Strefa OMSI

Pełna wersja: Tworzenie tablic kierunkowych - dykt (w systemie rollband)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W wielu pojazdach do Omsi są rollbandy, lecz nie do każdej mapy są dołączone odpowiednie pliki, by działały one poprawnie. W związku z prywatną prośbą, w tym temacie, odpowiem tutaj na to zagadnienie;)

1. Utworzenie odpowiednich plików, w odpowiednim miejscu.
Kierujemy się do folderu OMSI 2/Vehicles/Anzeigen. Tutaj Omsi przechowuje pliki dotyczące rollbandów (pliki konfiguracyjne i tekstury).
[Obrazek: qSuQEjh.jpg]
Większość pojazdów korzysta z folderu podstawowego MANa SD79, czyli Rollband_SD79. Są też pojazdy, które korzystają z własnego folderu (Jelcz L11 (L11), Citybus O405 (Rollband_O405 itd.). Najlepiej po prostu przekopiować pliki, które zaraz utworzymy do wszystkich folderów z przedrostkiem Rollband_* i folderów dedykowanych jak L11.

2. Przygotowanie plików do edycji.
Wchodzimy w folder z plikami, najlepiej Rollband_SD79. Stamtąd bierzemy plik blanko.tga i kopiujemy do nowo utworzonego folderu na pulpit.
[Obrazek: 5jq1eHo.jpg]
3. Właściwy etap edycji.
Otwieramy plik blanko.tga programem graficznym, polecam w tym celu użycie GIMPa czy Paint.NET.
Pojawia nam się... biały prostokąt - nasza dykta.
[Obrazek: pdyUNJM.jpg]
Tutaj możemy narysować właściwie cokolwiek, OMSI załaduje to z pliku graficznego.
UWAGA! Nie można zmieniać rozdzielczości tego pliku!
[Obrazek: zCkmLO0.jpg]
Po narysowaniu/napisaniu tego co potrzebujemy, przechodzimy dalej.

4. Poprawny zapis pliku.
Otwieramy plik .hof mapy, do której utworzyliśmy teksturę. Pliki te znajdują się w folderze pojazdu, do którego robimy rollbandy. Jeśli ich tam nie ma, to trzeba je sobie zorganizować - są to podstawy działania i modyfikowania gry.
Gdy już mamy .hof otwieramy go i patrzymy w jakim systemie jest on utworzony, szukamy odpowiedniego wpisu:
(na czerwono odpowiedni wpis, na zielono interesująca nas nazwa pliku)
[Obrazek: PXIymo8.jpg]
Gdy już mamy ten wpis, kopiujemy zaznaczoną nazwę pliku i tak nazywamy utworzoną przez nas teksturę.
[Obrazek: 2AI8P8U.jpg]
(jeśli brakuje wpisów z nazwą tekstury należy go odpowiednio uzupełnić, można posiłkować się tym poradnikiem: Link)

5. Umieszczenie pliku w odpowiednim miejscu.
Ponownie patrzymy do pliku .hof, szukamy wpisu w tym stylu:
[Obrazek: ANaTnsY.jpg]
Jeśli go nie znajdujemy - plik tekstury wrzucamy bezpośrednio do folderu OMSI 2/Vehicles/Anzeigen/<Rollband_*>
Jeśli jest taki wpis - musimy stworzyć folder o nazwie pokazanej we wpisie, tam kopiujemy nasz plik.
[Obrazek: wxDDER2.jpg]

6. Efekt końcowy.
Tu raczej to czego się spodziewaliśmy po pokonaniu tego poradnika.
[Obrazek: boCkrqG.jpg]
Przekierowanie