Strefa OMSI

Pełna wersja: Zdjęcia miejskich MANów 3 generacji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Cześć:-) Z racji tego, że tych autobusów w OMSI jeszcze nie ma, postanowiłem spróbować swoich sił przy autobusach miejskich (po raz pierwszy :E). Moim głównym źródłem zdjęć jest Google, a tam jak wiadomo najczęściej są zdjęcia robione z konkretnej perspektywy, więc czasem trudno ocenić proporcje budowy pojazdu w danym miejscu. Dlatego też proszę wszystkich, którzy mają dobrej jakości materiały (zdjęcia poglądowe, zdjęcia wnętrza(!), jakieś dane techniczne dotyczące rozkładu siedzeń lub budowy podłogi i tak dalej) o podzielenie się nimi ze mną, myślę, że wszyscy na tym skorzystają. Mam również prośbę do osób, które na co dzień mają okazję obcować z tymi autobusami i mają w miarę swobodny dostęp do nich o zrobienie jak największej ilości zdjęć (w miare dobrej jakości), które posłużyłyby do stworzenia tekstur. Prosiłbym, aby te zdjęcia były wykonywane pod kątem prostym do fotografowanego obiektu, żeby nie trzeba było spędzać dużej ilości czasu na modyfikowanie tekstur.

Dla pewności chodzi mi o te modele:

[Obrazek: ng313_17.jpg]

[Obrazek: Photo03.jpg]

[Obrazek: man-a26-02.jpg?i]
Powiem Ci tak, dobrze by było jakbyś obrał jakiś konkretny kierunek, bo samych wersji wnętrza/silnikowych itp. tego MANA jest "milion" W samym moim mieście jest na biede z 5 wersji tego MANa.
Są wersje z drzwiami otwieranymi do środka, odskokowymi, odskokowo-przesuwnymi, z silnikami od 220KM do 320KM. Z różnymi fotelami, z roóżnymi kabinami, z różnym układem tych siedzeń, z klimatyzacją lub bez, z różnych układem uchylnych okien.

Tutaj taka najbardziej podstawowa wersja z silnikiem 220KM, drzwiami do środka:




Jest też dosyć rzadka odmiana tego modelu o długości 10,5m:
http://phototrans.pl/14,696519,0,MAN_NL283F_301.html
http://phototrans.pl/14,696520,0,MAN_NL283F_301.html
http://phototrans.pl/14,696521,0,MAN_NL283F_301.html
Zrobim co możem;) O ile dostęp do wozów mam jako taki, bo niestety mój przewoźnik nakupował Solarisów i teraz prawie wszystkie trójeczki się pasą w zajezdni, o tyle interesuję się tymi wozami od 2002 roku i uważam, że znam je bardzo dobrze, a jak czegoś nie wiem, to się dowiem, także wal do mnie śmiało:) Cieszę się, że właśnie Ty się zabierasz za moje ukochane wozy, bo KaJotowi jeszcze to trochę zajmie, a Ty idziesz jak burza. Życzę powodzenia w pracach, chociaż to chyba niepotrzebne

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Cudowne wieści. Kilka zdjęć się znajdzie. To samo co napisał Invis. Najlepiej żebyś obrał konkretny kierunek. Zrobić maksymalnie 3 wersję, pulpit Highline nie będzie dla Cb problemem. Tylko pytanie z którego roku bo tak jak wersje wnętrza itd. pulpity również w zależności od roku produkcji się różnią.
Właśnie miałem pytać co Cię interesuje, NM, NL, NG, deskorolki? W Poznaniu i okolicach mamy mnóstwo różnych dziwnych wersji, więc również popieram pomysł z jasnym określeniem kierunku działań.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Nie znam się za bardzo na numeracji poszczególnych modeli. Wiem, że na pewno chce zrobić 12m (NL 263?) ze zwykłymi drzwiami, taką samą wersje 15m (??) i zastanawiałem się nad przegubem (czyli to chyba jest NG 313?)
Ja posiadam sporo zdjęć różnych wersji tej generacji MANa jak również filmiki z przejazdu solówką, deskorolką i przegubem oraz w minimalnej części zdjęcia wnętrza.
Wykonam max te trzy wersje, żadnych innych. Nie mam aż tyle czasu.:P
To ja tylko opiszę, bo helvete się gubi:

N - Niederflur, niskopodłogowy - to będzie miał każdy tutaj.
Potem jest:
M - Midibus, czyli knypek, szprotka czy jeszcze inaczej, różne wersje, najdłuższa ma 10,5 metra
L - Lenkbus, standardowy, 11,95 metra
G - Gelenkbus, przegubowy, 18 metrów.
Ü - Überlandbus, podmiejski, 12 metrowy to NÜ, a przegubowy to NGÜ.

Następnie są liczby - pierwszej dwie to moc silnika podzielona przez 10, a ostatnia to generacja.

Wyjątkiem jest NL313-15, który ma 15 metrów i NL313-13,2, analogicznie.

Czyli: MAN NL283 to niskopodłogowy autobus 12 metrowy mający 280 konny silnik i będący trzeciej generacji.


Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3
Przekierowanie