Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 42 Głosów - 3.93 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Golczewo 1.1.0
Autor Wiadomość

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #11
RE: Golczewo 1.0.1.
Niestety OMSI nie pozwala tego uprościć, nawet w płatnym dodatku z tramwajami jest tak samo.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
30.06.2019 15:41
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 03-2017
Podziękowań: 0
Post: #12
RE: Golczewo 1.0.1.
Szanowni, a jak wygląda sprawa wydajności mapy? Daje radę na słabszych kompach? Dzięki

30.06.2019 16:23
Szukaj postów

A taki tam szary kierowca
Użytkownicy
Liczba postów: 327
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 110
Post: #13
RE: Golczewo 1.0.1.
Wszystko jest opisane w instrukcji użytkownika.


:party: Dzięki za 100rep+:party:
30.06.2019 21:21
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 12-2015
Podziękowań: 0
Post: #14
RE: Golczewo 1.0.1.
Czy w tej mapie tak jak w innych nie powinien się pojawić plik laststn? Jeżeli go usuniemy np: z mapy Grundorfu, mapa zniknie z wyboru map.

01.07.2019 10:10
Szukaj postów

A taki tam szary kierowca
Użytkownicy
Liczba postów: 327
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 110
Post: #15
RE: Golczewo 1.0.1.
Mapa przy wykonaniu wszystkich obowiązkowych czynności wyświetla się w wyborze map.


:party: Dzięki za 100rep+:party:
01.07.2019 10:21
Szukaj postów

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #16
RE: Golczewo 1.0.1.
Plik laststn.osn (last situation, ostatnia sytuacja) jest usuwana z moich map by uniknąć problemów z kompatybilnością. Wystarczy wybrać opcję wczytania czystej mapy, wtedy się pojawi.


01.07.2019 10:25
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 12-2015
Podziękowań: 0
Post: #17
RE: Golczewo 1.0.1.
Akurat u mnie ten plik jest potrzebny, inaczej mapa nie ukaże się w wyborze map.

01.07.2019 10:26
Szukaj postów

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #18
RE: Golczewo 1.0.1.
Widzę, że ktoś ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Wybierz opcje ładowania mapy bez autobusów, to będziesz mógł wybrać Golczewo.


01.07.2019 10:29
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 236
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 117
Post: #19
RE: Golczewo 1.0.1.
Nie ukrywam, że czekałem na tę mapę, ale niestety...
Ta mapa jest dla mnie idealnym przykładem dlaczego nie lubię fikcyjnych projektów. Jest naprawdę ładna - screeny nie kłamią. Wszystko jest wykonane zgodnie ze współczesnymi standardami. Ale...
Nie wiem, może nie umiem dostrzec Twojej koncepcji, może to wszystko w Twojej głowie jest logiczne i ma sens, ale ja tego totalnie nie widzę.
Pętla w Barkach - nie wiem po co jest tak duża i dlaczego dojeżdża tu aż tyle często kursujących linii. Cała miejscowość ogranicza się do kilku, niezbyt zresztą dużych bloków. A na centralnym placu, między blokami, znajduje się pętla, która spokojnie wystarczyłaby do obsłużenia ogromnego osiedla mieszkaniowego. A obsługuje... małą miejscowość. Sam wjazd do Golczewa od tej strony też jest dość dziwny. Otóż Barki i Golczewo dzieli jakieś 100-200 m lasu. Zaraz za lasem znajduje się wielkie centrum przesiadkowe z tramwajem, a niedaleko znajduje się coś, co wygląda jak centrum miasta. Zaraz koło lasu, za którym znajduje się już inna miejscowość (!). Domyślam się, że nie jest to centrum Golczewa, a Koranowa - czyli pewnie dzielnicy - ale wygląda to dość dziwnie. Pętla przy Galerii Północ - sam nie wiem co się tam dzieje. Mamy naprawdę małe centrum handlowe koło - przypuszczam - całkiem sporego osiedla mieszkaniowego gdzieś na obrzeżach miasta. I to jest spoko. Ale znowu - pętla jest ogromna, dwuperonowa, wyremontowana, z bajerancką infrastrukturą, a znajduje się przy drodze, która zaraz... zmienia się w drogę wyłożoną jakimś tłuczniem, czy kij wie co to jest, która wjeżdża do lasu, na której na dodatek obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Przy takiej prędkości na takiej drodze można sobie urwać zawieszenie. Zresztą w ogóle nie wiem czemu linia autobusowa, zamiast wjeżdżać do centrum osiedla omija je przez jakieś lasy i podjeżdża wyłącznie do, skądinąd, małej galerii handlowej. Za to pętla przy Dworcu PKP, która - wydaje się - że powinna być ogromna, albo w ogóle powinna być jakimś dworcem autobusowo-tramwajowym, jest... malutka. Zresztą w ogóle co do samej linii kolejowej, przy której znajduje się dworzec... jakoś dziwnie urywa się w stronę południową i nie ma po niej śladu przy ul. Kluczborskiej (chyba tak się nazywa), mimo że, zgodnie z logiką, ulica ta powinna ją przecinać. Sama mapa zresztą sprawie wrażenie strasznie klaustrofobicznej - ulice są wąskie, zabudowania znajdują się tuż przy nich (i to gęsto), a większość obszaru niezabudowanego to naprawdę gęsty las.
Kurde, na bank jest w tym jakiś zamysł i jakaś logika, ale ja tego totalnie nie widzę. Mam wrażenie, że na tę mapę składają się naprawdę fajne miejsca (zakłady przy ul. Kluczborskiej są super!), ale połączone z sobą totalnie bez żadnego ładu i składu. Odnoszę wrażenie, że w miejscach, które nie wiedziałeś jak ze sobą połączyć, po prostu wstawiłeś drogę i ścianę drzew po lewej i po prawej. W końcu poszczególne dzielnice mogą być przedzielone lasem. Faktycznie - mogą - ale nie co paręset metrów. Widać, że inspirowałeś się realnymi terenami, ale nie umiałeś ich z sobą jakoś fajnie połączyć.
Ale żeby nie było, że się tylko czepiam - mimo wszystko, szacun. Mapa jest duża i naprawdę ładna. Widać, że bardzo się przy niej napracowałeś. I myślę, że każdemu, kto nie ma takich chorych skłonności do analizowania fikcyjnych terenów jak ja, mapa się spodoba. Jest dużo fajnych, długich linii, jest zajezdnia, jest linia tramwajowa, są dedykowane malowania - i wszystko to wizualnie jest naprawdę w porządku. Ruch AI momentami jest trochę głupi - ale to OMSI, nie oczekujmy cudów.
W sumie jestem naprawdę ciekaw w jaki sposób byś tę mapę rozbudował w hipotetycznych przyszłych wersjach. Być może po prostu dostaliśmy zbyt mało, żeby ujrzeć to miasto, które sobie gdzieś w głowie wyobraziłeś. Chociaż mapa raczej nie zagości na moim dysku na dłużej, to - jeżeli postanowisz kontynuować swój projekt - z ciekawością będę to obserwować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.07.2019 11:43 przez omega44.)
01.07.2019 13:21
Szukaj postów
 Podziękowania za post: KMSzczecin , _Sjaso , Allison , bandurama , pio2 , MichałW , AdamAkaAndrzej , mati555 , Skwarkson1680 , Privo

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 131
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 17
Post: #20
RE: Golczewo 1.0.1.
Całkowicie zgadzam się z moim przedmówcą. Przejechałem się linią 70 (całe kółko). Mapa jest naprawdę wykonana na najwyższym poziomie. Jeździ się po niej z ogromną przyjemnością. Lecz tak jak napisał przedmówca jest to mapa fikcyjna, osobiście wolę jednak projekty realne. Ta fikcja na tej mapie jest przedstawiona w dość realistyczny sposób. Co mi się bardzo podoba, lecz jest kilka takich udziwnień które nigdy nie miałyby miejsca w rzeczywistości. Ale okej dlatego powstają mapy realne. Czego mi brakuje to wariantu linii 70 który byłby zwykłą linią, nie pośpieszną. Myślę że dla fanów długich kursów byłaby to nie lada gratka. Co do rozkładów są one trochę naciągnięte, lecz długie przerwy pozwalają to wyrównać. Na linii 70 miałem odpowiednio 12 i 11 min opóźnienia. Jest kilka błędów związanych z ruchem AI lecz idzie to przeboleć.
Podsumowując, super mapa. Bardzo przyjemnie się po niej jeździ. Z niecierpliwością czekam aż Pan KMS pokusi się o jakiś realny projekt. Może się kiedyś doczekamy...
Golczewo pozostanie ze mną zapewne na długie godziny.

01.07.2019 19:07
Szukaj postów
 Podziękowania za post: MichałW , Alex Simulations , KMSzczecin
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: