Strefa OMSI

Pełna wersja: Scania Citywide (GN14) (v1.0)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
O ile sam model chodzi mi dość płynnie jak na wymagania to nie mogę rozkminić IBIS'a. Początkowo sądziłem, że go w ogóle nie ma, bo nawet przyciski na klawiaturze, które mam zdefiniowane nie działają, ale ostatecznie znalazłem go wbudowanego w kasę, ale jest tak dziwny, że nie potrafię zrozumieć co się z czym ma i do czego. Fizyka rzeczywiście jest dziwna, a co do drzwi to według mnie tak ma być, bo nie zapominajmy, że to niemiecki model i u nich tył zawsze otwiera się automatycznie przez fotokomórki i inne bajery.
No i podobnie jak przywykliśmy już do fotokomórek i innych bajerów, podobnie można też się przyzwyczaić do IBIS w bileterce, w dostępnym od roku SU12/18 jest przecież taki sam, a jego działanie opisywało już wielu ludzi, w tym ja. Z resztą obsługa ALMEXa jest jeszcze prostsza niż IBISa, bo wpisuje się jednym ciągiem, dodając dwa zera w miejscu KK.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Witam.

Opinia:
Wszystko ładnie jest,ale optymalizacja jest kiepska.
Ten autobus to jakaś !MASAKRA!
Inne autobusy Altera są GIT i są lekkie a ta cholera to brak słów.
Oceniam go 5/10.
Scania wygląda dobrze i jedyne co mam jej do zarzucenie to fizyka jazdy więc dostaje ocenę 7/10. Miejmy nadzieje że jakieś patche będą.
Być może zbyt krótko jechałem, może nie w takie warunki pogodowe, gdy najwięcej owa niesławna fizyka szwankuje, więc ten temat pominę. Jeżeli idzie o dźwięki, to rzeczywiście podobne do Solarisa na jakieś 95 %. Chociaż niektóre to jakby jednak trochę inne. Dźwięki silnika- jak dla mnie nie istnieją - również na 95 % :E .Starter kręci i ... milknie wszystko. IBISa nie idzie ogarnąć, więc ustawiałem z belki. Natomiast reszta podoba mi się, choć spora część klawiszy jedynie klika, ale nic nie uruchamia. W drugim członie słychać dźwięki szyb i drzwi,
ale one nie ruszają się. Ludzie jednak wychodzą:P . Również co do przycisków sterujących drzwiami, to na chwilę obecną, gdy mamy system berliński powinien być jeden tylko. Miewałem czasem zacięcia, ale ogólnie da się jeździć. Poprawki są jeszcze konieczne, ale po nich model zyska prestiż poprzednich pozycji tychże autorów;) . Na chwilę obecną również 7/10.
Model pobrałem ze zwykłej ciekawości bo nigdy nie jechałem autobusem tej marki (w Szczecinie jeżdżą tylko Solarki, MANy, 4 Citaro oraz stare przeguby Volvo) i chociażby dlatego chciałem zobaczyć co to jest i z czym to się je. Tak więc...

...Ogólne wrażenia są całkiem pozytywne, ale jest kilka rzeczy, które mnie irytują, a są to przede wszystkim IBIS w bileterce, brak fontów w folderze z busem, fizyka jazdy, przyciski otwierania drzwi są dla ozdoby (poza tymi pierwszymi drzwiami) i chyba tyle z tego co rzuciło mi się na początku "przygody" z tym modelem Scanii.

Moja ocena 6/10

Tak z czystej ciekawości chciałem się zapytać:

czy autorzy tego modelu planują wydać wersję solo?
IBIS w bileterce jest realny (i moim zdaniem całkiem fajny), kontrolki zamiast przycisków również. Fonty są niepotrzebne, bo model używa tych z EN/GN92. Autorzy nie planują wydawać solówki, bo BVG takich nie ma (a przy SU12 nikomu to nie przeszkadzało).

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Model bardzo starannie wykonany, działa idalnie na AMD Athlon x4, 6GB ramu i ATI HD4850 1GB. Jeśli będzie w wersji ukończonej to zapowiada się hit w Omsi na plus bardzo duże i czytelne lusterka, zastrzeżenia mam tylko do lewego, bo jest za daleko ustawione, nie widać boku autobusu.
Widzę, że wiele osób ma problem z zaprogramowaniem wyświetlaczy przez bileterkę, więc postaram się to wytłumaczyć. Najpierw naciskamy niebieski przycisk "RBL". Pojawi nam się: "LLL SS KK RRR". "LLL" odpowiada za numer lini, a 'RRR" za trasę. Gdy chcemy zaprogramować kurs na mapie Grundorf wpisujemy ciąg cyfr: 076 00 00 001 lub 002. Potwierdzamy zielonym przyciskiem "AUSGABE". Czekamy aż zniknie: "Bitte warten". Następnie znowu dwukrotnie potwierdzamy. Na koniec musimy nacisnąć przycisk z lupą na pulpicie (pierwszy po prawej stronie).
To nie jest lupa tylko Q, od Quittung, czyli potwierdzenie. SS odpowiada za dodatkowe oznaczenie linii (010 36 dla X10 na przykład). KK to oznaczenie rozkładu, niestety nieujęte w skrypcie, toteż wprowadzamy 00. Jak widać nie różni się to od IBIS-2, poza tym, że się wpisuje dwa zera więcej i robi się to jednym ciągiem.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie