Strefa OMSI

Pełna wersja: Mapa ze SketchUP'a do OMSI?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, od jakiegoś czasu "bawię się" w edytorze OMSI 2, i tak pomyślałem, czy jest możliwość stworzenia mapę z obiektami w SketchUP'ie a później wyeksportowanie jej jako model i dodanie do edytora (jeden plik modelu + tekstury)?
Coś takiego się sprawdzi?

Pozdrawiam
Wydaje mi się, że niespecjalnie z wielu ograniczeń sprzętowych. Jednak odnosząc się do twojego pytania to możesz sprawdzić i nam dać odpowiedź gdyż nikt aż tak dużo mapy z jednego obiektu nie robił. Z tego co się orientuję to najwięcej zrobił mmiki na swojej mapie krawężniki ale też nie na całą mapę a tylko jeden Tile.
Teoretycznie można skonwertować mapę chociażby z vBusa do OMSI jako obiekt, ale nie wiem, jak by to wyglądało z jej znikaniem - po przejeździe na sąsiedni tile cała mapa mogłaby zniknąć przy nieodpowiednich ustawieniach.
Jak najbardziej możesz. W Projekt Szczecin np. dźwig stoczni jest ze SketchUP'a.
Ale tutaj chodzi o całą mapę - kolega chce zbudować całą mapę w Keczapie (tak jak kiedyś w vBusie) a potem jako jeden obiekt postawić w OMSI.
W sumie to chyba mapa sama w sobie byłaby lżejsza po zrobieniu jedynie jezdni oraz terenu. Teoretycznie to ruszy, ale jednak jak ktoś ma inaczej zrobione ustawienia (pole widzenia/rysowania obiektów) może być małe benc:D
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi:)

(10.05.2016 14:23)Goppel napisał(a): [ -> ]Teoretycznie można skonwertować mapę chociażby z vBusa do OMSI jako obiekt, ale nie wiem, jak by to wyglądało z jej znikaniem - po przejeździe na sąsiedni tile cała mapa mogłaby zniknąć przy nieodpowiednich ustawieniach.

Rozumiem, a gdyby podzielić mapę wykonaną w sketchupie na kwadraty wielkości tile, i każdy z tych kwadratów dodatkowo podzielić na kolejne cztery kwadraty, a później wszystko razem ze sobą złączyć w edytorze, jak myślisz taka czynność zapobiegła by znikaniu mapy przy wjeżdżaniu na nowy tile?
Niżej zamieszczam zdjęcie o co mi chodzi (zielone- mapa wykonana w sketchup, czerwone linie- granice tile, niebieskie linie- podzielenie jednego tile)
[Obrazek: hm.png]
Wg mnie nikt tak nie robił gdyż specjalnie są wszystkie obiekty podzielone by tego wszystkiego nie wczytywało odrazu a jak tutaj wczyta za jednym zamachem cały tile i będzie go pokazywać na raz to możemy się spodziewać mocnych spadków fpsów
Dałoby radę zrobić nawet mapę w jednym "kawałku" przy odpowiednich ustawieniach, widoczność obiektów w omsi może mieć maks. 5000m, więc jeśli środek mapy byłby środkiem obiektu, to można by zrobić 10 km trasę w linii prostej, chyba ,że coś źle myślę. Osobną kwestią jest wydajność i nie wiem jak wyglądałby ruch na takiej mapie. Gdyby taki obiekt postawić na jednym tile, to byłby również problemy z dodaniem przystanków, "punktów ustawienia autobusu" oraz kwestie poruszania się po mapie. Nie wiem też, czy poprawnie wyglądałaby mapa "nocna" (światła lamp itp.). Oczywiście można by również dać tilesy pod mapą-obiektem, wtedy większość problemów udałoby się wyeliminować.
Teraz sobie przypomniałem o jeszcze jednej rzeczy - kiedyś skonwertowałem z Google Earth duży fragment śródmieścia Poznania do Trainz, postawiłem na mapie i zonk - model był dopasowany do terenu Google Earth, mapa była płaska i pojawiły się dziury pod budynkami, a przy próbie dopasowania terenu obiekt automatycznie jechał w górę. Nie wiem, czy edytor OMSI ma taki sam feler, ale warto mieć to na uwadze. Pomysł przedstawiony przez Ciebie z tymi kwadratami 1/4 tile ma sens i jest bardzo ciekawy, ale dla pewności wziąłbym jakąś przyzwoicie wykonaną mapę z vBusa i testowo ją skonwertował (chodzi o jej ciężar z detalami oraz żeby praca nie poszła na marne). Ewentualnie można spróbować zrobić mniejsze puzzle (tak miała być budowana któraś polska mapa, bodajże Gdynia) obejmujące np. 500-metrowy odcinek głównej ulicy i backdropa: wtedy będzie się ładować tylko odpowiednia ilość klocków i nie będzie widać dziury na wyższych ustawieniach.
Stron: 1 2
Przekierowanie