Strefa OMSI

Pełna wersja: Drzwi rozsuwane czy otwierane do środka?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Czyli tak zwane, drzwi na łańcuch ?:D
Wszystko zależy od konfiguracji danego pojazdu (umiejscowienie rzeźni itp.). Mnie dziwi natomiast stosowanie fotokomórek w drzwiach. Nie dość że to nie pomaga to wręcz potrafi przyciąć. Mówię tu o ludziach o słabej sprawności ruchowej. Nie raz widziałem jak fotokomórka kogoś przycięła tylko dlatego, że za wolno się poruszał. Fotokomórka powinna być aktywowana dopiero z momentem wyłączenia CG przy modelu wsiadania wszystkimi drzwiami, mimo, że same fotokomórki to nie taki zły pomysł o tyle w połączeniu z RAWAGiem daje to dramatyczne efekty. Przy wysiadaniu to raczej jakiegoś wielkiego problemu z przycinaniem nie ma, choć też się zdarza. Drzwi odsk.-przesuw. sprawdzają się jeżeli rzeźnia jest z prawej strony wozu oraz jeżeli chcemy zwiększyć niejako prześwit w przejściu między drzwiami (ułatwienie dla wózków). Jeżeli stosujemy model niemiecki to fotokomórki jak najbardziej się sprawdzają. Ponadto wielu ludzi w naszym kraju nie ogarnia przycisku wózek, który daje sygnał kierowcy, że powinien otworzyć drzwi przyciskiem, żeby zapobiec przycięciu.
Przecież fotokomórka nie zamknie drzwi dopóki jej promień jest przecięty w którymś miejscu. Często działa to w drugą stronę, autobus zawalony po brzegi i komuś torba przecina wiązkę fotokomórki i się stoi po kilka minut na przystanku, bo kierowca nie umie jej ominąć. Jak już ludzie się nauczą korzystać z drzwi i będą się posuwać wgłąb pojazdu to fotokomórka jest najlepszym, co może być, bo dzięki temu na pętli ładnie schłodzony lub ogrzany wóz się nie nagrzewa albo wychładza.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Zależy jak jest ustawiona. Poza tym np. w Citaro (w innych być może też) wystarczy trzymać czerwony guzik od drzwi do momentu ich zamknięcia. Wtedy fotokomórka jest odłączana i da się zamknąć Citaro wypełnione po brzegi ludźmi. Są różne rodzaje fotokomórek i zapewne mają różne promienie i kąty zasięgu. Problem z tym jest taki, że jak wsiadasz to fotokomórka nie widzi Ciebie. Poza tym chyba masz na myśli, że na trasie się nie wychładza. Z pętlami bywa różnie. Jeżeli kierowca gasi silnik to i tak cała ta zabawa z CG traci sens.
My tu dyskutujemy o drzwiach a nie o wadliwej często fotokomorce. Wszystkie przeciw które Goppel podałeś wynikają nie z drzwi a właśnie z fotokomorki. U nas też wystarczy przytrzymać i foto jest pomijana ale kierowcy oczywiście w większości tego nie wiedzą.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Powiem tak, odskokowe mają sens gdy infrastruktura jest w dobrym stanie. W Krakowie jest taki przystanek, na którym do niedawna stale sie zapadał asfalt przy krawedzi przystanku. Jak sobie Scania Omnicity otwarła drzwi. ktoś obciążył prawą stronę autobusu to pojazd opierał się na otwartych drzwiach. Kierowca wychodził i dopychał. Później to tylko pozostawało stawanie z odstępem jak jakieś [wymoderowano] metro.

[Obrazek: Scania.jpg]
U nas w ZG są 2 modele autobusów z drzwiami otwieranymi na zewnątrz.
Mercedes O405N2 ma odskokowe, pneumatyczne, Man NL313 (nie 3 osiowy!) ma odskokowo-przesuwne elektryczne. Fakt faktem, nie trzeba wychodzić z autobusu, żeby ktoś mógł wysiąść. W w.w MAN-ie jest ok, ale w tym Mercedesie jest głośno jak cho**ra. Jadąc do domu, czuję jakbym był na wojnie :hihi: jest tak głośno. Ogólnie jest to dobry pomysł.
W PUK Komorniki wszystkie autobusy prócz MAN-a EL283 mają drzwi otwierane do wewnątrz (i całe szczęście:P ). E e-L-ka ma drzwi odskokowe uwielbiające trzeszczeć podczas jazdy, a na przystanku pracują byle jak najwolniej.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie