27.06.2016, 15:49
Kolej na mnie. Długo go nie miałem z przyczyny, że instrukcja naprawy była zrypana, a ta dobra w pzzd pojawiła się później, gdy juz po przymusowym reinstalu omsi 2 zniechęciłem się na dłuugo do tego pojazdu, a raczej do procedury wgrywania sugerującej konieczność dorzucania i nadpisywania do folderu MAN`a z podstawki - nie lubię ingerować w foldery i pliki pojazdów (i nie tylko) bazowych,
nieważne ... .
Ostatnio jednak poradziłem sobie tworząc kopię na pulpicie bazowego MANa i usuwając pliki BUS od EN/GN 92 (Regsy muszą zostać, są potrzebne), następnie wrzucając pliki
od GN 96 - najnowsza wersja zawiera wszystkie hotfixy, więc nie było napisywania, ale i to i tak nie kłopot w osobnym folderze, a o to chodziło, by nie grzebać w oryginalnym folderze MANa. Bowiem w razie czego (jakieś nadpisywanie nowych poprawek) jeżeli coś nie zatrybi, to wywalamy osobny pojazd nie tykając oryginalnej NL`ki i ew. powtarzamy operację od nowa (warto sobie zrobić kopię zapasową "nowego" pojazdu, zwłaszcza, jeżeli działa poprawnie).
Po zmianie nazwy (oczywiście na NG312) wrzuciłem do Vehicles jako osobny pojazd - bo o to właśnie szło ! .
Teraz o samym autobusie -zawsze marzyłem o takim MANie w Omsi 2, więc teraz recenzja:
Różnorodność wersji - mnie przypadło do gustu, że mam całą szybę (i poziome wajpery) w 3-drzwiowym przegubie, jak i dzieloną z pionowymi
w 4-drzwiowym, 2 typy pulpitu, czyli praktycznie większość możliwych kombinacji, zwłaszcza w połączeniu z bazowymi NL/NG. Spodobały mi się dźwięki drzwi, te ze "stukotem" zamiast świszczenia, natomiast NG312 4-d VDV z CG ma słabość - manfred potrafi otworzyć drzwi i ... stać przed nimi i blokować odjazd na wiek wieków, dot. to 3-ich drzwi, nie wiem, jak z 4-ymi.
To też powinno zostać poprawione.
To tyle wad, jakie mogą uprzykrzyć życie, resztę można strawić, a nie ma ich zbyt wiele. Moze jeszcze nie wszystkie silniki (ich dźwięki) mi się podobają, ale nie są złe, to ocena subiektywna. Myślę, że warto pobrać i jeździć. A mój pomysł na posiadanie go w osobnym fold. moze się przyda komuś, kto jak ja, nie ma ochoty na ingerencję w oryginalny folder MANa, choć po zmianach w paczce (najnowsza wersja zawierająca wszystkie poprawki, niczego nie trzeba juz nadpisywać) nie powinno to juz odstraszać . Polecam i daję 9.5 / 10 (pół pkt. mniej za w/w blokowanie drzwi przez niewsiadających pasażerów).
nieważne ... .
Ostatnio jednak poradziłem sobie tworząc kopię na pulpicie bazowego MANa i usuwając pliki BUS od EN/GN 92 (Regsy muszą zostać, są potrzebne), następnie wrzucając pliki
od GN 96 - najnowsza wersja zawiera wszystkie hotfixy, więc nie było napisywania, ale i to i tak nie kłopot w osobnym folderze, a o to chodziło, by nie grzebać w oryginalnym folderze MANa. Bowiem w razie czego (jakieś nadpisywanie nowych poprawek) jeżeli coś nie zatrybi, to wywalamy osobny pojazd nie tykając oryginalnej NL`ki i ew. powtarzamy operację od nowa (warto sobie zrobić kopię zapasową "nowego" pojazdu, zwłaszcza, jeżeli działa poprawnie).
Po zmianie nazwy (oczywiście na NG312) wrzuciłem do Vehicles jako osobny pojazd - bo o to właśnie szło ! .
Teraz o samym autobusie -zawsze marzyłem o takim MANie w Omsi 2, więc teraz recenzja:
Różnorodność wersji - mnie przypadło do gustu, że mam całą szybę (i poziome wajpery) w 3-drzwiowym przegubie, jak i dzieloną z pionowymi
w 4-drzwiowym, 2 typy pulpitu, czyli praktycznie większość możliwych kombinacji, zwłaszcza w połączeniu z bazowymi NL/NG. Spodobały mi się dźwięki drzwi, te ze "stukotem" zamiast świszczenia, natomiast NG312 4-d VDV z CG ma słabość - manfred potrafi otworzyć drzwi i ... stać przed nimi i blokować odjazd na wiek wieków, dot. to 3-ich drzwi, nie wiem, jak z 4-ymi.
To też powinno zostać poprawione.
To tyle wad, jakie mogą uprzykrzyć życie, resztę można strawić, a nie ma ich zbyt wiele. Moze jeszcze nie wszystkie silniki (ich dźwięki) mi się podobają, ale nie są złe, to ocena subiektywna. Myślę, że warto pobrać i jeździć. A mój pomysł na posiadanie go w osobnym fold. moze się przyda komuś, kto jak ja, nie ma ochoty na ingerencję w oryginalny folder MANa, choć po zmianach w paczce (najnowsza wersja zawierająca wszystkie poprawki, niczego nie trzeba juz nadpisywać) nie powinno to juz odstraszać . Polecam i daję 9.5 / 10 (pół pkt. mniej za w/w blokowanie drzwi przez niewsiadających pasażerów).