Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 42 Głosów - 3.93 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Golczewo 1.1.0
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 270
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 123
Post: #21
RE: Golczewo 1.0.1.
Przejechałem się tu, tam, mapa nie chrupie, nie doczytuje wszystkiego co chwila, ruch uliczny jest zróżnicowany i taki "polski". Fajny klimat, ładne widoki, nieraz zdarzyło mi się przegapić przystanek, bo się na coś zapatrzyłem.:D
Niestety mapa jest najeżona niewidzialnymi ścianami, ale no cóż... przeżyję jakoś jazdę bez kolizji, choć zauważyłem, że wtedy AI często wjeżdża w tył autobusu. I to jak dla mnie jedyny minus tej mapy.


"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
03.07.2019 15:32
Szukaj postów

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #22
Golczewo 1.0.2.
Uwaga: została wydana wersja 1.0.2, proszę wszystkich o jej pobranie. Pomoc techniczna będzie udzielana jedynie pod warunkiem posiadania najnowszej wersji.

Changelog 1.0.2:
Kod:
- naprawiono wszystkie białe tekstury
- poprawiono pliki HOF i jedną bitmapę
- poprawiono kilka błędów na samej mapie.

Download Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content. lub pod linkiem w pierwszym poście.



UWAGA! OSOBY, KTÓRE POBRAŁY PATCH PRZED 20:00 DNIA 5.07.2019r., proszone są o ponowne pobranie.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.07.2019 01:28 przez Jestem Szymek.)
05.07.2019 12:40
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Ghost Rider , Allison , MichałW , Pro123 , Sebal29

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 10-2018
Podziękowań: 0
Post: #23
RE: Golczewo 1.0.2.
A ja mam pytanie: Czy ta mapa jest wymagająca?

06.07.2019 21:03
Szukaj postów

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #24
RE: Golczewo 1.0.2.
Na średniej klasy PC powinna poprawnie działać.


06.07.2019 21:09
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 161
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 60
Post: #25
RE: Golczewo 1.0.2.
Piękna mapa, dopracowana w każdym szczególe, świetne oznakowanie dróg,

Jedynie co przydałoby się sprawdzić i poprawić to przystosować ją do OmniNavigation. Wyswietla się tylko układ ulic, ale bez przystanków i aktualnej trasy.
Próbowalem dograć ją osobno w tym programie, nic nie pomogło.


PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.07.2019 20:26 przez jss2008.)
07.07.2019 20:26
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #26
RE: Golczewo 1.0.2.
No hej, zgodnie z obietnicą przyszedłem zrobić to co robię najlepiej na tym forum, bo nic innego nie umiem oprócz hejtu :)

Właściwie @omega44 napisał co najważniejsze, czyli że mapa fikcyjna jest zbyt fikcyjna. Gdyby tak uwzględnić jego uwagi to pewnie byłaby to bardzo fajna i przyjemna mapka.
Ale no nie byłbym sobą, gdybym się nie czepnął szczegółów. Osobiście nie rozumiem dlaczego większość osób tworzących fikcyjne mapy do OMSI używa tylu drzew? Nie żebym kwestionował zieleń miejską , ale bardziej chodzi mi o użycie ich jako tła. Kamienice wzdłuż ulicy? Za nimi drzewa. Bloki? Wszędzie drzewa. Centrum Handlowe? Znowu drzewa. One są używane nawet jeżeli nie ma takiej potrzeby. Nie byłoby może w tym nic złego oprócz tego, że wygląda to miejscami fikcyjnie, ale OMSI nie lubi dużej ilości drzew. Po prostu nie i już. Nadal szukam tego głupiego szpitala wśród masy drzew w Kaputnikach. Błagam, nie bój się otworzyć przestrzeni. Zerwij z "tunelowością", bo z tym kojarzy się tylko jeden projekt, a twój nawet obok niego nie leżał i tak ma zostać.
Jak już jesteśmy przy lasach to zarzucę screenem z mapy:

[Obrazek: 14ljch.png]

Na środku jest...Koranowo? Kaputniki? Na pewno jest to las XD Po prawej mamy jakieś 3 bloki i yyy szpital. Urbanistycznie dosyć dziwnie to wygląda.
W oddali mamy bardzo dziwne skrzyżowanie oraz przystanek z wdzięczną nazwą "DWORZEC". Wprawdzie dworca tam nie widać a jedynie coś w stylu peronu, ale niechaj będzie.
Na lewo od "dworca" jest osiedle z rodzinnych ogródków działkowych z tramwajem oraz nagle znikąd wyrastające kamienice z tablicą Golczewo. Jak gdyby nigdy nic nagle wlatujemy w środek miejskiej arterii. Według mnie należałoby samo Golczewo trochę odsunąć od Koranowa w celu lepszej optymalizacji, a przede wszystkim w celu zwiększenia realności (albo może tą część z kamenicami zrobić Koranowem po prostu?). No i oczywiście wywalić przynajmniej połowę tych drzew. W tym miejscu mam wrażenie, że wszystko jest tak na "kupie", ale zaraz za sekundę między tą częścią, a dworcem głównym mijamy krajobraz typowej polskiej wsi, a nie małego miasteczka.

Jeszcze z błędów estetycznych, albo jak kto woli "co wkurza tylko i wyłącznie matiego", czyli kącik moich narzekań:

https://imgur.com/8c7HrJb <-- Nienaturalnie duża ta trylinka, szczególnie na bokach
https://imgur.com/v0ARg5K <-- Ludzie raczej nie spacerują sobie krawędzią jezdni wzdłuż przystanku
https://imgur.com/AS1gaLW <-- Auta toną i to nie tylko tutaj.
https://imgur.com/USOSVFu <-- Mamy 2019, nie musimy używać tekstur 144p (537 się nie mieści na tabliczce. Oraz na bitmapie z tyłu też nie)
https://imgur.com/v5rwU0x <-- Pętla otoczona blokami w środku lasu/wsi. Tu by trzeba coś dłużej pomyśleć.
https://imgur.com/5o3djv1 <-- Zarzekałeś się, że to nie będzie w lesie
https://imgur.com/EgFmzQi <-- Aaaa, szyny mają inny asfalt
https://imgur.com/rcNrITQ <-- Zabijasz OMSI takimi chodnikami
https://imgur.com/w2mJJRZ <-- No tak to nie robimy wjazdów XD
https://imgur.com/7WYxJY5 <-- Błagam, skasuj to
https://imgur.com/3X0SIzs <-- Dlaczego w ogóle zmieniłeś domyślną teksturę wody na to "coś"?
https://imgur.com/UnV745S <-- Aaaa(2), Bruk pod spodem taki sam, ale ma inny odcień. Dlaczego tak? :<
https://imgur.com/4mHghEI <-- Strasznie duże to rondo. Niestety ruch na nim to dramat. Weź pobaw się ścieżkami, bo samochody nie powinny się tak zatrzymywać
https://imgur.com/u9YosMv <-- Brakuje wjazdu na parking:P
https://imgur.com/ACTCKmv <-- Kto kładł ten chodnik, że jest taki kanciasty?
https://imgur.com/dyw5054 <-- Kanciasta droga : )
https://imgur.com/oTMFQ9P <-- Pominę jakość tekstury tego bruku, ale no nie mogę patrzeć na to jak bardzo losowo jest on ułożony
https://imgur.com/d9V9A9Q <-- Centrum wsi z ładnym placykiem zaraz obok pola. Piknie!
https://imgur.com/EN434Ft <-- I samochody na czerwonym blokują całe skrzyżowanie
https://imgur.com/AvwM80M <-- No nie, tak nie kładzie się bruku. Błagam
https://imgur.com/vEETXAP <-- To samo, wystarczy ładnie jeden splin na "skewie", a nie 3
https://imgur.com/nhdPXLJ <-- Te kamienice mają tragiczną optymalizację.
https://abload.de/img/3iwkqi.png <-- Ładnie sobie znaczek lata:D

Więcej nie chce mi się szukać XD

Ale widziałem już nową pętlę, co wrzuciłeś na Discordza. Zmierza to w dobrym kierunku.

Zmęczyłem się. Można wylewać żale na mnie za hejt.
Pozdrawiam


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
08.07.2019 16:15
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Sebal29 , Allison , cargonn12 , Ikarus 132 , Privo

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #27
RE: Golczewo 1.0.2.
Odeprę argument o szpitalu i dworcu, jest to teren wzorowany na realnym i tutaj szpital jest po prostu głębiej, okryty dookoła drzewami. Przystanek to wdzięczna przeróbka nazwy przystanku z realu, ze "Zdunowo Dworzec".

Gratuluję znalezienia tajemniczej eastereggowej plaży p77!:D

A tak ogółem, niech sobie będą te lasy, to wszystko, to jest po prostu FIKCJA i to, że JA buduję JAK CHCĘ. Niektórych rzeczy jestem świadom i poprawiam to (prace nad wersją 2.0 ruszyły), ale nawet ten placyk w centrum wsi może sobie być, bo to MOJA FIKCYJNA mapa. Tyle. Jeśli macie ból na punkcie poszukiwania realności na fikcyjnej mapie, to cóż. Nie mój problem. Dziękuję.


08.07.2019 19:41
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Sebal29 , W.S , bandurama , TEG2000youtube , ryszard , Pro123 , krzysztof111

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1357
Post: #28
RE: Golczewo 1.0.2.
/ miaaaaaaaaau /

Mateusz ocenił mapę, wskazał jakie miejsca kłują w oczy, sam też napisałbym podobny post, ale od tego jest @mati555 lub @Ikarus132 (także nie chciałbym zabierać tej funkcji "naczelnego hejta" dodatków:P). Od siebie mógłbym tylko dodać, fakt dziwnie położone tereny zielone i miasta, w niektórych miejscach dziwnie ułożone spliny (tak, mam na myśli te prawie 45%! wzniesienie przy wjeździe na estakadę obwodnicy i tak samo stromy zjazd, i przekraczanie dwóch pasów aby wjechać na peron znajdujący się na śródku drogi) i wiele innych.

Mapa jest ciekawa, szacunek za pracę i czas spędzony przy tym projekcie, jednak... rzadko będę do niej zaglądał, bo przyjemności z jazdy nie odczuwałem nawet podczas pierwszego testowania. Albo po prostu projekt mi nie pasuje, albo nadal wolałbym wrócić do starszych projektów jak Winsenburg, czy Lemmental (co ważne, na tych projektach też są takie zgrzyty jak ten wjazd na obwodnicę. Okolice Dw. Głównego w Lemmental, czy też krętość i dziwne skrzyżowania na trasie linii M1 na Winsenburgu. Jednak na tych projektach tego jest tak mało, że nie kłuje tak mocno jak na Golczewie)).

MichauSto w dniu 08.07.2019 o 20:47 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

1) To nie jest Fikcyjny Szczecin, tylko Golczewo. Inny autor. Inny wątek.
2) Z takim językiem może nie na publiczne forum?


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2019 20:40 przez Allison.)
08.07.2019 20:39
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Sebal29 , mati555

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #29
RE: Golczewo 1.0.2.
Te wzniesienia to faktycznie, jest to błąd i raczej będę to korygował. Ogółem, to mój projekt i będę rozwijał według mojej myśli. Od realności są w końcu mapy realne.


08.07.2019 20:49
Szukaj postów
 Podziękowania za post: bandurama , Allison , MichałW

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #30
RE: Golczewo 1.0.2.
Kochani, coś wam wszystkim wytłumaczę, bo chyba nie rozumiecie moich postów (z małymi wyjątkami jak wyżej Allison).

Po pierwsze, dział zarówno RSO jak i pobieralnia jest miejscem na wyrażanie swoich uwag i opinii, co właśnie uczyniłem.
Po drugie, powtórzę to co jest tutaj wałkowane od dawna. Fikcja nie kasuje realności i nie można sobie budować jak się chce. Osadzając swoją mapę w polskich realiach poniekąd narzucasz sobie pewien schemat. Oczywiście nie oznacza to, że musisz robić wszystko tak jak w Polsce, bo sam tak nie robię w swoich mapach. Nie możesz tworzyć swoich własnych zasad ruchu drogowego, czy zmieniać zasady urbanistyczne minionych epok XD
Bardzo szanuję, że odparłeś moją argumentację i zwracam po części honor w kwestii Zdunowo Dworzec. Po części, bo jednak to skrzyżowanie w rzeczywistości przyjmuje dużo mniejszy ruch niż ten w OMSI. Rzeczywiście szpital ciężko inaczej odwzorować, bo to jest środek lasu. Niestety na resztę argumentów udało ci się tylko napisać coś w tylu "JESTEM TFURCOM, JA TAK CHCEM".
Po trzecie, ta część ze screenami jest, tak jak napisałem, mocno czepialska, ale dlatego, że grzebię przy tej grze już bardzo długo i najzwyczajniej w świecie wiem jak działa mechanika, optymalizacja, czy najzwyczajniej w świecie można prostym kliknięciem poprawić estetykę mapy. Zrobiłem to co powinni zrobić testerzy, ale nie zdążyli i nie zamierzam drążyć dlaczego.
Po czwarte, proszę zaprzestać zachowywać się jak roszczeniowe bachory, bo ostatnio wszyscy twórcy, którzy coś wydadzą tak się zachowują, a po sprowadzeniu ich na ziemię, że ich dodatek jednak nie jest idealny tupią nóżką i zabierają swoje zabawki. Jest to już na prawdę męczące.
Po piąte, niech osoby piszące "stwórzcie coś sami, zamiast narzekać." dobrze się zastanowią do kogo piszą i przestaną pierdzielić od rzeczy.

A poza tym, sam zauważyłem postępy w twoich projektach ; )
Pozdrawiam


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.07.2019 00:50 przez mati555.)
08.07.2019 23:21
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Allison , kolertr , $ieku , DonRemko , Goppel , cargonn12 , omega44 , Cubos4400 , Ikarus 132 , grubyw111 , Pablo_Osw , wymoderowano_6291 , Privo
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: