Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DAB x-1200X
Autor Wiadomość

Konto zdezaktywowane
Użytkownicy
Liczba postów: 148
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 351
Post: #1
Smile DAB x-1200X
[Obrazek: wwaIJ17.jpg]

Wątek dotyczy autobusów marki DAB od serii 7 (od 1982 r.) do serii 12 (do 1997 r.)
DAB 1200 to autobus produkowany w latach 80. i 90. przez duńską firmę DAB w Silkeborg. Pojazd wysoko podłogowy, wyposażony w pneumatyczne drzwi płatowe i hamulce. W nowszych modelach zainstalowane fotokomórki nad drzwiami i ochronę przed przytrzaśnięciem drzwiami. W kwietniu 1994
podjęto decyzję o zbudowaniu 11 autobusów DAB serii 12-1200B w zajezdni MZK Koszalin. W 1995 roku autobusy ujrzały światło dzienne. Pojazdy trafiły w następujących ilościach do miast takich jak:
- 3 sztuki Olsztyn
oraz po 2 sztuki:
- Koszalin
- Gliwice
- Głogów
- Olkusz
[Obrazek: Dab12glogow.JPG] By Mariuszglogau - Praca własna, CC BY-SA 4.0,
Jeden z serii wozów zmontowanych w Koszalinie w 1995 roku tutaj w służbie KM Głogów


Do Polski autobusy tej marki sprowadzane były od lat 90. XX wieku w rożnych odmianach m.in. miejskiej, lokalnej i turystycznej. Warto również wspomnieć o wersjach przegubowych, które również się zdarzały, (ale to już temat na oddzielny wątek:P) Na początku produkowana była wersja z półautomatyczną skrzynią biegów i silnikiem firmy Leyland, której to emblematy nosił pojazd. Były to pojazdy serii siódmej (m.in. 7-1200B, 7-1200L, 7-1200T)
Później skrzynię półautomatyczną zastąpiły automatyczne firmy ZF (głównie z czterema, pięcioma i sześcioma przełożeniami). Silnik Leylanda zastąpił wówczas nowoczesny silnik DAF i od tego czasu pojazd nosił już emblematy marki DAB. Podobno jednym z pierwszych pojazdów z silnikiem DAF-a jest ten egzemplarz przedstawiony zresztą na początku wątku. Dawniej królowały niemal w całej Polsce zarówno w komunikacji miejskiej jak i dalekobieżnej. Obecnie całkiem sporo tych pojazdów możemy spotkać w PKS Zielona Góra, PKS Piła i PKS Głogów oraz miejskie wersje w MZK Oświęcim i MZK Tomaszów Mazowiecki. Wszystkie z wyżej podanych występowały w różnych układach drzwi. Jakie są wasze obserwacje i opinia na temat przedstawicieli wyżej wymienionych pojazdów?

źródła: Wikipedia, Phototrans.eu oraz SMKM w Koszalinie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.01.2021 18:11 przez Jakuba.)
05.01.2020 00:45
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: