Strefa OMSI

Pełna wersja: Problemy z wpisami kół w bus/ovh/cfg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jako, że nie jestem w stanie rozwiązać tego problemu i pytałem się kilku osób, które też nie wiedziały co jest nie tak zakładam ten oto temat.

Problem dotyczy dziwnego zachowania tylnych kół a więc pewnie całej tylnej osi w modelu autobusu, który usiłuję stworzyć. Nie wiem czemu tak się dzieje, wydaje mi się, że wszystkie wpisy dot. osi uzupełniłem dobrze ale pewnie się mylę bo mało się na tym znam.

Osie w modelu mają następujące położenia na osi Y:
przednia 2,675
tylna -1,825

A koła są w pozycjach:
przednie prawe X: 1,102 Y: 2,675 Z: 0,475
przednie lewe X: -1,102 Y: 2,675 Z: 0,475
tylne prawe X: 0,98 Y: -1,825 Z: 0,475
tylne lewe X: -0,98 Y: -1,825 Z: 0,475

Tak wyglądają wpisy dot. osi w pliku .bus:
Kod:
    Vorderachse:


[newachse]

    Koordinate:

achse_long
2.675

    Breite der Auflagefläche beider Reifen, also ungefähr die Busbreite

achse_maxwidth
2.42

achse_minwidth
1.99

    Raddurchmesser der Räder dieser Achse

achse_raddurchmesser
0.950

    Federkonstante der Federung PRO SEITE in kN/m

achse_feder
240.8

    Höchstbelastung in kN

achse_maxforce
70

    Dämpferkonstante in kNs/m

achse_daempfer
20
    Ist diese Achse angetrieben?

achse_antrieb
0

    Hinterachse:

[newachse]
achse_long
-1.825
achse_maxwidth
2.42
achse_minwidth
1.462
achse_raddurchmesser
0.95
achse_feder
269.7
achse_maxforce
110
achse_daempfer
20
achse_antrieb
1

A tutaj są wpisy z pliku .cfg:
Kod:
[mesh]
kolopp.o3d

[illumination_interior]
-1
-1
-1
-1

[newanim]
origin_trans
1.102
2.675
0.475

anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1

[newanim]

origin_trans
1.102
2.675
0.475
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_R
57.295779513082320876798154814105


[mesh]
kolopl.o3d

[illumination_interior]
-1
-1
-1
-1

[newanim]
origin_trans
-1.102
2.675
0.475

anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1

[newanim]

origin_trans
-1.102
2.675
0.475
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_R
57.295779513082320876798154814105

[mesh]
kolotp.o3d

[illumination_interior]
-1
-1
-1
-1

[newanim]
origin_trans
0.98
-1.825
0.475

anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1

[mesh]
kolotl.o3d

[illumination_interior]
-1
-1
-1
-1

[newanim]
origin_trans
-0.98
-1.825
0.475

anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1

No i filmik, na którym myślę dość dobrze mimo takiej se jakości widać o co mi się rozchodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=xs8FiIKl...e=youtu.be

Przednie koła się normalnie zachowują a tylne sobie podskakują...

Będę wdzięczny za każdą pomoc.
A można wiedzieć na jakim modelu stawiasz Solbusa?
Jakby co to temat do ew. zamknięcia bo NH już rozwiązał problem;) Dzięki mu za to:)

Jakby co (może kiedyś komuś się to przyda) to wpisy w pliku cfg były źle. Skopiowałem jeden wpis cztery razy do każdego koła i zmieniłem tylko współrzędne koła a trzeba jeszcze było zmienić dane przy Wheel_Rotation oraz Axle_Suspension, u mnie wszędzie było 0_R a w zależności od koła wpisy są następujące:
przednie prawe: 0_R
przednie lewe: 0_L
tylne prawe: 1_R
tylne lewe: 1_L
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu będę kontynuował już zaczęty. Nazwę zmieniłem z "Dziwne zachowanie tylnej osi" na "Problemy z wpisami kół w bus/ovh/cfg".

Tym razem problemem jest zachowanie DeLoreana DMC-12. Gdy skręca koła mają to gdzieś i są prosto:

[Obrazek: del.jpg]

Drugi, dużo gorszy problem to... nawet nie wiem jak to nazwać :E

https://www.youtube.com/watch?v=P4a-xaR5flk

jak widać DeLorean jadący na dole zachowuje się dziwnie a ten na górze już jedzie sobie normalnie. Nie wiem czemu te dziwne zachowanie występuje nie u wszystkich.

Tutaj jest wpis z pliku .ovh

Kod:
    Vorderachse:


[newachse]

    Koordinate:

achse_long
-1.225
achse_maxwidth
1.8
achse_minwidth
1.42
achse_raddurchmesser
0.6
    Federkonstante der Federung PRO SEITE in kN/m
achse_feder
40
    Höchstbelastung in kN
achse_maxforce
9
    Dämpferkonstante in kNs/m
achse_daempfer
2
    Ist diese Achse angetrieben?
achse_antrieb
0
achse_inertia_inv
0.015


    Hinterachse:

[newachse]
achse_long
1.255
achse_maxwidth
1.8
achse_minwidth
1.3
achse_raddurchmesser
0.7
achse_feder
50
achse_maxforce
12
achse_daempfer
2
achse_antrieb
1
achse_inertia_inv
0.015


A tutaj wpisy z pliku .cfg

Kod:
[mesh]
kolopl.o3d
[newanim]
origin_trans
-0.72
1.225
0.3
anim_rot
Wheel_Rotation_0_L
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_L
1
[newanim]

origin_trans
-0.72
1.225
0.3
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_L
57.295779513082320876798154814105

[mesh]
kolopp.o3d

[newanim]
origin_trans
0.72
1.225
0.3
        
anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1


[newanim]

origin_trans
0.72
1.225
0.3
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_R
57.295779513082320876798154814105

[mesh]
kolotl.o3d
[newanim]
origin_trans
-0.65
-1.255
0.34
anim_rot
Wheel_Rotation_1_L
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_1_L
1

[mesh]
kolotp.o3d
[newanim]
origin_trans
0.65
-1.255
0.34
anim_rot
Wheel_Rotation_1_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_1_R
1

Za każdą pomoc będę wdzięczny:)
Kurcze, wpisy wyglądają na w porządku:P A sprawdź czy jak ty będziesz nim mógł sterować, to też nie będą skrecac. ;)


Edit:

Tam masz linijkę odstępu od [newanim] i to może dlatego;)

Przykładowo:

Xxx
[Newanim]

Orygin...

Zmien na:

Xxx

[Newanim]
Orygin...
Nie wiem czy tak miało być:

Kod:
[mesh]
kolopl.o3d

[newanim]
origin_trans
-0.72
1.225
0.3
anim_rot
Wheel_Rotation_0_L
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_L
1

[newanim]
origin_trans
-0.72
1.225
0.3
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_L
57.295779513082320876798154814105

[mesh]
kolopp.o3d

[newanim]
origin_trans
0.72
1.225
0.3        
anim_rot
Wheel_Rotation_0_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_0_R
1

[newanim]
origin_trans
0.72
1.225
0.3
origin_rot_y
90
anim_rot
Axle_Steering_0_R
57.295779513082320876798154814105

[mesh]
kolotl.o3d

[newanim]
origin_trans
-0.65
-1.255
0.34
anim_rot
Wheel_Rotation_1_L
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_1_L
1

[mesh]
kolotp.o3d

[newanim]
origin_trans
0.65
-1.255
0.34
anim_rot
Wheel_Rotation_1_R
57.295779513082320876798154814105

[newanim]
origin_rot_y
-90
anim_trans
Axle_Suspension_1_R
1

ale jest jeszcze gorzej. Teraz brakuje tylnych kół a samochód nadal dziwnie się zachowuje i nie skręca kołami na zakrętach.

Ponadto gdy zaczyna wirować czy co on tam robi, to lewe przednie koło jest skręcone:

[Obrazek: 1111.jpg]

[Obrazek: 111112.jpg]
Dobra, to podeślij mi na pw pliki tego wozu, i folder z vehicles jezeli chcesz.ją to ogarne rano:D:P
Przekierowanie