14.02.2015, 11:26
Nie ma jeszcze tematu dla Poznaniaków więc trzeba założyć bo z kilkoma się tu spotkałem
Więc do rzeczy co sądzicie o systemie PEKA, drugim przewoźniku który od lipca obsługuję 56, 61 oraz 833 a od niedawna 95? Jakimi liniami najczęściej jeździcie? Jakie mielibyście propozycję zmian? Co sądzicie o ciągłym kupowaniu Pożarisów?
Zacznę od siebie. Na co dzień podróżuję linią 56 z Ogrodów na Krzyżowniki jak i 59 czy 82. Niestety mam tą "przyjemność" jeździć w godzinach szczytu autobusami ROKbus-u. Dwudrzwiowy autobus na bardzo zaludnionych liniach to jakaś kpina. Nie rozumiem również tego trendu na Solarisy w Poznaniu. Nie rozumiem dlaczego nie możemy kupić kilka MAN-ów które służą nam od 1991 roku bardzo dobrze.
O warsztacie MPK nawet nie będę mówił totalna prowizorka. Autobus po stłuczce wygląda zawsze masakrycznie. Ostatnio na linii 833 podjechał NG313. Nadchodzi godzina 7:10 odjazd i co? 4 drzwi zamykają się ale światełko nie gaśnie a przystankowy nie chcę puścić. Odjeżdża po 5 minutach lecz sytuacja powtarza się na następnym przystanku. Mógłby zrozumieć fakt, że mogło się coś popsuć oczywiście. Lecz następnego dnia podjeżdża ten sam autobus i co? Tym razem nie odjeżdża nawet z pierwszego przystanku, po raz kolejny ta sama usterka.
Co do samej PEKI uważam, że system działa bardzo dobrze, pomimo paru usterek. Dzięki niej mamy bardzo dobre sterowniki R&G.
Co do modernizacji zmieniłbym tylko jedną rzecz. Użyć prostego tricku. Chodzi mi konkretnie o to, żeby na przystanku początkowym na tablicach kierunkowych (bocznych) na zmianę pokazywał się czas do odjazdu i kierunek. Oszczędziłoby to ciągłych pytań "O której pan odjeżdża?"
Ogółem - 317, w tym:
Solaris Urbino 18 Hybrid - 1
Solaris Urbino 18 - 115
Solaris Urbino 12 - 90
Solaris Urbino 8.6 - 26
MAN Lion's City - 36
MAN NG 313 - 8
MAN NG 312 - 6
MAN NL 283 - 5
MAN NU 313 - 1
MAN NM 223.3 - 1
MAN NL 223 - 15
Neoplan N4021.6 - 4
Jelcz M125M - 7
Kapena 65C Urby - 2
Więc do rzeczy co sądzicie o systemie PEKA, drugim przewoźniku który od lipca obsługuję 56, 61 oraz 833 a od niedawna 95? Jakimi liniami najczęściej jeździcie? Jakie mielibyście propozycję zmian? Co sądzicie o ciągłym kupowaniu Pożarisów?
Zacznę od siebie. Na co dzień podróżuję linią 56 z Ogrodów na Krzyżowniki jak i 59 czy 82. Niestety mam tą "przyjemność" jeździć w godzinach szczytu autobusami ROKbus-u. Dwudrzwiowy autobus na bardzo zaludnionych liniach to jakaś kpina. Nie rozumiem również tego trendu na Solarisy w Poznaniu. Nie rozumiem dlaczego nie możemy kupić kilka MAN-ów które służą nam od 1991 roku bardzo dobrze.
O warsztacie MPK nawet nie będę mówił totalna prowizorka. Autobus po stłuczce wygląda zawsze masakrycznie. Ostatnio na linii 833 podjechał NG313. Nadchodzi godzina 7:10 odjazd i co? 4 drzwi zamykają się ale światełko nie gaśnie a przystankowy nie chcę puścić. Odjeżdża po 5 minutach lecz sytuacja powtarza się na następnym przystanku. Mógłby zrozumieć fakt, że mogło się coś popsuć oczywiście. Lecz następnego dnia podjeżdża ten sam autobus i co? Tym razem nie odjeżdża nawet z pierwszego przystanku, po raz kolejny ta sama usterka.
Co do samej PEKI uważam, że system działa bardzo dobrze, pomimo paru usterek. Dzięki niej mamy bardzo dobre sterowniki R&G.
Co do modernizacji zmieniłbym tylko jedną rzecz. Użyć prostego tricku. Chodzi mi konkretnie o to, żeby na przystanku początkowym na tablicach kierunkowych (bocznych) na zmianę pokazywał się czas do odjazdu i kierunek. Oszczędziłoby to ciągłych pytań "O której pan odjeżdża?"
Ogółem - 317, w tym:
Solaris Urbino 18 Hybrid - 1
Solaris Urbino 18 - 115
Solaris Urbino 12 - 90
Solaris Urbino 8.6 - 26
MAN Lion's City - 36
MAN NG 313 - 8
MAN NG 312 - 6
MAN NL 283 - 5
MAN NU 313 - 1
MAN NM 223.3 - 1
MAN NL 223 - 15
Neoplan N4021.6 - 4
Jelcz M125M - 7
Kapena 65C Urby - 2