Strefa OMSI

Pełna wersja: Warszawiacy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
1. W 2007 r. PKS wygrywa kolejny przetarg na obsługę linii ZTM w okresie 2007 – 2016 a rok później kolejny na obsługę kolejnych 50 brygad w okresie 2008 – 2017.
2. Do obsługi zakupił autobusy Scania CN270UB OmniCity.
I teraz wyliczanka w końca 2013 roku.
PKS Grodzisk Mazowiecki obsługuje linie dzienne (stan na 31 grudnia 2013 roku):
Zwykłe: 102, 108, 117, 119, 126, 135, 139, 142, 146, 147, 157, 165, 166, 168, 170, 173, 176, 178, 179, 191, 195, 198, 199, 212, 222, 227 (26)
Zwykłe okresowe: 315, 317, 326, 338 (4)
Podmiejskie : 700, 707, 715, 717, 724, 727, 739, 740 (8)
Podmiejskie okresowe: 807 (1)

W weekend też 123
3. Prosto ze Strony ZTM-u
Umowa z Mobilisem zostanie zawarta na okres do końca listopada 2018 roku. Autobusy będą wprowadzane do ruchu etapami. Pierwsze wyjadą na trasy pół roku po podpisaniu umowy. Ostatnie – 4 miesiące później, czyli 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wozy będą obsługiwały najbardziej obciążone linie na terenie całej sieci komunikacyjnej. Rocznie wykonają ok. 4 milionów wozokilometrów. Pasażerowie będą w nich podróżować niemal komfortowo.


Tabor Mobilisu używany na liniach miejskich ZTM składa(ł) się z następujących autobusów:

Solaris Urbino 10 I generacji (54 sztuki, zakupione w latach 2003-2004 oraz 2010), użytkowane do roku 2013, numery taborowe A301-A354
Solaris Urbino 12 III generacji (84 sztuki, zakupione w latach 2007-2009), numery taborowe A001-A031, A101-A153
Autosan Solina (21 sztuk, zakupione w 2008 roku), numery taborowe A360-A380
Jelcz Libero (33 sztuki, zakupione w 2008 roku), numery taborowe A160-A192, A199
Solaris Urbino 8,6 (23 sztuki, zakupione w 2009 roku), numery taborowe A060-A082
Solaris Urbino 18 (54 sztuki, zakupione w latach 2010-2011), numery taborowe A701-A754


LINIE

Mobilis obsługuje linie dzienne (stan na 31 grudnia 2013 roku):
Zwykłe: 103, 104, 105, 107, 108, 110, 114, 116, 117, 118, 119, 121, 122, 127, 134, 141, 149, 154, 157, 159, 161, 162, 163, 164, 174, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 185, 188, 189, 193, 196, 197, 201, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 211, 213, 216, 218, 219 (50)
Zwykłe okresowe: 303, 304, 305, 306, 307, 320, 325, 345 (8)
Przyspieszone: 500, 517, 522, 523, 527 (5)
Podmiejskie : 700, 708, 712, 713, 714, 719, 725, 729, 734, 741 (10)


5. Nie wiem, więc się nie wypowiadam:)

.
6. Do końca nie wiem co i jak w tej sprawie, dlatego nie będę się tu wypowiadał.

7. 120, 126, 132, 135, 146, 152, 157, 212, 227, 302, 426, 511, 516, Z20, 114, 116, 167, 181, 409, 503, 509, 527, E-4, E-6 oraz E-8.
Oczywiście to nie wszystko, resztę możesz wyszukać w google.
W weekendy 123
8. Nie wiem, nie interesuję się tym...

To chyba na tyle.:D
Strzałeczka.

1. Data wygaśnięcia kontraktu na 50 brygad to 31.12.2017 - ten kontrakt jest obsługiwany przez Scanie CN270UB oraz od 23.09.2013 obowiązuję kontrakt na obsługę linii 813 - siła - jedna brygada. Wygasa on 31.12.2014. Linia obsługiwana jest rodzynkiem rodzynkiem Grodzia - Autosanem Sancity 9.
2 Wszystkich linii Ci nie wymienię, bo sam pewnie nie znam 100%. Jak wyżej - po Warszawie i okolicach pod banderą PKSu GM jeżdżą Scanie CN270UB i Autosan Sancity 9. Jest jeszcze kilka, choć niewiele, wozów w ich flocie, ale nie obsługują one linii w Warszawie.
3. Termin umów Mobilisu wygląda następująco:
Cytat:01.07.2007-31.12.2016 - 50 brygad maxi (Solaris Urbino 12)
01.03.2008-31.12.2015 - 50 brygad midi i mini (20 x Autosan Solina + 30 x Jelcz Libero)
01.10.2009-30.11.2016 - 50 brygad maxi i midi (30 x Solaris Urbino 12 + 20 x Solaris Alpino)
01.12.2010-31.12.2018 - 50 brygad mega (Solaris Urbino 18)
4. Linii również nie będę wymieniał. Tabor Mobilisu jeżdżący po Warszawie to: Solaris Urbino 8,6, Solaris Urbino 12 (pierwszy kontrakt), Solaris Urbino 12 (drugi kontrakt), Solaris Urbino 18, Jelcz M083C Libero, Autosan H7-20.07.01 Solina City. Są jeszcze bodaj dwa Solarisy Urbino 10 (Urbinetto), ale są to mocne rezerwy. Wyjeżdżają w ostateczności.
5. Zapewne tak. W końcu niedługo kończy się kontrakt na NLki ITSu. A ktoś musi to zastąpić. Kto to będzie - dowiemy się wkrótce. Aczkolwiek już teraz powiem, że KM Łomianki coś w swoich rejonach ma ponoć dostać.
6. Kontrakty ITSu prezentują się następująco:
Cytat:01.06.2003-31.05.2013 - 50 brygad na Pradze-Północ (MAN NL223)
01.09.2006-31.12.2015 - 50 brygad w północnej części miasta (MAN Lion's City G)
01.06.2013-31.05.2014 - 20 brygad (MAN NL223)
01.09.2013-31.08.2014 - 20 brygad (MAN NL223)
7. To samo co z pytaniem 2. i 4.
8. Tramwaje to nie moja działka, także tutaj nie pomogę:)

Pozdro
Dziękuję Wam za wyczerpujące odpowiedzi, dostaniecie za chwilkę plusy. A więc jeszcze jedno pytanie zostało mi na obecną chwilę (będzie tego więcej:D):
8. Jaki tabor obsługuje linie tramwajowe: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 - tzn. jakiego rodzaju pojazdy, czy skład, czy trójskład, czy solówka czy Pesa itd.
Co do tramwai warszawskich.
Linia numer 1 - Pesy, oraz dwu-składowe Konstale różnej generacji.
Linia numer 2 - Pesy
Linia numer 3 - Pesy
Linia numer 4 - Pesy
Linia numer 6 - Konstale solowe różnych generacji.
Linia numer 7 - Pesy, oraz Konstale 2 składowe różnych generacji.
Linia numer 8 - Pesy, oraz Konstale 2 składowe różnych generacji.
Zależy jak to jest usytuowane, ale zazwyczaj taki układ jest.
Pozdrawiam:)
O taborze na liniach Tramwai Warszawskich, które znam:
1- Pesy, Konstale 105 dwu wagonowe
2- Pesy Duo
6- Konstale 105 solówy ( ew. b. rzadko dwuskłady) Pesy b. rzadko, i Konstal 116N
22- Pesy, Konstale 105 dwu wagonowe
27- Konstale 105 solówy
28- Pesy ( bardzo, bardzo rzadko), Konstal 116N, Konstal 105 solówy i rzadko dwu wagonowe
33- Pesy, Konstale 105 dwu składy
35- Pesy, Konstale 105N dwu wagonowe
70- Pesy i chyba Konstale 105
A ja dodam, że na "jedynce" można także spotkać dwuskładowe H. Cegielski 123N.;)
Dzięki Ibis19, że to napisałeś bo do tej pory nie wiedziałem, że w Warszawie jeżdżą wąskotorowe 805N...
Widzę, że wypowiedzi powyżej są hmm... mocno laickie, żeby nikogo nie obrazić więc dorzucę swoje 3 grosze.

1 (R-1, R-3, R-4): 105Na, 105N2k, 105N2k/2000, 120N, 120Na, 123N
2 (R-4): 120Na Duo
3 (R-2): 112N, 120Na
4 (R-3, R-4): 120N, 120Na
6 (R-4): 105Na solówki
7 (R-2): 116Na, 120Na
8 (R-2): 105Na, 116Na, 120Na
9 (R-2, R-3): 105Na, 116Na, 120N, 120Na

Kilka uwag:
-W Warszawie nie ma trójskładów oprócz linii 31, trójskłady są tylko na tę linię i tylko na R-3 Mokotów więc wszędzie gdzie napisałem 105Na miałem na myśli klasyczny skład z dwóch wagonów chyba, że napisałem inaczej
-105Na napisałem domyślnie bo nie chciało mi się wypisywać tych wszystkich literek Na, Nb, Ne, Nf, Ni, Nm bo wszystkie te podtypy wyglądają tak samo tylko podzespoły mają inne
-105N2k wyróżniłem bo różnią się od zwykłych stopiątek uchylno-odskokowymi drzwiami i wyświetlaczami oraz tym, że mają 3 a nie 4 pary drzwi. Wszystkie na R-1 ale jest też jeden skład 105Ng, który również ma uchylno-odskokowe drzwi ale nie posiada wyświetlaczy
-10N2k/2000 wyglądają zupełnie inaczej więc ich wyróżnienie było oczywistą oczywistością. Wszystkie na R-1
-123N też zazwyczaj jeżdżą parami (jako skład). Solówki 123N obsługują tylko 27 i 31 ale o te linie nie pytałeś. Wszystkie na R-1 Wola
-112N jest tylko jeden (prototyp) na R-2 Praga i jeździ tam gdzie 116Na ale ostatnio bardzo często widuję go na dodatkach linii 3. Teraz bardzo trudno go gdzieś indziej spotkać. No i na 3 nie jeżdżą pojemniejsze 116Na ale 120Na dużo większe już tak. Taka ciekawostka.
-Pisząc 116Na mam na myśli 116Na i 116Na/1 bo to po prostu rozwinięcie tej serii. Wszystkie na R-2 Praga
-Jedyny 116N stacjonuje na R-1 Wola i jeździ różnie więc go tu nie uwzględniam.
-Linie 8 do niedawna obsługiwała również R-1 Wola ale od rozpoczęcia się kolejnego etapu budowy nowej linii tramwajowej i skróceniem 8 do Cm. Wolskiego została tam tylko R-2 Praga co strasznie ograniczyło rodzaj taboru na linii
-Linia 2 jeździ tylko w dni powszednie i jest obsługiwana tylko Swingami 120Na Duo gdyż ma tylko jedną pętlę, drugi kraniec jest tymczasowy do czasu przedłużenia linii na Tarchomin. W weekendy, gdy 2 nie jeździ Swingi Duo można spotkać na innych liniach obsługiwanych przez R-4 Żoliborz, na której wszystkie 6 sztuk stacjonuje. Chyba od jakiegoś czasu jeżdżą w weekendy na linii 35

Chyba tyle wystarczy.
Ale chyba linia 2 ma być przedłużona do Żerania...
Nie. Jest aktualnie przedłużana na Tarchomin a dalej do Winnicy. To linia z Żerania ma być przedłużana do obecnie budowanej linii na Winnicę ale na pewno przed 2020 (jeśli w ogóle) do tego nie dojdzie.
Czyli będzie przejeżdżać przez Nowodwory? Bo tam też tory układają.

EDIT: Do jakiej Winnicy?
Przekierowanie