Strefa OMSI

Pełna wersja: "Road to OMSI 2" - patch 1.04, 1.05 oraz 1.06 do OMSI 1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
(09.05.2013 17:19)skawek napisał(a): [ -> ]- tłumienie skrętów kierownicy (Keyboard steering damping - jeśli ktoś lepiej to przetłumaczy - proszę o poprawkę) dostępne jako opcja podczas sterowania klawiaturą

O co dokładnie chodzi?
No że jeśli widzimy na widoku tylko boczne lusterko to ono będzie włączone a reszta wyłączone. Damy widok na środkowe to ono się aktywuje.
Mnie cieszy w końcu automatyczne sprzęgło, co mi ułatwi grę.
Tłumienie skrętów kierownicy oznacza że kierownica na klawiaturze po skręcie będzie się automatycznie centrować a renderowanie to znaczy że odbicia w lusterkach będą realniejsze i nie będą w skali 1:1 tylko 1:30 bodajże.
Czyli nadal będę jeździł bez lusterek...
@Mattez:
Patrz pierwszy post:
Cytat:- lusterka - tylko te widoczne aktualnie na ekranie będą renderowane
Apropo - dzisiaj Marcel coś tam napisał w temacie http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...post246750 na temat zgodności/niezgodności tej poprawki ze starszymi modelami. Gdyby ktoś zrozumiał o co dokładnie chodzi prosiłbym o napisanie tutaj.
Z tego jeśli dobrze wyczytałem to przez zaimplementowanie tych lusterek mogą być problemy z wstecznym i trzeba będzie je przerabiać.
Tłumienie klawiatury polegać będzie na tym (tak rozumiem), że skręcając klawiaturą kierownica nie będzie przeskakiwać co stałą ilość stopni, tylko będzie płynnie skręcać. Teraz na klawiaturze skręcając kierownica przeskakuje skokowo, przez co tracona jest płynność poruszania się i nieraz pasażery drą japy "Mann, mann, mann" etc. Teraz po wciśnięciu np strzałki w bok kiera nie przeskoczy o 2* od razu, tylko płynnie się obróci o 2 stopnie i jeśli trzeba będzie to płynnie wróci. Prościej się już nie da tego przedstawić.

A co do lusterek - sam Marcel stwierdził, że zwiększy to ich płynność TYLKO w kilku określonych sytuacjach, a NIE przez cały czas (cały czas będzie dopiero w OMSI 2.00, bo tam będzie przebudowany kod aplikacji). Więc nadzieje na tę część optymalizacji wraz z 1.03 szlag trafił :F
Trochę mnie dziwi takie stwierdzenie. Co by nie mówić - lusterka są właśnie jedną z najbardziej zasobożernych opcji. Z tego co zrozumiałem, w 1.01 generowanie "zawartości", czyli odbić odbywa się na bieżąco dla wszystkich lusterek (ew dla kamerek, jeśli są w pojeździe). Przy głównym widoku zza kierownicy zwykle w zasięgu wzroku mamy tylko lustro z lewej strony kierowcy. Wyłączenie odświeżania non-stop dla pozostałych teoretycznie powinno przynieść ciągłą korzyść na poziomie jednego bądź dwóch FPS-ów. Być może ta zmiana to taka wersja "demo" w stosunku do w pełni działającej adekwatnej funkcji w OMSI 2 lub źle zrozumiałem ideę jej działania. Z drugiej strony boję się o opóźnienia przy przełączaniu kamer.
Ktoś zapytał Marcela, czy będzie więcej FPS'ów. Odpowiedź:
Cytat:only in the mirrors under some conditions, (e.g. only seeing the left mirror) and only if you're using the "economic mode".

Ja to rozumiem tak, że wydajność będzie mniej więcej taka sama, ale lusterka będą pracować płynnie, nie będzie przycięć.
O szlag. Ale wypas. Patch i to jeszcze za free

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie