Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt PKM (v4.0, Final)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Pytanie n.t. rozkładu jazdy linii 394.

Brygada 1 odjeżdża z Potasz o 6:35, 7:28, 8:30 a brygada 2 o 6:46, 7:52, 8:31.
Z Owińsk podobnie, pierwszy autobus wyjeżdza o 7:00, 8:05 i 9:00 a drugi o 7:10, 8:10 i 8:50

Pytanie czy tak małe przerwy między dwoma kursami dwóch brygad na tych samych liniach to celowy zabieg czy niedopatrzenie? Trochę dziwnie wygląda gdy pierw w ciągu 5 minut jadą dwa autobusy a potem 45 nic:)
Zabieg celowy a czasem nawet wymagany, bo trzeba było zsynchronizować rozkład tak aby w Owińskach nie stała linia 354 a w Potaszach 301
No to i ja dorzucę tu swoje 3 grosze. Mapa bardzo ładnie zrobiona - zróżnicowanie budynków na drodze (w mieście moze miejscami trochę monotonii, ale nie narzekam zbytnio). Bardzo ładnie wyszła roślinność, której jest dość sporo i urozmaicenie jest w dobrych proporcjach, a w wielu miejscach sięga to mistrzostwa;) . To samo tereny niezabudowane i podmiejskie i wiejskie, zaś pola również cieszą oczy. Roślinności jest sporo i co chcę podkreślić - ma ładny kolor, z przyjemnością się ja obserwuje i dodatkowo koi oczy. Wracając do zabudowy - niektóre budynki wrecz przykuwają wzrok na dłużej i niestety podczas jazdy szybko się je mija, za to kiedy mozna stanąć przy nich, to aż zagapić się można i niejeden cykl świetlny przegapić (i opóźnienie złapać ... :E ). Również takie smaczki, jak zatarasowana droga, zmuszająca nas do skrętu w tę jedyną, właściwą, czy koparka i odgrodzony pas ruchu.
Pętla przy stacji kolejowej na Owińskiej i stacja Czerwonak, to moim zdaniem ciekawe miejsca na tej mapie, ale nie jedyne, a nie chcę tu zanudzać inwentaryzacją / epopeją, bo to nie o to idzie. I tak już zrobiłem z tego małą rozprawkę, ale taką już miewam słabość. Nic jednak nie jest idealne w 101 %, więc co nieco pomarudzę (to też potrafię, a jakże ! ).


Jedna z wad, to to, że momentami mapa robi się ciężkawa. Czasami rzadko się to odczuwa, czasami trochę częściej. Czasami jest to jakieś kilka sekund, czasem kilkanaście. Z reguły na samym początku, potem to już tak rzadziej lub wcale. Czy to przed minięciem się z autobusem AI, czy "bez powodu". Nie ma na to recepty, więc trudno to wyczaić, co moze być przyczyną.

Brakuje też trochę ailist nowego typu, gdzie natężenie poszczególnych pojazdów (głównie osobówek) regulujemy cyframi przy kazdym z nich. Również piętrusy w ailist na nic, bo i tak nie jeżdzą (i całe szczęście, bo tu juz absolutnie by nie pasowały, ale też trudniej je "wywalić" właśnie ze względu na starszy typ ailisty, by zastapić je czymś innym, a nie każdy to jednak musi ogarniać). Na plus jeszcze Solarisy w ładnych barwach (ailist trzeba jednak trochę porządkować, by zadziałało to w 100 % poprawnie, przynajmniej u mnie). To moje utyskiwanie nad bigosem w tej kwestii poruszałem juz w PzzD, wiec tu tylko wyliczam to jako drobne trudności, nie jest to broń Boże prośba o pomoc:tonieja: .
Także osobówki trzeba samemu wstawiać, tak do ailist, jak i do parklist, by miało to w pełni polski charakter, a potencjał polskiego klimatu czuć, choćby w nazwach przystanków i pętli.
Więc te zmiany są konieczne. Zresztą każdy może mieć własny gust / podejście do tego. Naturalnie już tylko ścieżka w Globalu do polskiej mowy - koniecznie, z przyczyn wspomnianych wcześniej (przybyło nam na szczęście trochę tego ostatnimi czasy, mamy juz skromny wybór) i możemy ruszyć na bardzo przyjemne i ciekawe trasy. Są to trasy miejsko-podmiejskie.i pewnie znajdą niejednego amatora.
Także w mojej osobie - miewam czasem ochotę na taki typ podróży. Linie nie są zbyt krótkie i nudzić sie nie sposób.

Polecam i daję (mimo drobnych wad) 9 / 10.
Projekt dość przyjemny w odbiorze, jednak minusów pominąć nie można. Spotkałem się z brakiem pasażerów oczekujących na poszczególne linie od pewnych przystanków, być może winne są ustawienia i należałoby podkręcić ich liczbę, aczkolwiek wszystko jest na standardowym poziomie. W każdym razie - na 302 i 394 zdarzało mi się wozić tylko powietrze. Niektóre budynki posiadają kiepskie tekstury i można wymieniać jeszcze parę innych niedoróbek, ale skoro projekt nie będzie kontynuowany, nie ma to większego sensu. Co ciekawe, nie zauważyłem, żeby ludzie lewitowali, musi to zależeć od jakiegoś czynnika, który takowe zachowanie wywołuje lub dzieje się to w miejscu, w którym nie byłem ew. nie zauważyłem z lusterek. Co na plus? Sensownie zaplanowana przestrzeń i lekkość mapy, tu nie zgodzę się z Organmistrzu - jest to jedna z najmniej wymagających map, którą testowałem. W okolicy dworca jest najgorzej pod tym względem, ale nadal bardzo dobrze. AI zachowuje się przyzwoicie, są nagrane specjalne zapowiedzi... Jest przyjemnie, u mnie na dysku zostaje, ale żeby nazwać Projekt PKM naprawdę dobrą mapą na miarę 2016 roku, trzeba by po prostu troszkę nad nią jeszcze popracować. I to wcale nie tak dużo.
Ta mapa jak widzę to u każdego chyba inaczej chodzi, u mnie np. jest cały czas duży potok pasażerów, nieważne na jakiej linii. Ludzie u mnie nie lewitują. Więc mapa w sumie jest dobra, i nie wiadomo jaki czynnik wpływa na to że u każdego mapa inaczej chodzi. Ja na swoim sprzęcie spokojnie zasuwam O405 z dodatku Citybus, więc mapa jest bardzo lekka jak na mój sprzęt:D
Mi bardzo się podoba klimat tej mapy - Pitoras ma ogromny talent do budowania terenów pozamiejskich i jak tylko wyjedzie się z Koziegłów natychmiast czuć klimat jazdy autobusem podmiejskim. Nie podobają mi się sztuczne do granic możliwości tereny miejskie, w związku z czym zajeżdżam wyłącznie linię 394, która jest prześliczna. Mapa jest niesamowicie lekka, mogę spokojnie jeździć SU12 z PL Modem na bardzo starym komputerze bez zacięć (Core2 Duo E4600 2.0GHz, Radeon HD4850, 4GB RAM, Windows 10 Pro x86). Świetne są zapowiedzi przystanków, a jestem bardzo wybredny i z nieoficjalnych głosów odpowiada mi jedynie Mozart. Dodatkowo smaczek koło przystanku Mielno n/ż zjeżył mi włos na głowie :E Lewitujących pasażerów nie stwierdziłem, podobnie spadków wydajności (a jako AI również jeżdżą SU12PL). Z czystym sumieniem polecam mapę każdemu lubiącemu klimaty podmiejskie, nawet osobom z bardzo słabym sprzętem.
Przejechałem się linią 301 i 394 - bardzo ciekawe tereny podmiejskie. Ogólnie jest klimat. Jakby nie patrzeć, mamy też minusy takie jak lewitujący pasażerowie. Nie mniej jednak bardzo mi się podoba, tekstury asfaltu są ok (chodników już niekoniecznie), daję takie mocne 8/10:)
Spodobała mi się mapa. Już w poprzednich wersjach zdarzało mi się od czasu do czasu pojeździć na jakiejś linii, ale teraz szczególnie spodobała mi się linia 354. Prowadzi na nowe tereny, bardzo przyjemne dla oka.:D
Na plus zdecydowanie właśnie nowe tereny, większe zatoczki niż w poprzednich wersjach mapy, oraz jej "lekkość".
Mogę nawet polecić.:P
Pasażerowie lewitują, bo ścieżki przy kilku przystankach są poprowadzone metr albo 2 nad ziemią. Po wejściu do edytora od razu to się rzuca w oczy. Np. na dworcu autobusowym jest ścieżka dla pieszych, która leci w powietrzu, a potem schodzi pod skosem 100 metrów pod ziemię. Babol straszny, ale banalny do poprawienia. Wystarczy w jednym miejscu ścieżki zmienić współrzędną "z" i automatycznie cała ścieżka się obniża, bo poszczególne jej segmenty są połączone ze sobą. Oprócz tego busze lub znaki są miejscami zbyt blisko drogi i gdyby nie to, że mam wyłączone kolizje w modelach poszczególnych buszy, to co i rusz byłaby niewidzialna ściana.

Poza tym mapa jest ok. Skrzyżowania są miejscami za ciasne, a zakręty na tych skrzyżowaniach zbyt prostokątne, ale nie jest źle. Tereny podmiejskie są zdecydowanie lepsze od miejskich, gdzie brakuje jakichś szczegółów między blokami i budynki stoją na gołej trawie. Linia 394 jest jednak zupełnie w porządku. Widać rozwój umiejętności przy dobudowywaniu nowych terenów. Myślę, że Poznań będzie właśnie na poziomie lepszej części tej mapy.
A tymi ścieżkami widzę że u każdego działa inaczej, u ciebie lewituja a u mnie chodzą poprawnie, a u kogoś innego się zapadają więc nie wiem od czego to zależy xD
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie