Zamknięty 
[usunięto] OMSI .o3d Exporter for Blender
Autor Wiadomość

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #1
[usunięto] OMSI .o3d Exporter for Blender
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2019 16:53 przez MichauSto.)
28.12.2018 19:39
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Pablo_Osw , pabu24 , mmiki26 , sTaChUzDaChu123 , kolertr , blakk , Aragok , kjetpl , Chrizzly92 , Mervin , Kuba154 , Krystian12PL , Westu , CraherPL

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #2
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
W pierwszym poście dodana została aktualizacja zmieniająca sposób analizy topologii siatki na bardziej zgodny ze specyfikacją blendera i upraszczający przygotowanie do eksportu. Polecam pilnie zapoznać się z Listą zmian, a także zapomnieć o obowiązujących od 2011 rozwiązaniach dotyczących triangulacji siatki jak i wygładzania.

A także zapoznać się z instrukcją użycia AutoSmooth: https://devforum.roblox.com/t/blender-ti...fier/72237


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.12.2018 13:13 przez MichauSto.)
29.12.2018 12:57
Szukaj postów
 Podziękowania za post: kolertr

Kierowca Niezrzeszony
Użytkownicy
Liczba postów: 35
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 63
Post: #3
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Nie wiem czy tu mogę się o to spytać, ale nie mogę zainstalować tego plugina. Gdy wgrywam ten plugin to blender reaguje jakby nic nie było wgrywane. Robię zgodnie z poradnikiem w internecie.
Za pomoc serdecznie dziękuję


Pewnie większość uważa inaczej, ale Białystok nie jest gorszy od Szczecina. No i co że nie ma tramwajów, ale były!:D

https://i.imgur.com/HrMg2u6.jpg

/ proszę zapoznać się z regulaminem forum, szczególnie punkt dotyczący maksymalnego rozmiaru sygnatur /pause1 /
29.12.2018 17:16
Szukaj postów

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #4
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Zalecany sposób instalacji to otwarcie File>User Preferences, zakładki Add-ons i przycisku Install Add-on from File..., tam wybierasz pobrany plik .zip (nic nie trzeba rozpakowywać!) i zatwierdzasz. Na liście powyżej powinna znaleźć się zainstalowana wtyczka, którą należy aktywować klikając pole na lewo od nazwy.

Nie testowałem pluginu na żadnej wersji innej niż 2.79 - na 2.80 nie będzie działać (ale zacznie, jak tylko zostanie opublikowana wersja stabilna programu i nowa dokumentacja API), a na starszych prawdopodobnie też nie, bo część typów danych w interfejsie dla meshy uległa ujednoliceniu najprawdopodobniej w 2.79.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
29.12.2018 18:33
Szukaj postów
 Podziękowania za post: pitek555

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 14
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 19
Post: #5
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
i just took a look at it, great work! Another advantage is a bigger mesh-size - the original converter can only do around 9MB in x-file size before destroying the mesh while this direct converter can create bigger files just fine!
To increase the workflow speed with this plugin , i have one small suggestion though: an automatic naming scheme. for example, your *.blend name + the selection name, so a bus.blend and a "interior_1" mesh is automatically named "bus_interior_1.o3d" - as of now, you have to manually name the *.o3d every time.
Nevertheless, this is a way more convenient implementation of a o3d convert than the original converter, big thanks for that!

07.01.2019 19:31
Szukaj postów

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #6
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
As many users have requested some kind of batch export with automatic naming, I’m already looking into possibilities of implementing it in an user-friendly way and more flexibly than SDK converter’s “separate files”. For blender 2.80 I’m almost sure it will make use of the new “Collections” feature (but I don’t plan on releasing my plugin for 2.80 before 2.80 ist out of beta), for 2.79 I’ll probably stick with using Groups as their API is quite similar — it probably will be included in the upcoming version. Anyway, thanks for your feedback!:)


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
09.01.2019 20:09
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Chrizzly92

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #7
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Aktualizacja w pierwszym poście:
20190205_00_F82C8B38:
Kod:
* removed an issue where, in some cases, triangulated faces would be exported twice. For files exported with versions 20181229_00_ACCCA2AA or 20181229_01_167E1D18, it's recommended to perform a visual check and (if necessary) export the file(s) again using the most recent plugin version, in order to reduce the triangle count.
(PL: usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach podwójny eksport triangulowanych siatek. W przypadku plików wyeksportowanych przy użyciu wersji 20181229_00_ACCCA2AA lub 20181229_01_167E1D18 zalecane jest dokonanie wizualnej inspekcji modeli i, w razie potrzeby, ponowny eksport przy użyciu najnowszej wersji dla zredukowania ilości trójkątów.)


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2019 16:55 przez MichauSto.)
05.02.2019 16:53
Szukaj postów

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #8
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Jak ten plugin dokładnie działa?


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
05.02.2019 17:37
Szukaj postów

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #9
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Sądzę, że najlepszą metodą przedstawienia działania będzie tzw. black box view. Po jednej stronie wchodzi obiekt 3D tworzony w blenderze, po drugiej wychodzi plik o3d gotowy do użycia w OMSI, a co dzieje się w środku, jest sprawą drugorzędną*.

* Drugorzędną na tyle, że nie zawiera ona potrzeby eksportowania najpierw do .x a potem liczenia na łut szczęścia i uruchamiania konwertera z SDK OMSI 1, który przy odrobinie szczęścia nie ulegnie zawieszeniu i nie wprowadzi do finalnego pliku błędów mogących spowodować zawieszenie się gry.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
05.02.2019 21:12
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 04-2017
Podziękowań: 0
Post: #10
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
The download link not works!

04.08.2019 14:37
Szukaj postów
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: