Gdy masz wybrany materiał, przechodzisz do zakładki obok (takiej szachownicy) i tam z rozwijanej listy wybierasz teksturę, którą zmapowałeś bryłę. Prościej wytłumaczyć się nie da.
Chodzi o tego cosia?:
Zrobiłem jako image, open i wczytałem tą teksturę. To wystarczy?
Powinno wystarczyć.
Dalej to samo.
Żeby nie było. Wszedłem w szachownicę będąc w edit mode. Mając zaznaczone ściany, kliknąłem open i wczytałem teksturkę. Zrobiło się tak jak pokazałem na screenie. Potem export do X -> do o3d i dusza. Nadal nie ma tekstury. Nadal jest białe.
Może w Blenderze przy eksporcie do X masz odznaczone "Export Materials"?
Zaznaczone.
Pokaż jeszcze zakładkę "materials" z rozwiniętą podzakładką "preview".
To jest zakładka tekstur. Zakładka materiałów jest po lewej.
Nie jestem alfą i omegą w sprawie blendera. Teraz widzisz to co ja widzę, zaznacz mi palcem co i gdzie to pokażę: