Strefa OMSI

Pełna wersja: [v3.0] Jelcz M125M Dana/Vecto/Vecto CNG & M185M
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czy wy nie możecie zrozumieć że autor wzoruje się na jednym egzemplarzu ze swojego miasta. Taki jeździ w Rybniku i autor robi akurat ten wóz.
@Nesty:
@KaJotT3D wzoruje się na rybnickim Jelczu Dana, który jest jeszcze w dobrym stanie technicznym i akurat ma go najbliżej.

Prędkość maksymalna i czas osiągnięcia jej zależy od wyeksploatowania pojazdu.
Prosty przykład:
W krakowskich Jelczach M121MB niektóre potrafią osiągnąć bardzo łatwo swoją maksymalną prędkość( ok.80 km/h), a niektóre ledwo 60 km/h potrafią wyciągnąć.
To wszystko zależy od ich eksploatacji, usterek, mechaników, rocznika pojazdu, zdarzeń losowych itp.

Co do dźwieku ostrzegawczego, to kolejny przykład z Krakowa:
W jednym Solarisie 12m w trzech drzwiach potrafią być inne odmiany tego samego dźwieku( ton, długość, głośność).
Może w twoim mieście jest właśnie jedna z takich odmian, z nawet minimalną różnicą. Te dźwieki mogą być prawie takie same, ale mogą mieć niewielkie, zauważalne różnice.

Jeżeli chcesz jakoś odwzorować Dankę z twojego miasta to po wydaniu możesz sobie zmodyfikować kilka skryptów, dorzucić własne dźwieki, sprawić że do niczego się sam nie przyczepisz.

Dla autora Jelcz, na którym się najbardziej skupia przy robieniu modelu, jest właśnie tym realnym, a nie wersja z innego, odległego miasta. Każde miasto ma inne firmy przewozowe, które inaczej traktują autobusy nawet z tego samego rocznika. Każdy autobus zużywa się w różnym tempie. Nie tak, że jak jest Danka, to wszędzie jest taka sama, jak u ciebie. Tak po prostu nie jest.
Np. w Krakowie każdy Jelcz zużywa się w różnym tempie. Nawet Jelcze z tej samej dostawy są różne, a mają te same parametry techniczne( inna prędkość, dźwieki, praca drzwi itp.). Pewnie u ciebie w mieście też tak jest z autobusami;) .


@KaJotT3D:
Bardzo podoba mi się ten pomysł z blokadą kasowników. Jeszcze bardziej to urealnia ten popularny kasownik ( w v2.7 to wyglądał po prostu jakby był wyłączony:D ).
Moim zdaniem ten dźwiek ,,psss" dodaje klimatu. Jest to typowo jelczowski, charakterystyczny dźwięk, nie tylko dla tej Danki:) . Bardzo się cieszę, że pojawi się w twoich Jelczach. Klimat będzie jeszcze większy:) .
A co do modelu to naprawdę kawał dobrej roboty. Odwzorować tak wspaniale autobus do symulatora to naprawdę trudna robota.
Jeszcze mam pytanie:
Czy ostatecznie będzie wersja M185M CNG ( to by była chyba najbardziej kosmiczna wersja dla Jelcza, bo chyba Jelcz nie wyprodukował przeguba z CNG:) )?
Powodzenia na tej ostatniej prostej:) !
(08.06.2015 19:16)KaJotT3D napisał(a): [ -> ]Jeżeli chodzi o komputer R&G:
Dużo czasu poświęciłem na stworzenie tego co było zaprezentowane, więc ulepszę mój skrypt. Obecnie rozbudowałem już go o menu (dodałem blokadę kasowników i odpowiedni komunikat na wyświetlaczu kasowników) i poprawiłem rozmiar czcionki (teraz ma odpowiednie proporcje)

A jakie rzeczy jeszcze w nim dodasz oprócz tej blokady teraz?:)
Oj dzieci dzieci... Wasze podejście mnie przeraża... Wam to chyba wymodelowany karton na czterech kółkach by wystarczył. W tych kilku postach nie było nic rzeczowego... Zwykły spam, który zupełnie nic nie wniósł do zabawy. 50 słów o niczym, walące bezmózgowiem i wazeliną na kilometr. Do wypowiedzi @Men_of_MAN nie odniosę się wcale, bo jeszcze nie widziałem, by napisał tu cokolwiek merytorycznego a postów prawie 150!:O Właśnie, do rzeczy.

Czas dolać łyżeczkę dziegciu i jeśli ktoś nie zrozumie przekazu to prawdopodobnie nie dorósł jeszcze do życia w społeczności twórców (chodzi o ogół, nie o osoby, które fizycznie tworzą), lecz powinien pozostać w gimnazjum do którego prawdopodobnie chodzi i uczyć się, by je skończyć. Albowiem Nesty w tym co pisze ma absolutnie sporo racji i jako osoba, która posiada wiedzę na temat także tych pojazdów w pełni się z nim zgadzam. Problem, który wywołał to całe zamieszanie leży gdzie indziej i tu piłka jest po stronie KaJoTa. Bo faktycznie mógłby się zastanowić nad wersją, która uwzględnia owe postulaty i wypuścić wersję swoją, rybnicką i wersję "neutralną". Pracy zbyt wiele nie ma, bo jedyną kwestią jest dopisanie odpowiedniego configu a to przy dobrych wiatrach może zająć najwyżej tydzień (od A do Z). Wilk byłby syty, owca cała. W końcu o to chyba chodzi, by tworząc dodatek zrobić go nie tylko dla siebie i wydać, lecz by zadowolić nim większość. (tu powinienem znowu napisać o tym kartonie na czterech kołach) Jednak idąc tokiem myślenia jakie prezentujecie, @ziomek, który niebawem wyda swoje Jelcze powinien wydać tylko 120MM/2 ze skrzynią biegów Voith i w malowaniu #452 z MPK Włocławek. Bo takie było na początku założenie. Jednak głównie z myślą o tym, że skoro włożono już tyle wysiłku w zrobienie tego autobusu, wykona się jeszcze drugą wersję ze skrzynią ZF. Powstał także 120M/3 z manualną skrzynią biegów (jak ktoś chce automata to zrobi go w 5 minut) oraz wisienka na torcie, 120M/3 Supero. Zamiast jednej nudnej wersji, w Wasze ręce oddane zostaną 4 wersje z czego jedna jest odrębnym modelem. Mało tego. Dołożyłem wszelkich starań, by te Jelcze były odwzorowane jak najlepiej, tak by jadąc nimi w OMSI czuło się tak jakby prowadziło się prawdziwy. I to się udało. Wy nie zwrócicie na to uwagi, ale pilnowałem każdego detalu, tak by kogoś takiego jak Nesty - fachowca - zadowolić. Chyba to dobrze, że wymagamy od siebie dużo, bo wkładając coś mnóstwo czasu warto jest poświęcić jakiś marny procent na dopracowanie szczegółów, czy zrobienie wersji neutralnej. W przypadku 120-stek było prościej, bo one wszystkie są takie same, pracują tak samo (nie mówcie mi tu o niewyjącym ZF-ie, bo Was pozjadam:D ). Kajot podjął się budowy prototypowych konstrukcji M125M. Mój egzemplarz był zupełnie inny. Miał inną kabinę, pulpit był nieco inny, skrzynia biegów była inna. I te różnice @Tomasz99 nie do końca wynikają z eksploatacji. Chociaż w sumie masz rację i zgodzę się z Tobą. Jednak rzeczy typu dźwięki otwierania drzwi w Jelczach były jednakowe, bo to był Jelcz (przykład z Solarisem jest celny, bo u mnie jest to samo - one tak mają). Natomiast co do jazdy i rozpędzania to różnice wynikają już raczej nie z wyeksploatowania lecz z kompletacji i wyposażenia. Tu wracam niejako do skrzyni biegów właśnie oraz do przełożenia mostu. Tu jest ta cała różnica. Wystarczy wrzucić inną skrzynię biegów i autobus jeździ zupełnie inaczej. Eksperci potrafią to rozpoznać na słuch. Bo niestety jeśli pojazd posiada ten sam silnik i tą samą skrzynię - to musi zachowywać się tak samo jak inne. Jeździłem Solarisami (jako przykład) u siebie, w Warszawie, Olsztynie, Kielcach, Poznaniu, itp. I wszędzie tam, gdzie wyposażenie się pokrywało to te pojazdy jechały tak samo. Nawet biegi przerzucały w tym samym momencie. Co za tym idzie - jeśli Nesty wie o czym mówi, a wierzę, że tak jest to nie powinniście mówić mu, że nie ma racji, bo on tą rację ma. Jedynymi stronami w tym sporze jest on sam i KaJoT i nikt trzeci nie powinien wtrącać się.

Jako podsumowanie apeluję do Ciebie, KaJoT, byś poważnie rozważył tą propozycję zrobienia takiej wersji neutralnej. Lekko przymulonej, z gwiżdżącą turbiną, klekoczącym silnikiem, głośnym dzwonkiem (itp.) Nakład pracy będzie niewielki a frajda przednia. To chyba tyle ode mnie. Pozdrawiam.

Edit: poprawiłem zasugerowany błąd. Faktycznie, "kompletacja". Zmęczenie robi swoje. Dzięki!
Fajnie by było gdyby można włączać i wyłączać sterownik, bo teraz uruchamia się razem z elektryką.
Przepraszam za odkop, ale mam pytanie do @KaJoT3D:

Czy to, że elektryke właczasz przyciskiem jest pewne? A nie właczamy jej stacyjką która ma załózmy kilka pozycji:
0. wylaczone wszystko
1. wlacza elektronikę ( pokazuje sie logo pojazdu i wszystkie kontrolki swieca się przez kilka sekund)
2. pozycja przed uruchomieniem silnika
3. wlaczenie / wylaczenie silnika


Nie jestem na 100% pewny, wiec KaJoT3D lub ktoś inny sniech ię wypowie:)
A nie jest tak jak w samochodzie osobowym? Czyli:
Pozycja STOP - wyłączone wszystko
0 - włącza się radio, a w samochodach bez wspomagania układu kierowniczego ów układ odblokowuje się, ale to autobus więc wspomaganie ma.
1 - uruchomienie zapłonu i układu elektrycznego
2 - uruchomienie silnika po czym klucz w stacyjce wraca do pozycji 1. Wyłączenie silnika odbywa się przez powrót do pozycji STOP lub pozycji 0.
Proszę inne osoby o ustosunkowanie się do wymienionych uwag:
- regulacja zawieszenia i przyklęku przez "przytrzymanie" przycisku a nie tylko jego kliknięcie
- włączanie elektryki kluczykiem

Będzie M185M CNG
Sterownik już jest "oddzielony" czyli włącza się go przyciskiem "3".

Ponawiam prośbę o rozrysowanie (nawet i paincie) jak wygląda ekran "zły poziom normal" oraz czy był jakiś charakterystyczny moment gdy to się pojawiało (tzn. po jakiejś konkretnej czynności zawieszenie nagle "spadało" )?
(21.06.2015 11:26)KaJotT3D napisał(a): [ -> ]- włączanie elektryki kluczykiem
W Danie jest normalnie, że prąd włączasz przy stacyjce. Chyba, że chodzi o moment "wejścia" do pojazdu. To najpierw trzeba było z lewej włączyć autokomputer, później "hebel" (główny włącznik prądu) i dopiero można było się zabierać za odpalanie. Sama stacyjka działała standardowo.

(21.06.2015 11:26)KaJotT3D napisał(a): [ -> ]Ponawiam prośbę o rozrysowanie (nawet i paincie) jak wygląda ekran "zły poziom normal" oraz czy był jakiś charakterystyczny moment gdy to się pojawiało (tzn. po jakiejś konkretnej czynności zawieszenie nagle "spadało" )?
[Obrazek: 56185791436433633618.png][Obrazek: 64760457069384673528.png]
No tak to wyglądało, a komunikat wyświetlał się wtedy, gdy po prostu autobus się "przekrzywił" na poduchach. Czyli np. się źle wypoziomował po ruszeniu z przystanku. I to było dobre. W Solarisach czegoś takiego nie ma.
Ja chciałem zapytać czy będą takie lampki nad drzwiami które świecą a w zasadzie mrugają podczas otwierania i zamykania drzwi ?
Przekierowanie