27.07.2016, 21:42
Witam.
Postanowiłem napisać ten poradnik, ponieważ często spotykam się z treścią "Szkoda, że modyfikacja A i B dla autobusu X nie działają razem". Głównym powodem wykonania takiego informatora jest też pojawianie się takich informacji:
![[Obrazek: poradnik7.png]](https://lh5.googleusercontent.com/-huksnrgd7N4/V5kPEiuiWmI/AAAAAAAAP7M/umx9PypM2cciUyAKKFgPd7Hxw7vL9Q7eACL0B/w443-h51-no/poradnik7.png)
O co dokładnie chodzi?
Dany pojazd dzieli się na dwie kategorie:
Modyfikacje.... zmora każdego początkującego użytkownika. Ściągasz kilka modyfikacji i zazwyczaj albo działa tylko jedna, albo żadna.
Mam na to radę
Pierwsza rzecz, sprawdźmy czy można łączyć dane modyfikacje. Jak wyżej, Hochbahn Mod nie współpracuje z modyfikacją Morphiego, a ze swojego doświadczenia dowiedziałem się, że polska modyfikacja na Mercedesy Facelift nie współdziała z tą z Niemiec. Łączenie takich modyfikacji najczęściej skutkuje ponowną instalacją podstawy pojazdu. Jeśli już mówimy o instalacji...
Prawie każdy użytkownik, który modyfikuje dany pojazd robi to na bazowym pojeździe, więc i my tak zróbmy.
Odszukujemy w folderze Pobrane podstawę modelu (najłatwiej jest skorzystać z opcji Wyszukaj (Ctrl+F)). W przypadku nieznalezienia archiwum ponownie ściągamy bazę pojazdu. Otwieramy folder OMSI2/Vehicles, a następnie znalezione/ściągnięte archiwum.
![[Obrazek: poradnik8.png]](https://lh6.googleusercontent.com/-Q8ybrYx4s7A/V5kXtrTdk7I/AAAAAAAAP70/J-ZM8JTbkZIQqRwWP1SN2HpC983x2637gCL0B/w1269-h679-no/poradnik8.png)
Nie wrzucamy od razu folderu Vehicles tylko otwieramy go do miejsca gdzie mamy pliki podstawy (Model, Script, Texture, itd.)
![[Obrazek: poradnik9.png]](https://lh6.googleusercontent.com/-BjjOAruvPps/V5kY5LrziLI/AAAAAAAAP8U/0IfJaoZw36M5lSAl1suExdjD7HshQXtOACL0B/w1277-h674-no/poradnik9.png)
W folderze Vehicles katalogu gry tworzymy nowy folder (może mieć on dowolną nazwę, ale lepiej, żeby miał nazwa podstawy_nazwa modyfikacji, abyśmy go mogli potem łatwo znaleźć).
Usuwamy wszystkie pliki .bus (jak ktoś woli można też usunąć pliki .model w (...)/Model), a następnie otwieramy archiwum z modyfikacją i tak samo jak w przypadku podstawy przechodzimy do plików autobusu i wrzucamy je do nowo utworzonego folderu.
Teraz mamy dwa foldery.
![[Obrazek: poradnik10.png]](https://lh3.googleusercontent.com/-w6hx5w-VO-k/V5kbabNC1oI/AAAAAAAAP88/ln_5SzLDnK0spytBu_P2lt6fkWf0fdFCQCL0B/w614-h44-no/poradnik10.png)
Z czego w pierwszym są oryginalne pliki .bus, natomiast w drugim (zrobionym przez nas) tylko pliki .bus z modyfikacji. Teraz można łączyć kilka modyfikacji bez obaw, że uszkodzą nam one podstawę, albo będą ze sobą kolidować
Pozdrawiam, Allison.

Postanowiłem napisać ten poradnik, ponieważ często spotykam się z treścią "Szkoda, że modyfikacja A i B dla autobusu X nie działają razem". Głównym powodem wykonania takiego informatora jest też pojawianie się takich informacji:
![[Obrazek: poradnik7.png]](https://lh5.googleusercontent.com/-huksnrgd7N4/V5kPEiuiWmI/AAAAAAAAP7M/umx9PypM2cciUyAKKFgPd7Hxw7vL9Q7eACL0B/w443-h51-no/poradnik7.png)
O co dokładnie chodzi?
Dany pojazd dzieli się na dwie kategorie:
- Podstawa czyli pierwsza wersja pojazdu (np. Mercedesy Citaro Alterra)
- Modyfikacje - wszelkie dodatki dla bazowego modelu (najczęściej wykonywane przez społeczności forum za zgodą pierwszego autora)
Modyfikacje.... zmora każdego początkującego użytkownika. Ściągasz kilka modyfikacji i zazwyczaj albo działa tylko jedna, albo żadna.
Mam na to radę

Pierwsza rzecz, sprawdźmy czy można łączyć dane modyfikacje. Jak wyżej, Hochbahn Mod nie współpracuje z modyfikacją Morphiego, a ze swojego doświadczenia dowiedziałem się, że polska modyfikacja na Mercedesy Facelift nie współdziała z tą z Niemiec. Łączenie takich modyfikacji najczęściej skutkuje ponowną instalacją podstawy pojazdu. Jeśli już mówimy o instalacji...
Prawie każdy użytkownik, który modyfikuje dany pojazd robi to na bazowym pojeździe, więc i my tak zróbmy.

Odszukujemy w folderze Pobrane podstawę modelu (najłatwiej jest skorzystać z opcji Wyszukaj (Ctrl+F)). W przypadku nieznalezienia archiwum ponownie ściągamy bazę pojazdu. Otwieramy folder OMSI2/Vehicles, a następnie znalezione/ściągnięte archiwum.
![[Obrazek: poradnik8.png]](https://lh6.googleusercontent.com/-Q8ybrYx4s7A/V5kXtrTdk7I/AAAAAAAAP70/J-ZM8JTbkZIQqRwWP1SN2HpC983x2637gCL0B/w1269-h679-no/poradnik8.png)
Nie wrzucamy od razu folderu Vehicles tylko otwieramy go do miejsca gdzie mamy pliki podstawy (Model, Script, Texture, itd.)
![[Obrazek: poradnik9.png]](https://lh6.googleusercontent.com/-BjjOAruvPps/V5kY5LrziLI/AAAAAAAAP8U/0IfJaoZw36M5lSAl1suExdjD7HshQXtOACL0B/w1277-h674-no/poradnik9.png)
W folderze Vehicles katalogu gry tworzymy nowy folder (może mieć on dowolną nazwę, ale lepiej, żeby miał nazwa podstawy_nazwa modyfikacji, abyśmy go mogli potem łatwo znaleźć).
Usuwamy wszystkie pliki .bus (jak ktoś woli można też usunąć pliki .model w (...)/Model), a następnie otwieramy archiwum z modyfikacją i tak samo jak w przypadku podstawy przechodzimy do plików autobusu i wrzucamy je do nowo utworzonego folderu.
Teraz mamy dwa foldery.
![[Obrazek: poradnik10.png]](https://lh3.googleusercontent.com/-w6hx5w-VO-k/V5kbabNC1oI/AAAAAAAAP88/ln_5SzLDnK0spytBu_P2lt6fkWf0fdFCQCL0B/w614-h44-no/poradnik10.png)
Z czego w pierwszym są oryginalne pliki .bus, natomiast w drugim (zrobionym przez nas) tylko pliki .bus z modyfikacji. Teraz można łączyć kilka modyfikacji bez obaw, że uszkodzą nam one podstawę, albo będą ze sobą kolidować

Pozdrawiam, Allison.
Poradnik został stworzony wyłącznie dla forum strefa-omsi.pl