Strefa OMSI

Pełna wersja: Pytanie o wyświetlacze/hofy i ich typy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Zauważyłem że część użytkowników mówiąc o wyświetlaczach i hofach używa terminów kruger+/kruger++/buse itd.
Moje pytanie brzmi co oznaczają te nazwy, jak rozszyfrować jaki hof najlepszy dla danego autobusu, oraz ogólne informacje z czym się je tą całą zasadę działania wyświetlaczy i hofów w omsi. Pytam bo już trochę gram w tą grę i chciałbym się dowiedzieć ogólnych zasad działania danych funkcji w tym symulatorze. Jeżeli podobne pytanie padło to proszę o nakierowanie mnie na temat.
Wyświetlacze w OMSI mamy następujące: Annax, Krueger, Krueger+, Krueger++, ChuraKrueger, BUSE i Busfanat (Busfanat's Vollmatrix). Najbardziej podstawowe to Annaxy, obecne w MANach SD200 i SD202 - dwie linijki po 16 znaków, tyle. Kruegery to pełne wyświetlacze, tj. cały obszar pokryty jest klapkami, które ustawiają się w napisy - te mogą wyświetlać bitmapy (MAN NL202, NG272, Citaro v2 AlTerr'a). Krueger+ i Krueger++ to modyfikacje domyślnych Kruegerów, mogą charakteryzują się prostotą wykonywania czcionek, możliwością wyświetlania bitmap, a w ++ także zmian kolorów i formatów napisów. ChuraKrueger to "berlińskie" wyświetlacze LCD, spotykane u nas w SU12/SU18 AlTerr'a i MANach Lion's City DD z dodatku X10 - nie potrafią wyświetlać obrazków, ale świetnie radzą sobie z tekstem i znakami specjalnymi (polskie znaki, znaczek metra itd.). BUSE to pierwsze w OMSI pełne wyświetlacze, które zapremierowały w Karosie do płatnego dodatku Usti nad Labem - są bardzo toporne, bo napisy są zapisywane w notatniku graficznie - zapisuje się stan każdej płytki, a model ją odczytuje. Ewolucją tego skryptu są wyświetlacze Busfanata (O405N2 Juliana, Neoplan N4016), gdzie poszczególne znaki zostały zapisane w skrypcie i w .hofie podaje się żądaną treść, a model sam sobie wybiera znaki ze skryptu. Bardzo fajny system, po raz pierwszy pojawiły się opcje pogrubienia, negatywu i znaków specjalnych. Co do .hofów - wszystkie wyświetlacze działają podstawowo w systemie Annax, czyli tym najprostszym: wyjątkiem są właśnie BUSE, gdzie każdy piksel odpowiada za jedną płytkę i nie współpracują z systemami Annax i na odwrót. Wszystkie inne wyświetlą zadaną treść, przy czym np. wyświetlacze Krueger nie rozumieją dodatkowych komend z Krueger+, stąd niedostosowany .hof będzie w SU18PL wyświetlał "Koniec trasy" odwróconą, pogrubioną czcionką 6, a w NG272 "Koniec trasy MX6 I B NI". Generalnie: zawsze możesz wybrać .hof dla Annaxów (sam tekst w linijkach z kierunkiem), chyba, że autobus jest czeski, wtedy całkiem prawdopodobne, że korzysta z wyświetlaczy BUSE. Warto zajrzeć do dostarczonych z modelem plików .hof.
Czyli jak dobrze rozumiem solarisy urbino PL korzystają z ChuraKrueger?
A więc kolejne pytanie(już chyba było ale doszły nowe aspekty):
-W mapie Poznania Pitagoras wprowadził taką możliwość w hifie że tekst na wyświetlaczy jest tj. przesuwany. Tak jak na zdjęciu: http://www.naszekielce.com/images2/sobot...mpk_kielce
Że jak nazwa jest długa to nie zmniejszana jest wielkość a wprowadzana jest właśnie taka funkcja.
Jak ją wprowadzić aby np. napis Os. Świętokrzyskie tak się wyświetlał? (Duża czcionka, przesuwany z chyba lewej na prawą[zależy jak się patrzy])
SU PL korzystają z Krueger+ z czcionką Pixel @landarta, SU12 i SU18 alTerr'a korzystają z ChuraKrueger. Wyświetlacze na mapie Poznania nie są przesuwane - nie ma w OMSI takiej możliwości. Tam napisy się zmieniają co jakiś czas - osiąga się to przez dopisanie kodu Ziel wyższego o 1000. Otwórz sobie plik .hof i stosując inżynierię wsteczną zobacz, jak to działa.
Witam,:)

Piszę swoje pytanie tutaj ponieważ myślę że będzie to odpowiednie miejsce po przekopaniu 40 stron z "Działu pytań technicznych".

Chciałbym bardziej zapytać o Fonty danego nowo wgrywanego autobusu a mianowicie:

Czy da się przypisać inną ścieżkę pobierania przez autobusy fontów ?

Chodzi mi dokładnie o to że np. pobieram busa Man Lions City, chciałbym uniknąć kopiowania i podmieniania oryginalnych fontów w folderze "Fonts" tylko np. stworzyć w folderze "Fonts" nowy folder o nazwie konkretnego busa wrzucić fonty od tego busa i żeby przykładowo Man czerpał fonty ze stworzonego folderu "Man Lions City".
Czy jest to możliwe, jeżeli tak to proszę poradę jak to zrobić.

Jeżeli istnieje już tego typu wątek to proszę o przekierowanie, Dziękuje.:)
Przekierowanie