Strefa OMSI

Pełna wersja: [v3.0] Jelcz M125M Dana/Vecto/Vecto CNG & M185M
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Powiem krótko, Jelcz wygląda cudownie ! To co pokazujesz teraz w pracach nad M125 pokazuje nam, jakiej jakości dodatków możemy się spodziewać od ciebie:) Mam kilka pytań:

1.Co masz na myśli , mówiąc ,,pofalowana'' karoseria?
2.Czy ta szybka od biletów, już w pełni działa? -Zamknięta, to pasażer nie kupi biletu

Pozdrawiam i życzę powodzenia:)

-Aragok
Do czego by się tu przyczepić? Hmm... Nie da się do niczego. Poziom wykonania miażdży :O Mam nadzieję, że wszystkie Jelcze masz ukończone na poziomie >90% bo to zapowiadają się najlepsze autobusy do OMSI EVER!! I w dodatku za darmo. Twórcy płatnych dodatków powinni się uczyć co to znaczy model wart kasy:D

Pytanie tylko jedno:
Czy zamierzasz jakoś poprawić te niemieszczące się czcionki na wyświetlaczu wewnętrznym?
Ten Jelcz jest wspaniały. Kapitalna robota.
Wszystko mi się podoba w tym modelu. Naprawdę ma świetne dźwieki, mnóstwo funkcji( gratulacje za to ruchome zawieszenie, dyktę). Bardzo się cieszę, że zostało dodane to opóźnianie drzwi:) .
Nie wiem, czego się czepiać.
Twoje modele udowadniają, że Polacy robią najlepsze dodatki do OMSI. Te Jelcze chyba będą najlepszymi autobusami w OMSI.
To wspaniale, że tak świetnie wykonanymi autobusami do tego symulatora, można pokazać ludziom( szczególnie z zagranicy), co to był kiedyś Jelcz i jakie wspaniałe autobusy produkował.
Gratuluję!

Dzisiaj nie mam pytań:D .

Pozdrawiam
Wszyscy jak zwykle gadają jak to pięknie, a gówno wiedzą na temat wozu i jaki był w rzeczywistości... Porażka... Dla mnie tu wiele spraw jest niedociągniętych lub naciąganych:

Po 1. Od kiedy w Danach drzwi odbijały się?! Próbuję uzyskać na to odpowiedź, zero informacji...
Po 2. Nie czuć klimatu podczas zwalniania tempa autobusu, nic kompletnie. Jeśli zamierzasz wydać kilkanaście wersji, to wypadałoby to absolutnie poprawić i urealnić. Nie wyobrażam sobie przejażdżką wersji podobnych do Inowrocławkich (notabene: najwięcej było takich) obecną wersją Dany...
Po 3. Pierwsze słyszę dźwięk po tym, jak pasażer chce wysiąść danymi drzwiami. Przypominam, że Danki sprzed 2000 takiego czegoś nie miały!
Po 4. Od kiedy Dany posiadały ten dźwięczek "pssss", gdy stawały? Chodzi o 5:50/51.
Po 5. Rozumiem, że dasz modyfikację na zmianę dźwięku odpalania silnika tak, jak na tym filmiku ( realnym zresztą ): https://youtu.be/63ObKXQJkb8?t=37s - ciut nieco dłuższy mógłby być, bo Dany się dość długo "załączały", ale da rade.
Po 6. Dźwięk z zewnątrz, skąd Ty to wytrzasnąłeś? Okropieństwo...
Po 7. Dźwięk nam dobrze znany w Dankach, podczas otwierania drzwi był DŁUŻSZY i GŁOŚNIEJSZY.
Po 8. Od kiedy Dany tak szybko się rozpędzały? Ten wóz ledwo co ciągnął do 50.

https://youtu.be/ULhy2TwoS5M - takie dźwięki posiadały Dany w większościach egzemplarzy. Proszę bardzo sobie porównać. A jak ktoś nie wierzy, proszę bardzo, jechać do miast innych i popatrzeć, a także pytać kierowców, którzy tym wozem jeździli. Oczywiście dźwięk otwierania/zamykania drzwi jest nowszy, ale to jest drobny szczegół, na filmiku kajota jest dobry, ale za cichy. Basta!

Podsumowując: jest gorzej niż w poprzednim filmiku ( https://youtu.be/btGCMmESmQw ). Mam gdzieś te bajery, skoro ewidentnie wóz przez ten czas stał się gorszy. Stan prac oceniam na 90%.

PS. Brałeś pewnie dźwięki z https://youtu.be/B4B4yd5y4W8 - ech... Jeden z nielicznych egzemplarzy...
Cześć, KaJoT. Ja się doczepię do działania hamulca przystankowego. W Danie na 200% działał on tak, że hamulec trzymał tylko jeśli "grzybek" był zaciągnięty. Z chwilą kiedy odpuszczałeś grzybek, hamulec puszczał. Obecnie podpięte masz to tak jak działa to w Solarisie i stawiam dolary przeciw orzechom, że w pozostałych Danach działało to w ten sam sposób. Resztę tematu wyczerpał Nesty.

BTW. Ta "Danka" z filmiku w ostatnim linku, który zapodał Nesty to brzmi niestety bardziej jak 120MM/2 niż M125M.:P
Jeszcze ja! Jeszcze ja!:P

Nikt z Was nie zwrócił uwagi na wyświetlacz wewnętrzny:

- Wytykałem już wcześniej na PW KajoTowi zły krój czcionki siedmiopikselowej (widoczna np. w dacie, kierunku itp. ogólnie rzecz biorąc wtedy, kiedy napis jest w jednej z dwóch linijek)
- Czcionka duża - plus, że jest, ale brzuszek w "6" jest za wysoki.
- Gdzie dzień tygodnia w dacie! R&G pokazuje zawsze wielką godzinę, w górnej linijce dzień tygodnia wyrównany do lewej, a w dolnej linijce data wyrównana do prawej.

- Jak wyświetlacz pokazuje "Kierunek: Nordsp. Bauernhof", to "Kierunek:" jest w górnej linijce wyrównany nie do lewej, a do środka (i to nie względem tego pola, którego nie zajął numer linii, tylko względem krawędzi wyświetlacza), zaś sam kierunek jest w dolnej linijce wyrównany do prawej i nie ma żadnej strzałki! (O tym, że w ogóle wyleciał gdzieś poza prawą krawędź nie wspominam)

Jeśli mnie pamięć nie myli, poświęciłem czas na opracowanie w Wordzie wszystkich sposobów prezentacji napisów na wyświetlaczu R&G oraz wysłałem czcionki, symulujące te wyświetlane w autobusach. O ile wymieniane przeze mnie błędy zostały poprawione w wyświetlaczu zewnętrznym, o tyle wewnątrz - nic z mojej pisaniny nie zostało. Szkoda.:| No chyba że coś zaginęło w odmętach sieci. No to wyślę jeszcze raz...

(06.06.2015 02:44)Wikary napisał(a): [ -> ]BTW. Ta "Danka" z filmiku w ostatnim linku, który zapodał Nesty to brzmi niestety bardziej jak 120MM/2 niż M125M.:P

Jak dowolny Jelcz z tamtego okresu, buda tylko inna:P

(Mnie bardziej zadziwia, jak to upowszechniły się wyświetlacze R&G z koralami, wow!)
WOW!

Dobry wóz,tylko mam uwagi do wyświetlacza takie jak @kch2979.
U mnie są w autobusach wyświetlacze R&G i bardzo dobrze się na nich znam,więc mógłbym pomóc.:)
(06.06.2015 02:44)Wikary napisał(a): [ -> ]Cześć, KaJoT. Ja się doczepię do działania hamulca przystankowego. W Danie na 200% działał on tak, że hamulec trzymał tylko jeśli "grzybek" był zaciągnięty. Z chwilą kiedy odpuszczałeś grzybek, hamulec puszczał. Obecnie podpięte masz to tak jak działa to w Solarisie i stawiam dolary przeciw orzechom, że w pozostałych Danach działało to w ten sam sposób.

Nie do końca masz rację. W wersji chociażby Inowrocławskiej oprócz grzybka była taka mała obok harmonijna dźwignia, którą wystarczyło raz zaciągnąć i puścić i wtedy normalnie gaz wystarczył, można było jechać. W niektórych wersjach też tak było. Stąd Kajot zrobił tak, jak jest na filmiku. Oczywiście w formie uproszczenia i ja oczywiście o to bym się nie doczepił, bo jest to zgodne z realem. Ale masz racje, że na 100% wszystkie takiego samego systemu nie miały, więc warto zrobić wersje bez tego.
(06.06.2015 01:34)Nesty napisał(a): [ -> ]Po 1. Od kiedy w Danach drzwi odbijały się?! Próbuję uzyskać na to odpowiedź, zero informacji...
W Poznańskich Vecto od 2004 roku do dziś, kwestia regulacji drzwi.
(06.06.2015 01:34)Nesty napisał(a): [ -> ]Po 3. Pierwsze słyszę dźwięk po tym, jak pasażer chce wysiąść danymi drzwiami. Przypominam, że Danki sprzed 2000 takiego czegoś nie miały!
Agreed, też się nie spotkałem z czymś takim (no i pulpit VDO FAP w ogóle chyba nie jest w stanie wydać z siebie takiego dźwięku)

Czy przypadkiem tych przycisków do regulacji ECAS nie trzeba było trzymać? Czyli jak chciało się przyklęknąć to nie trzeba było trzymać przycisku w dół aż się nie "zadokuje" na wyświetlaczu na komputerze? To samo z regulacją wysokości - moim zdaniem przycisk trzeba było trzymać aż do uzyskania pożądanej wysokości a następnie puścić, wóz sam powinien klapnąć po przekroczeniu 20km/h albo po spuszczeniu powietrza z poduszek przyciskiem w dół. Co do grzybka od hamulca przystankowego też chyba zależy od wersji - w Poznaniu trzyma po odskoczeniu do momentu wciśnięcia gazu. Dodatkowo sterownik - spróbuj się dogadać z @mateuszem612, jego sterownik z M121M jest dużo lepszy jeśli chodzi o skrypty (włączanie/wyłączanie, blokada kasowników itd.). Nie podobają mi się też strzałki pod autobusem na wyświetlaczu w kabinie, powinny być grubsze. Poza tym to, co koledzy bardziej zaznajomieni z Dankami napisali powyżej. Model jest już grywalny i generalnie można wydać, ale skoro każesz nam czekać bardzo długo to dopracuj go na tyle, żeby nawet Nesty z Wikarym nie mogli się konstruktywnie przyczepić;)
(06.06.2015 09:49)Nesty napisał(a): [ -> ]Ale masz racje, że na 100% wszystkie takiego samego systemu nie miały, więc warto zrobić wersje bez tego.
Ja swoją wiedzę opieram wyłącznie na egzemplarzu 0004, którym miałem okazję dość długi czas jeździć. Niestety, pamięć bywa ulotna a mija 6 lat od wycofania tej laluni więc zaczynam zatracać pewne detale. U mnie było tak jak mówię i kojarzę to z analogią działania hamulca przystankowego w 120MM/2 właśnie.

Jeśli chodzi o fajne smaczki to moim zdaniem zamiast termometru powinien być napis "AUTOBUS M125 "DANA"" na dole wyświetlacza + można by się pobawić skryptem, by od czasu do czasu autobus kładł się podczas jazdy o czym informowałby komunikat "ZŁY POZIOM "NORMAL"". W mojej Dance przynajmniej było to nagminne i z tym chyba najbardziej mi się ona kojarzy.
Przekierowanie