_Biały_Kamień.sco - stoi na drodze i to w nie się uderza - obiekt kończy się na niej chociaż samo tło znika już za budynkiem. W przypadku tunelu to chyba wina samego obiektu Most_2 - jak włączysz w edytorze Helpers ---> Show BoundingBoxes widać gdzie są niewidzialne ściany.

Co do przystanków to nie wiem czy ustawienie punktu przystanku dalej od krawężnika nie poprawi sytuacji w tym przypadku - spróbuję to zrobić i przetestować.

Swoją drogą mam jeszcze inny problem - po podmianie wozów AI z MANa na Neoplana wszystkie AI jeżdżą z wyświetlaczami BEETHOVENA - nie mają normalnych linii - coś z hofem nie tak? Da się to jakoś poprawić? W wersji 1.2 było to samo tyle, że na ekranach był ZJAZD.

EDIT:

Tak jak myślałem, po odsunięciu znaczników BUS STOP (tych czerwonych skrzynek) od krawężnika da się tak podjechać by ludki chciały wsiadać.
Co do Tło_Biały_Kamień.sco - obróciłem je u siebie do wartości rot: 15 - tło nie nachodzi na drogę wtedy i da się jechać z kolizjami budynków. Co do tunelu raczej trzeba w tym wypadku przemodelować obiekt by był otwarty - ale tu sie da jeździć z włączonymi kolizjami a wyłączonymi jedynie tymi z terenem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Przekierowanie