Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z szybami po stworzeniu malowania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam! Przed chwilą zrobiłem szybkie malowanie na O530 Facelift i po odpaleniu gry szyby zamiast przeźroczystych są szare. Nie mogę sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc. Dodam, że jestem początkujący w sprawach moddowania OMSI.

[Obrazek: omsi2_20161111_020348rgqcu.jpg]
Jeżeli szyby są szare, to wygląda to na problem z kanałem alpha, którego nie obsługuje format BMP. Proponowałbym przerobić teksturę na format TGA, ustawić przezroczystość na 10-15% i zmienić to w pliku CTI, żeby OMSI czytało malowanie w nowym formacie.
A usunąłeś szare elementy z tekstury? Zaznacz wszystkie "obszary szyb" i usuń z nich te czarne (czy szare) plamy. Wtedy szyby będą przeźroczyste i nic dodatkowego na nich nię będzie:)
Daje gotowy layout z kanałem alpha, a ludzie i tak są w stanie to schrzanić. Przy zapisie do TGA musisz ustawić 32bity, bo przy 24 nie obsługuje alphy.
Wszystko działa. Dziękuje za pomoc, temat można zamknąć:)
A możesz dla potomnych napisać w jaki sposób rozwiązałeś problem?
Przekierowanie