Strefa OMSI

Pełna wersja: Szczecinianie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Wszystkie Solarisy od 12m do 18m mają VDO FAP żadna nie ma innego.;)
Mam pytanie do osób mieszkających w Szczecinie. Jak u was dzieli się linie autobusowe?
Rozumiem, że linie oznaczane literami są pospieszne,
5xx to nocne, a reszty nie jestem w stanie dokładnie podzielić.

Od 50 do 99 to linie miejskie? Chociaż część z nich również wyjeżdża ze Szczecina z tego co widzę
1xx to linie podmiejskie?

I czy macie jakieś szczególne oznaczenia na linie specjalne lub coś takiego?
Litery to linie pośpieszne
5xx - linie nocne
Jeżeli dobrze wiem, to nie ma podziału. Linie są dopasowane do zajezdni. Linie w SPPK muszą być podmiejskie, ponieważ łączą Police ze Szczecinem, natomiast w SPAKu i SPADzie nie mamy żadnego podziału. Od niedawna również PKS przejął linie podmiejskie, np. 123, 105, właśnie łączące wioski w pobliżu Szczecina
Co do linii specjalnych, to jeżeli jest zastępcza "za tramwaj", to się oznacza je powyżej 800, np. niedawno za linię tramwajową 6, była linia autobusowa 806. Cmentarne we Wszystkich Świętych były podobne liniowo co do tych zwykłych. Np. linia 67 jest zwykła, a cmentarna to 867, 53 - 853 i 60 - 860. Linie pracownicze zapisuje się jako DGS i DGS 2 i DGS 3. Jeżeli natomiast linia ma zmienioną trasę, to wyświetlacz jest odwrotnie zaświecony, do tych co mają trasę zwykłą. W zwykłych tło jest czarne, a litery pomarańczowe, a ze zmienionym tło jest pomarańczowe, a litery czarne. W SPADzie natomiast zamiast pomarańczowego jest zielony.
To się nazywa negatyw.

W Poznaniu od 45 do 98 autobusy (poniżej tramwaje, nie rozdzielone na zajezdnie), zatramwaje to Tx (numer linii którą zastępuje bądź jakikolwiek losowy który ZTM wymyśli), ostatnio 1xx to linie specjalne/tymczasowe (poza 100 turystyczną, linie na Aerofestival czy jakiś event na Torze Poznań), 2xx to nocne a 3xx-... 9xx (tak, jest np. 911) to linie podmiejskie, w sumie to nieuporządkowane bo w większości są to numery linii przejęte po przewoźnikach którzy jeździli tam przed integracją z ZTM. Trasa zmieniona zazwyczaj jest w drugim wierszu ("Trasa Zmieniona"), jeśli coś jest w nim to się przewija, jak zmiana jest nagła/na jeden dzień to jest przycisk na pulpicie który automatycznie włącza przewijanie kierunek/trasa zmieniona (na jeden wiersz dużą czcionką).

I nie wiem jak Wy ale moim zdaniem macie lepiej to uporządkowane.


A takie pytanie - co tam za cyrki są z kartą miejską? @Goppel coś ciągle ze Szczeciniu wspomina ale samego kontekstu nie znam. :E
@up
Chodzi o te elektroniczne kasowniki?
Chodzi o cały system, czasem wsiadasz w autobus a tam nie ma kasowników, albo są ale nie działają, albo nie działają ale jest biletomat (...)

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
O to to to. No i właśnie o to mi chodzi, żeby ten cały cyrk omówić. :E
Bo coś dzwoni, nie wiadomo w którym kościele a chętnie posłucham jak tam jest.
Co do kart i kasowników elektronicznych, to się nie wypowiem, ponieważ z tego w ogóle nie korzystam, ze względu na to, że usłyszałem od kolegi, iż gdy przyłożył bilet miesięczny do tego kasownika, to coś mu się zepsuło i zresetowało mu ważność karty. Co do biletomatów. W niektórych działa, a w niektórych nie. Biletomaty też są niektóre śmieszne, ze względu na to, że jest dostępność płatności tylko kartą kredytową :iksde: Wiadomo, że naprawiają to i dają możliwość również na monety. Jeżeli zaś biletomat nie działa, to kierowca ma obowiązek sprzedać bilet pasażerowi, a jeżeli biletomat działa, a pasażer podejdzie do kierowcy, to kierowca odsyła człowieka do biletomatu.
No, akurat w Warszawie biletomat na kartę jest czymś normalnym. Niestety...
Problem pojawia się w momencie, kiedy nie masz przy sobie gotówki, a jedynie kartę miejską z jakąś kwotą na niej, a kasowniki i biletomat nie działają, bo jak kupić bilet u kierowcy kartą miejską?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Przekierowanie