07.05.2013, 09:51
Modyfikacja: MAN SD D94
Wersja: v3.0 FINAL, 25.06.2016
Autor: M@ttez
Opis:
Witam.
Chciałbym zaprezentować moją wizję odbudowanego i unowocześnionego modelu D92 wyposażonego we wszystkie nowinki techniczne. Jest to podstawowy model D92 zawierający liczne modyfikacje technologiczne i wizualne.
Obecna wersja FINAL zrobiona jest tylko na OMSI2 i nie będzie działała na OMSI1. Nie oferuję wsparcia dla OMSI1 i nie będę konwertował tej modyfikacji do OMSI1
Ważne!
W celu zasięgnięcia wszystkich informacji jak co działa proszę o przeczytanie poniższego opisu!
Modyfikacja zawiera sześć wersji MAN'a D94:
1) D94 CityBus VOITH DIWA 854.5
- MAN D2066 LUH + VOITH DIWA 854.5 Sensotop
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Z uwagi na krótkie przełożenia i mniejszą moc silnika służy raczej do większych miast
2) D94 CityBus ZF 6HP-592
- MAN D28i turbo + ZF 6HP-592
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Dłuższe przełożenia, mocniejszy silnik - idealny do mniejszych miast i na linie podmiejskie
3) hiD94 CVT Hybrid
- Cummins ISBe5 250B + Allison Ev50 + bezstopniowa przekładnia CVT
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Silnik hybrydowy charakteryzujący się niskim spalaniem, idealny to dużych aglomeracji z dużą ilością przystanków
4) D94S Suburban CVT AT2612D
- MAN D28i turbo + CVT
- Wersja turystyczna (fotele turystyczne, drzwi sterowane ręcznie bez hamulca przystankowego, brak brzęczyka przy zamykaniu drzwi)
- Wytłumione wnętrze i zawieszenie w celu zwiększenia komfortu i wyciszenia przestrzeni pasażerskiej
- Wydłużone przełożenia, biegi zmieniane przy niskich obrotach w celu zmniejszenia spalania i hałasu generowanego przez silnik
5) D94S Suburban ZF S 6-80
- MAN 2566 MUH + 6-biegowa skrzynia manualna ZF S 6-80
- Wersja turystyczna (fotele turystyczne, drzwi sterowane ręcznie bez hamulca przystankowego, brak brzęczyka przy zamykaniu drzwi)
- Wytłumione wnętrze i zawieszenie w celu zwiększenia komfortu i wyciszenia przestrzeni pasażerskiej
- Wydłużone przełożenia
6) D94 AI
- Wersja przystosowana do ruchu AI
- Wyłączone wszelkie modyfikacje, które blokowały D94 na przystankach podczas ruchu w AI
- MAN D2066 LUH + VOITH DIWA 854.5 Sensotop
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Z uwagi na krótkie przełożenia i mniejszą moc silnika służy raczej do większych miast
2) D94 CityBus ZF 6HP-592
- MAN D28i turbo + ZF 6HP-592
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Dłuższe przełożenia, mocniejszy silnik - idealny do mniejszych miast i na linie podmiejskie
3) hiD94 CVT Hybrid
- Cummins ISBe5 250B + Allison Ev50 + bezstopniowa przekładnia CVT
- Wersja miejska (automatyczny przyklęk po otwarciu drzwi, ciepłe guziki wewnętrzne i zewnętrzne)
- Silnik hybrydowy charakteryzujący się niskim spalaniem, idealny to dużych aglomeracji z dużą ilością przystanków
4) D94S Suburban CVT AT2612D
- MAN D28i turbo + CVT
- Wersja turystyczna (fotele turystyczne, drzwi sterowane ręcznie bez hamulca przystankowego, brak brzęczyka przy zamykaniu drzwi)
- Wytłumione wnętrze i zawieszenie w celu zwiększenia komfortu i wyciszenia przestrzeni pasażerskiej
- Wydłużone przełożenia, biegi zmieniane przy niskich obrotach w celu zmniejszenia spalania i hałasu generowanego przez silnik
5) D94S Suburban ZF S 6-80
- MAN 2566 MUH + 6-biegowa skrzynia manualna ZF S 6-80
- Wersja turystyczna (fotele turystyczne, drzwi sterowane ręcznie bez hamulca przystankowego, brak brzęczyka przy zamykaniu drzwi)
- Wytłumione wnętrze i zawieszenie w celu zwiększenia komfortu i wyciszenia przestrzeni pasażerskiej
- Wydłużone przełożenia
6) D94 AI
- Wersja przystosowana do ruchu AI
- Wyłączone wszelkie modyfikacje, które blokowały D94 na przystankach podczas ruchu w AI
Oto pełna lista modyfikacji:
Oświetlenie zewnętrzne:
➥przebudowane reflektory przednie (soczewka) zmodyfikowane światła drogowe i światła do jazdy dziennej LED w dzielonej lampie od kierunkowskazu
➥zmodyfikowane przednie oraz boczne kierunkowskazy (LED)
➥zmodyfikowane tylne lampy (LED)
➥działające boczne światła obrysowe
➥zmieniony kolor górnych świateł pozycyjnych
➥zmodyfikowane górne tylne światła (stop dzielony z kierunkowskazem)
➥dodane modele 3D guzików otwierających drzwi z zewnątrz z podświetleniem
➥nowe felgi dla wersji Suburban
Oświetlenie wewnętrzne:
➥wewnętrzne jarzeniówki w nowoczesnym białym kolorze
Mechanika:
➥zmodyfikowany silnik D28i dopasowany mocą do skrzyni biegów
➥skrzynia biegów VOITH 854.5 SensoTop czuła na siłę wciśnięcia gazu i kąt podłoża
➥dodana nowa wersja ze skrzynią ZF6HP592 + osobne dźwięki
➥dodana nowa wersja hybrydowa z własnymi dedykowanymi dźwiękami
➥poprawiony kąt/wychylenie skrętu kół (charakterystyczne dla niemieckich pojazdów)
➥zróżnicowana masa w zależności od modelu
Bezpieczeństwo:
➥załączenie biegu wstecznego automatycznie włącza światła awaryjne
➥powiadomienie dźwiękowe o włączonym biegu wstecznym
➥zwiększony zasięg świateł przednich
Elektronika:
➥system automatycznego przełączania przystanków w kontrolerze IBIS (by qbasob)
➥powiadomienie dźwiękowe dla przycisku "na żądanie"
➥powiadomienie dźwiękowe dla zamykających się drzwi
➥automatyczny przyklęk wszystkich osi po otwarciu drzwi (również za pomocą ciepłego guzika)
➥hamulec przystankowy wyłączany automatycznie po dodaniu gazu
Komfort:
➥klimatyzacja (włączanie przyciskiem A/C na pulpicie / działa najwydajniej po nagrzaniu się silnika)
➥wyciszone wnętrze dobrze izolujące od hałasu generowanego przez silnik
Wygląd zewnętrzny:
➥modyfikacja oświetlenia zewnętrznego
➥wyświetlacze zewnętrzne LCD
➥zmieniona czcionka wyświetlaczy by Silkeborg
➥"swing doors" - drzwi wahadłowe (odskokowo-przesuwne) otwierane na zewnątrz
➥usunięte oznakowania MAN oraz BVG
➥plastikowe kołpaki MAN w wersji miejskiej i nowe felgi w wersji turystycznej
➥naklejka informująca o spełnianiu przez model norm EURO4
➥zewnętrzne flagi wywieszane w czasie świąt narodowych (niemieckich)
➥10 dodatkowych repaintów
Wygląd wewnętrzny:
➥przeprojektowany pulpit, nowe przyciski, kontrolki, zegary
➥nowy dotykowy IBIS
➥wyświetlacze wewnętrzne LCD
➥kabina oddzielająca przestrzeń pasażerską od kierowcy (by Nick™)
➥unowocześnione wnętrze w części pasażerskiej / nowoczesne materiały na podłodze, ścianach, suficie
➥w wersji Suburban przyciemnione materiały i nowe fotele
➥nowa tapicerka foteli
➥nowe kasowniki
➥oznakowanie w języku POLSKIM
Dźwięki:
➥dźwięki silnika, retarder'a, wału pochodzą w większości od MAN'a LC i zostały dopasowane do innych dźwięków
➥dźwięk ostrzeżenia przy cofaniu pochodzi z LU200
➥dźwięk przystanku na żądanie - modyfikacja dźwięku zamykania drzwi z MAN'a LC, znalezione w sieci
➥dźwięk zamykania drzwi - door warning znaleziony w sieci, drzwi pneumatyczne nagrane własnoręcznie
➥dźwięki klimatyzacji wewnętrzny i zewnętrzny - nagrane własnoręcznie
➥dźwięk kasowania biletu - kasowniki w Metro de Madrid, nagrane własnoręcznie
➥dźwięk ustawiania IBIS'a po zmianie kierunku - znalezione w sieci
➥dźwięki telepania z MAN'a LC + lekko zwiększona głośność w konfiguracji
➥nowy dźwięk silnika przy wciskaniu gazu zauważony w Warszawskich Lion's City i odpowiednio ustawiony w konfiguracji dla najlepszego zasymulowania tego efektu
➥dźwięki charakterystyczne dla skrzyni ZF w wersji ze skrzynią ZF6HP592
➥dźwięki silnika wersji hybrydowej to zmiksowane stare sprawdzone dźwięki D94 z dźwiękami Solaris'a Urbino 10 (gdyż bazą jest silnik Cummins)
➥przebudowane reflektory przednie (soczewka) zmodyfikowane światła drogowe i światła do jazdy dziennej LED w dzielonej lampie od kierunkowskazu
➥zmodyfikowane przednie oraz boczne kierunkowskazy (LED)
➥zmodyfikowane tylne lampy (LED)
➥działające boczne światła obrysowe
➥zmieniony kolor górnych świateł pozycyjnych
➥zmodyfikowane górne tylne światła (stop dzielony z kierunkowskazem)
➥dodane modele 3D guzików otwierających drzwi z zewnątrz z podświetleniem
➥nowe felgi dla wersji Suburban
Oświetlenie wewnętrzne:
➥wewnętrzne jarzeniówki w nowoczesnym białym kolorze
Mechanika:
➥zmodyfikowany silnik D28i dopasowany mocą do skrzyni biegów
➥skrzynia biegów VOITH 854.5 SensoTop czuła na siłę wciśnięcia gazu i kąt podłoża
➥dodana nowa wersja ze skrzynią ZF6HP592 + osobne dźwięki
➥dodana nowa wersja hybrydowa z własnymi dedykowanymi dźwiękami
➥poprawiony kąt/wychylenie skrętu kół (charakterystyczne dla niemieckich pojazdów)
➥zróżnicowana masa w zależności od modelu
Bezpieczeństwo:
➥załączenie biegu wstecznego automatycznie włącza światła awaryjne
➥powiadomienie dźwiękowe o włączonym biegu wstecznym
➥zwiększony zasięg świateł przednich
Elektronika:
➥system automatycznego przełączania przystanków w kontrolerze IBIS (by qbasob)
➥powiadomienie dźwiękowe dla przycisku "na żądanie"
➥powiadomienie dźwiękowe dla zamykających się drzwi
➥automatyczny przyklęk wszystkich osi po otwarciu drzwi (również za pomocą ciepłego guzika)
➥hamulec przystankowy wyłączany automatycznie po dodaniu gazu
Komfort:
➥klimatyzacja (włączanie przyciskiem A/C na pulpicie / działa najwydajniej po nagrzaniu się silnika)
➥wyciszone wnętrze dobrze izolujące od hałasu generowanego przez silnik
Wygląd zewnętrzny:
➥modyfikacja oświetlenia zewnętrznego
➥wyświetlacze zewnętrzne LCD
➥zmieniona czcionka wyświetlaczy by Silkeborg
➥"swing doors" - drzwi wahadłowe (odskokowo-przesuwne) otwierane na zewnątrz
➥usunięte oznakowania MAN oraz BVG
➥plastikowe kołpaki MAN w wersji miejskiej i nowe felgi w wersji turystycznej
➥naklejka informująca o spełnianiu przez model norm EURO4
➥zewnętrzne flagi wywieszane w czasie świąt narodowych (niemieckich)
➥10 dodatkowych repaintów
Wygląd wewnętrzny:
➥przeprojektowany pulpit, nowe przyciski, kontrolki, zegary
➥nowy dotykowy IBIS
➥wyświetlacze wewnętrzne LCD
➥kabina oddzielająca przestrzeń pasażerską od kierowcy (by Nick™)
➥unowocześnione wnętrze w części pasażerskiej / nowoczesne materiały na podłodze, ścianach, suficie
➥w wersji Suburban przyciemnione materiały i nowe fotele
➥nowa tapicerka foteli
➥nowe kasowniki
➥oznakowanie w języku POLSKIM
Dźwięki:
➥dźwięki silnika, retarder'a, wału pochodzą w większości od MAN'a LC i zostały dopasowane do innych dźwięków
➥dźwięk ostrzeżenia przy cofaniu pochodzi z LU200
➥dźwięk przystanku na żądanie - modyfikacja dźwięku zamykania drzwi z MAN'a LC, znalezione w sieci
➥dźwięk zamykania drzwi - door warning znaleziony w sieci, drzwi pneumatyczne nagrane własnoręcznie
➥dźwięki klimatyzacji wewnętrzny i zewnętrzny - nagrane własnoręcznie
➥dźwięk kasowania biletu - kasowniki w Metro de Madrid, nagrane własnoręcznie
➥dźwięk ustawiania IBIS'a po zmianie kierunku - znalezione w sieci
➥dźwięki telepania z MAN'a LC + lekko zwiększona głośność w konfiguracji
➥nowy dźwięk silnika przy wciskaniu gazu zauważony w Warszawskich Lion's City i odpowiednio ustawiony w konfiguracji dla najlepszego zasymulowania tego efektu
➥dźwięki charakterystyczne dla skrzyni ZF w wersji ze skrzynią ZF6HP592
➥dźwięki silnika wersji hybrydowej to zmiksowane stare sprawdzone dźwięki D94 z dźwiękami Solaris'a Urbino 10 (gdyż bazą jest silnik Cummins)
Prezentacja:
Changelog 3.0 FINAL
- dostosowano do najnowszego patcha OMSI2
- usunięto błędy, które wystąpiły podczas zmian wersji OMSI od ostatniego update'u
- przebudowano przedni kierunkowskaz zespolony (dwukolorowe LEDy, świecą zamiennie jako kierunkowskaz i DRL) - screenshot niżej
- wersja Suburban w ogóle nie posiada DRL
- zwiększono moc zewnętrznego oświetlenia LED - screenshot niżej
- zróżnicowano kolory wyświetlacza:
* City - pomarańczowe
* Suburban - białe
- trzyfunkcyjne oświetlenie drzwi od wewnątrz
* niebieskie - drzwi zamknięte
* białe - drzwi otwarte
* czerwone - dzwonek zamknięcia drzwi - ostrzeżenie
- usunięto błędy, które wystąpiły podczas zmian wersji OMSI od ostatniego update'u
- przebudowano przedni kierunkowskaz zespolony (dwukolorowe LEDy, świecą zamiennie jako kierunkowskaz i DRL) - screenshot niżej
- wersja Suburban w ogóle nie posiada DRL
- zwiększono moc zewnętrznego oświetlenia LED - screenshot niżej
- zróżnicowano kolory wyświetlacza:
* City - pomarańczowe
* Suburban - białe
- trzyfunkcyjne oświetlenie drzwi od wewnątrz
* niebieskie - drzwi zamknięte
* białe - drzwi otwarte
* czerwone - dzwonek zamknięcia drzwi - ostrzeżenie
Changelog FINAL
- Poprawione dźwięki turbo w wersji VOITH
- Poprawione dźwięki mostu w wersji ZF
- Poprawione wibrowanie skrzyni przy zmianie biegu 1>2 dla VOITH
- Usunięcie przedniego grilla i dodanie nowego loga MAN (brak loga w repaincie Hybrydowym i Testowym (białym) )
- Nowa skrzynia "I-Shift" w Suburbanie (wersja ostateczna)
- Nowa kabina by NickTM w wersji finalnej
- Odchudzenie wagi paczki o ~20MB
Changelog v2.0
- Otwarcie którychkolwiek drzwi (również przez pasażerów) powoduje samoczynny przyklęk do momentu zamknięcia drzwi (w wersji miejskiej)
- Naprawienie błędu z powtarzającym się dźwiękiem przy włączeniu przez pasażerów przycisku "na żądanie"
- Naprawienie dzwonka "na żądanie" w wersji z manualem
- Skasowanie konieczności zaciągnięcia HST do otwarcia drzwi, hamulec zaciąga się automatycznie po otwarciu drzwi
- Poprawienie buga z nieotwierającymi się drzwiami (KLIK)
- Naprawienie skryptu automatycznego przełączania przystanków w wersji z manualem
- Dodanie blokady otwarcia drzwi w wersji miejskiej podczas jazdy (połówka kierowcy otwierana w dowolnym momencie i nie wpływa to na system automatycznej zmiany przystanków)
- Zaadaptowanie skryptu ciepłego guzika z zewnątrz
- Dodanie modelu przycisków CG przy drzwiach od zewnątrz
- Oskryptowanie funkcjonalności CG wciskanego z zewnątrz myszką
- Zwiększenie sztywności zawieszenia w cięższych wersjach
- Modyfikacja systemu przyklęku we wszystkich wersjach miejskich (delikatne obniżenie na czterech osiach potem lekki przechył na stronę przystanku) (KLIK)
- Wersje podmiejskie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie pompujące się po uruchomieniu silnika
- Naprawienie reverse warning w wersji z manualną przekładnią
- Dodanie kontrolki hamulca przystankowego
- Dodanie kontrolki symbolizującej światła awaryjne
- Zamiana przycisku wózka na pulpicie na przycisk do CG
- Zmiana kontrolki otwartych drzwi i ciepłego guzika na pulpicie
- Ustawienie kontrolki otwarcia dla każdych drzwi
- Ustawienie dźwięku i podświetlenia przycisku klimatyzacji tylko w czasie chłodzenia lub grzania
- Naprawienie funkcjonalności ASR we wszystkich wersjach
- Poprawienie wersji AI, która nadal nie otwierała drzwi pasażerom
- Skrócenie przełożeń w wersji manualnej
- Modyfikacja wyglądu zegarów
- Nowe felgi dla wersji Suburban
- Poprawienie kamer (w przestrzeni pasażerskiej symulacja widoku z kamer pokładowych)
- Jako, że jest to wersja ostateczna przed wersją 3.0 (w pełni działający I-Shift) - usunięcie nieużywanych plików w celu zmniejszenia wagi modelu
Changelog v1.9
1) Dodanie wersji Suburban w opcji manualnej skrzyni biegów i imitacji i-shift'a (faza BETA)
- I-Shift w fazie BETA (obecnie I-Shift zastąpiony jest delikatnie zmodyfikowanym skryptem Ecotec)
- Nowe fotele turystyczne
- Wydłużone przełożenia dla zmniejszenia zużycia paliwa i zmniejszenia hałasu silnika
- Wyciszone wnętrze
- Manualne/ręczne sterowanie otwieraniem obydwu drzwi
- Usunięta kabina
- Zmienione materiały wewnątrz na ciemniejsze i lepsze na długie podróże
- Nowe dźwięki w wersji z manualną skrzynią
2) Dodanie wersji hybrydowej
- Silnik Cummins+Alisson i skrzynia CVT autorstwa krtz07
- Buda na dachu z napisem "Hybrid" własnej roboty
- Nowa tekstura dedykowana dla wersji hybrydowej
3) Dodanie wersji AI, która nie powinna robić problemów dla AI przez konieczność wciśnięcia hamulca by otworzyć drzwi
4) Nowa czcionka wyświetlaczy
5) Wyselekcjonowanie plików dźwiękowych i skryptów dedykowanych dla każdej wersji osobno
6) Szczegółowe dopasowanie głośności dźwięków
7) Zmiana tapicerki i obić w podstawowej wersji D94
- Poprawione dźwięki mostu w wersji ZF
- Poprawione wibrowanie skrzyni przy zmianie biegu 1>2 dla VOITH
- Usunięcie przedniego grilla i dodanie nowego loga MAN (brak loga w repaincie Hybrydowym i Testowym (białym) )
- Nowa skrzynia "I-Shift" w Suburbanie (wersja ostateczna)
- Nowa kabina by NickTM w wersji finalnej
- Odchudzenie wagi paczki o ~20MB
Changelog v2.0
- Otwarcie którychkolwiek drzwi (również przez pasażerów) powoduje samoczynny przyklęk do momentu zamknięcia drzwi (w wersji miejskiej)
- Naprawienie błędu z powtarzającym się dźwiękiem przy włączeniu przez pasażerów przycisku "na żądanie"
- Naprawienie dzwonka "na żądanie" w wersji z manualem
- Skasowanie konieczności zaciągnięcia HST do otwarcia drzwi, hamulec zaciąga się automatycznie po otwarciu drzwi
- Poprawienie buga z nieotwierającymi się drzwiami (KLIK)
- Naprawienie skryptu automatycznego przełączania przystanków w wersji z manualem
- Dodanie blokady otwarcia drzwi w wersji miejskiej podczas jazdy (połówka kierowcy otwierana w dowolnym momencie i nie wpływa to na system automatycznej zmiany przystanków)
- Zaadaptowanie skryptu ciepłego guzika z zewnątrz
- Dodanie modelu przycisków CG przy drzwiach od zewnątrz
- Oskryptowanie funkcjonalności CG wciskanego z zewnątrz myszką
- Zwiększenie sztywności zawieszenia w cięższych wersjach
- Modyfikacja systemu przyklęku we wszystkich wersjach miejskich (delikatne obniżenie na czterech osiach potem lekki przechył na stronę przystanku) (KLIK)
- Wersje podmiejskie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie pompujące się po uruchomieniu silnika
- Naprawienie reverse warning w wersji z manualną przekładnią
- Dodanie kontrolki hamulca przystankowego
- Dodanie kontrolki symbolizującej światła awaryjne
- Zamiana przycisku wózka na pulpicie na przycisk do CG
- Zmiana kontrolki otwartych drzwi i ciepłego guzika na pulpicie
- Ustawienie kontrolki otwarcia dla każdych drzwi
- Ustawienie dźwięku i podświetlenia przycisku klimatyzacji tylko w czasie chłodzenia lub grzania
- Naprawienie funkcjonalności ASR we wszystkich wersjach
- Poprawienie wersji AI, która nadal nie otwierała drzwi pasażerom
- Skrócenie przełożeń w wersji manualnej
- Modyfikacja wyglądu zegarów
- Nowe felgi dla wersji Suburban
- Poprawienie kamer (w przestrzeni pasażerskiej symulacja widoku z kamer pokładowych)
- Jako, że jest to wersja ostateczna przed wersją 3.0 (w pełni działający I-Shift) - usunięcie nieużywanych plików w celu zmniejszenia wagi modelu
Changelog v1.9
1) Dodanie wersji Suburban w opcji manualnej skrzyni biegów i imitacji i-shift'a (faza BETA)
- I-Shift w fazie BETA (obecnie I-Shift zastąpiony jest delikatnie zmodyfikowanym skryptem Ecotec)
- Nowe fotele turystyczne
- Wydłużone przełożenia dla zmniejszenia zużycia paliwa i zmniejszenia hałasu silnika
- Wyciszone wnętrze
- Manualne/ręczne sterowanie otwieraniem obydwu drzwi
- Usunięta kabina
- Zmienione materiały wewnątrz na ciemniejsze i lepsze na długie podróże
- Nowe dźwięki w wersji z manualną skrzynią
2) Dodanie wersji hybrydowej
- Silnik Cummins+Alisson i skrzynia CVT autorstwa krtz07
- Buda na dachu z napisem "Hybrid" własnej roboty
- Nowa tekstura dedykowana dla wersji hybrydowej
3) Dodanie wersji AI, która nie powinna robić problemów dla AI przez konieczność wciśnięcia hamulca by otworzyć drzwi
4) Nowa czcionka wyświetlaczy
5) Wyselekcjonowanie plików dźwiękowych i skryptów dedykowanych dla każdej wersji osobno
6) Szczegółowe dopasowanie głośności dźwięków
7) Zmiana tapicerki i obić w podstawowej wersji D94
Galeria:
▼Wersja miejska:
D94 VOITH DIWA 854.5
D94 ZF 6HP-592
▼WERSJA SUBURBAN
D94S Suburban I-Shift AT2612D
D94S Suburban ZF S 6-80
▼WERSJA HYBRID
hiD94 CVT Hybrid
▼REPAINTY:
▼OPIS PULPITU:
D94 VOITH DIWA 854.5
D94 ZF 6HP-592
▼WERSJA SUBURBAN
D94S Suburban I-Shift AT2612D
D94S Suburban ZF S 6-80
▼WERSJA HYBRID
hiD94 CVT Hybrid
▼REPAINTY:
▼OPIS PULPITU:
Dodatkowe informacje i znane błędy:
System automatycznego włączania świateł awaryjnych po włączeniu biegu wstecznego nie wyłącza ich po włączeniu biegu neutralnego. Należy wyłączyć je ręcznie. To system podpatrzony w autobusach jeżdżących w Madrycie. Wrzucenie biegu wstecznego oznacza manewrowanie i w przypadku autobusu jest niebezpieczne. Światła awaryjne włączają się i są włączone cały czas podczas manewrowania/parkowania. Wyłączenie ich oznacza koniec manewrowania.
System wsiadania pasażerów uległ zmianie. W wersji miejskiej pasażerowie wsiadają i wysiadają wszystkimi drzwiami, po otwarciu drzwi ręcznie, lub radzą sobie guzikami. W wersji podmiejskiej wsiadają przodem, wysiadają tyłem, drzwi sterowane są tylko ręcznie. Wszelkie niedociągnięcia z hamulcami zostały usunięte. W wersji miejskiej otwarcie drzwi powoduje blokadę kół, w wersji podmiejskiej drzwi otwierać możemy "w locie".
Klimatyzacja zastępuje przycisk standardowego ogrzewania i utrzymuje temperaturę 18-23,5 stopni, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Działanie klimatyzacji symbolizuje kontrolka na pulpicie, świeci podczas grzania/chłodzenia, w tym czasie słychać też szum klimatyzacji. Do ogrzewania służy rolka obok przycisku A/C, oraz suwaki do regulacji temperatury nawiewu koło nóg kierowcy.
Automatyczne wyłączanie hamulca przystankowego gazem działa oczywiście dopiero po wyłączeniu hamulca przystankowego na pulpicie. Włączamy, hamulec łapie, wyłączamy, hamulec dalej trzyma, a jak dodamy gazu, to hamulec puszcza.
Download
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
(OneDrive,plik 7zip; 205 MB/rozpakowany 458 MB)
Poprzednią wersję należy bezwzględnie skasować z dysku. Pliki z paczki wypakować w folderach do głównego folderu OMSI i zatwierdzić ewentualną podmianę plików.
Jak usunąć kabinę?
Czytaj TUTAJ
Ekskluzywnie dla strefa-omsi.pl gwarantuję pełne wsparcie i pomoc w sprawie tej modyfikacji. Jeśli chcesz coś zmienić, poprosić o pomoc w usunięciu czegokolwiek, pisz śmiało!
10-4 (Thanks for):
krtz07 for inspiration in kneel mod, scripts, engines, gearboxes, etc.
NickTM for cabine
rollman for SensoTop gearbox
OVS driver for swing doors
Skiv for pressure sound for kneeling
qbasob for auto next stop announcement
Cyberhost for scripting tutorial from Youtube
Cysiu for air conditioner script
Winsome for seats
Silkeborg for RG font
Fellype for wheels in Suburban version
Nie zgadzam się na zamieszczanie tej modyfikacji na innych serwerach oraz na innych forach bez mojej zgody!
Jeśli link wygaśnie, bądź nie możesz ściągnąć z tego serwera, napisz to w tym temacie lub napisz do mnie PW.
I do not agree with reuploading this modification to other servers and posting on other forums without my permission!
If link will be outdated or you can't download it from this server, post it in this thread or just PM me