Strefa OMSI

Pełna wersja: [wydzielono] MAN NL2x3
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A widzisz, i tu Cię zaskoczę, bo tak brzmi NL223:
https://www.youtube.com/watch?v=R_w0PJImVAI

A tak brzmi NL223:
https://www.youtube.com/watch?v=2jItj68n10w
To samo, co w NL283. Jak już pisałem, tylko z jakiegoś względu post został wydzielony, w MANach 3 generacji montowano dwa silniki (D0836 i D2866, dzięki @szmelcedes) - ten z drugiego filmu jest częściej spotykany w Polsce, bardzo mało jest fabrycznie nowych NL223 z takim silnikiem w naszym kraju, natomiast Niemcy upodobali sobie ten z pierwszego filmu, brzmiący jak krypa:P I znowu, mam nadzieję, że nikt nie wydzieli:
Silnik z pierwszego filmu montowano w:
NL223
NL243
NL263
NL313
NL363
NL313-15
NL363-15
NG313
NG363

Silnik z drugiego filmu montowano w:
NM223
NM283
NL223
NL283

Jeśli się gdzieś mylę, to proszę mnie poprawić, bo piszę tylko z własnego (a więc dość krótkiego) doświadczenia. Dodatkowo ten drugi silnik brzmi zupełnie inaczej z Voithem, a zupełnie inaczej z ZF - dopiero po 20 minutach jazdy NL223 z ZF i takim silnikiem zauważyłem, że to ten:D Tyłek już został ruszony, materiały zbieram, na zdjęcia i filmy pójdę jak tylko będę miał czas po powrocie do Poznania.
Oba silniki są jak najbardziej stosowane w Polsce. W Koninie na przykład w przeciwieństwie do Poznania jeżdżą Many z silnikami z pierwszego filmu Goppela. Często będąc w Poznaniu zadawałem sobie pytanie, dlaczego NL223, choć wyglądają jednakowo mają inny silnik. Teraz już wiem, że istnieją dwa rodzaje (D0836 i D2866). U nas są (z tego co czytałem kiedyś na jednym z komunikacyjnych forów) sprowadzone Many z Dusseldorfu, więc stąd taki, a nie inny silnik. Nie wiem jak jest z tym drugim silnikiem, ale według moich obserwacji silnik rodem z Dusseldorfu z ZFem i Voithem brzmi bardzo podobnie, choć jednakże trochę się różnią. Parę lat temu w jednym z konińskich manów wymieniono skrzynię Voith na ZF (bo nie sądzę, że 4 sztuki przyjechały z fabryki z inną skrzynią i jedna z inną:D) i różnice jednak są lekko zauważalne.
Jasne, że są takie i takie, jednak tych drugich zauważyłem zdecydowanie więcej niż pierwszych i w tym miejscu proponuję zakończyć silnikologię stosowaną bo nas zaraz administracja zje;)

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Posty zostały wydzielone do Kosza z powodu naruszenia Regulaminu bądź zasad działu.
Przekierowanie