Strefa OMSI

Pełna wersja: Strassenbahn NF6D Essen/Gelsenkirchen
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Nie, na Steamie również tyle samo kosztuje:)
No to powiedz mi jak mam to przez Steam kupić.

Gra OMSI 2 na Steam, widoczne dodatki do pobrania, natomiast przy dodatku pisze N/A.
[Obrazek: rrmGkLV.png]

Tak wygląda dodatek na Steam.
[Obrazek: 6Nkolwh.png]

A tak inny, płatny dodatek.
[Obrazek: Ed8gQhu.png]
Zmień język Steam na angielski.
To nie ma nic do rzeczy, może aktualnie dodatek nie jest dostępny do zakupy przez Steam.
Czy ktoś może podpowiedzieć jak sobie radzicie jak już uda się postawić na mapie ten tramwaje ale ustawiony jest "pod prąd " ? Można jakoś zmienić kabinę i jechać normalnie ?
Kamera F4 i klikasz na drugą kabinę, tak jakbyś zmieniał pojazd.
Albo bardzo dużo razy naciskasz strzałkę w prawo (chyba z 17 razy).
No to może kolej ( :iksde: ) na mnie?.. Myślę, że warto było czekać, mapka 'utyła' przez elininację niektórych przynajmniej, błędów i tym samym jej zalety stapiają się teraz w zdrowy kompromis miedzy błędami (do strawienia) a zaletami.

Mapa przypadła mi do gustu np. przez różnorodność tego, jak 'biegną' tory : mamy tu przebieg szyn przez środek ulicy, tak symetrycznie, jak i z wolnym jednym pasem po jednej ze stron. wydzieloną przestrzeń po jednej stronie ulicy (poza jezdnia), między kilku pasmowymi jezdniami, pod ziemia.. (najmniej mi się podoba). Dzieki temu zmienia się też rodzaj wsiadania pasażerów do tramwaju, włącznie z przechodzeniem przez pas ruchu dla aut do tramwaju stojącego na szynach położonych centranie. Mamy możliwość przestawienia zwrotnic, wprawdzie tylko z kamery F4, co przy prowadzeniu niskopodłogowca budzi pewien rodzaj uśmiechu, ale lepszy rydz niż nic. Za to dzięki temu podczas prowadzenia innych pojazdów: jest Ganz BKV'u z najnowszej mapy Pesztu, są tramwaje retro - solo i z 'doczepą', czy znana już Tatra T6B5 - odkad ją 'rozruszałem' jest jednym z ulubionych tramków, (aż szkoda, że w podwójnej trakcji jest 'nierozruszalna', choć na tej mapie i tak w pełni wystarcza 'singielek') rozgrywka nabiera rumieńców, bo z tramwaju retro z pomostami 'gópio' by sie je przełączało 'radiolką' :E . A nie ukrywam, ze z przyjemnością śmigam po tej mapce w/w pojazdami - ileż można używać tylko i wyłącznie NF-ki?.. .

Mamy też różne odległości pomiędzy przystankami: od długich przez 'średniaczki', aż po najkrótszą, mamy zróżnicowaną zabudowę, czy dodatkową pętlę Hanielstrasse (jadąc od Katernberg) i rozjazd (mój ulubiony punkt na trasie - jeden z kilku) umozliwiający wjazd na nią (domyślnie mamy ustawione na normalną trasę, szkoda, że nie uwzględniono tego w rozkładzie jako wariant-bajer - dobry byłby do szybkiego testowania modeli tramwajów/krótszej przejażdżki bez zaliczania całej trasy). Wprawdzie tylko raz zaliczyłem wyświeltlenie podsumowania kursu, ale to pierdółka - ważne, że manfredy wsiadają, bo przecież to jest najważniejsze, jak wiemy..

Teraz tramwaj: mam o nim dobre zdanie, wprawdzie system przesiadki miedzy kabinami jest dla mnie zawsze loterią - nie pamiętam, czy to strzałka w lewo, czy w prawo zmienia kabiny, bo nie jest to zamienne, a szkoda, dodatkowo system przełączania kam. F2 ma na to wpływ i to też miesza, ale to pierdółka, bo z przesiadki między 'szoferkami' korszyatam tylko przy cofaniu, np. po przejechaniu przystanku, złym respawnie - na drugim torze, a z ze zmiany widoku na F2 też nieczęsto - a więc w sumie mozna to jakoś strawić. Mamy CG dla paxów z zewn. i od wewn, mozęmuy też otworzyć wszystkie drzwi ( klaw. '/'), zamykamy poprzez zwolnienie ham. przystankowego - małe uproszczenie. Mamy trochę malowań - dla każdego jakiś miły 'kololek' xD .

Jestem nastawiony pozytywnie: możliwość jazdy tramwajem, w miare długa linia (klimat miejski), ciekawy tramwaj (lubię dwukierunkowce, kojarzą mi sie z Budapesztem, ukochanym miastem, które kiedyś chciałbym zobaczyć), oraz w/w zalety. których liczba i różnorodność rekompensuje w miare akceptowalne niedogodności wynikające z różnych błędów dodatku, lub gry ogólnie. Dodatkowo cena jest też w miare 'strawna' - za 65 zeta dostajemy i mapę (podstawa, dzięki niej możemy pośmigać też innymi tramwajami po urozmaiconym w/w gadżecikami, mieście), oraz przyzwoity pojazd do wykorzystania także na innych mapach - np. poczciwym Jaroszewie, autorstwa naszego kolegi KM Szczecin'a;) .

Z bardziej irytujących zjawisk jest zawieszanie sie po pełnym kółeczku, przed zjazdem na zajezdnię/tor startowy Katernberg, a może zależy to od ciężkości pojazdu.. .

Zazwyczaj pojazd i mapa potrafią kosztować stówkę, nie licząc najdrozszych dlc, jak Mallorca, czy Gladbeck (ale na nim mamy przynajmniej jeszcze jedną linię tramwajową, pewnie na niej nie popykam, bo za droga:( ), Po wydaniu Tatr Kt4Dt przybędzie kolejny, mam nadzieję, że przyzwoity pojazd do śmigania po szynach dla 'marzących o zawodzie motorniczego'. Tym samym mam nadzieję, że to nie koniec przygody ze 'stukotem kół' i że przybędą nam inne dodatki szynowe, tak payware'y, jak i freeware'y i my w/w będziemy mieli mozliwość spędzenia czasu przy ulubionym hobby, dającym namiastkę tego, co niedostępne na co dzień i nie dla każdego w realnym świecie.. szerokich torów /E\ , ja wystawiam 8/10 i idę 'czepić się tramwaja' :E
Osobiście uwielbiam tramwaje, grając w ten dodatek naprawdę miałem dużo frajdy. Minusów nie będę pisał, bo każdy wypisał je wcześniej każda opiniująca osoba. Jednak zwrócę uwagę na jedno... Cena. ~64zł za 20 minutową linię, kiedy za podstawę gry zapłaciłem 59,90zł to zdrowa przesada. Dlatego jakiś czas trzymałem się pirata, a od kiedy gram "full legal", raczej będę się trzymał z daleka od tego dodatku.
Stron: 1 2
Przekierowanie