Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt Wrocław
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A ok dzięki bo szczerze jak to napisałem wcześniej to że na szybko robie i pod koniec błędy i inne problemy będą poprawiane
Dlatego wyłapałem błąd, zgłosiłem tutaj. Tyle i aż tyle.:)

EOT.
Prezentuję screeny z rozwoju mapy Wrocławia. Obecnie mapa obejmuje skończone tereny ok 65% powierzchni miasta, w tym osiedla takie jak: Rędzin, Osobowice, Świniary, Widawa, Różanka, Poświętne, Polanowice, Sołtysowice, Polanka, Karłowice, Nadodrze/Kleczków/Ołbin, Kowale, Sępolno, kawałek Swojczyc, Popowice, Psie Pole, Zakrzów, Zgorzelisko. Jest też także obwodnica śródmiejska przez którą autobusy zjeżdżają z niektórych linii do zajezdni. Mapa jest systematycznie rozwijana o kolejne tereny i poprawiana w miejscach które tego potrzebują. Prace nad mapą obecnie koncentrują się nad reorganizacją i budową ruchu AI, poprawy jakości terenów które nie pasują do standardu map z 2019 roku (obiekty, ulice, chodniki, zatoki), budowy nowych obszarów obecnie (Zakrzów, Pawłowice, Pilczyce) oraz dopasowaniem terenów które się zmieniły na stan obecny (np. pętla na praczach widawskich). Poszukujemy także chętnej osoby która mogła by nam wymodelować most Milenijny, i niektóre słupki przystankowe oczywiście taka osoba w tym przypadku zostałaby umieszczona również w liście autorów. Zastrzegam że mapa jest naprawdę obszerna i liczy sobie obecnie prawie 550 tile także raczej nie wiem czy zadziała na starszych sprzętach. Zresztą kto był we Wrocławiu i wie gdzie jest co i jak to może tylko potwierdzić ogrom tej mapy ? Na niektórych screenach otoczenie jest dopiero w fazie budowy stąd też wynikają np. pustki w krajobrazie, brak linii poziomych, barierki, krawężnika itd. Wydanie jest planowane na 2019 rok.

Trasy które planujemy umieścić w tej wersji to:

Linie normalne

101 Kozanów - Kwiska trasa ok. 12 minuty
105 Świniary - Kromera (cała trasa) ok. 27 minut
108 Dworzec Nadodrze - Pracze Widawskie (cała trasa) ok. 20 minut
111 Kminkowa - pl. Bema ok. 25 minut
115 Wojnów - Sępolno ok. 12 minuty
116 Sołtysowice - Kromera ok. 15 minut
118 Rędzin - Sępolno/Wojnów (cała trasa) ok. 55/65 minut
119 Sołtysowice - Nowy Dwór ok. 35 minut
128 Zakrzów - Pilczyce (cała trasa) ok. 65 minut
129 Poświęcka - Port Lotniczy (cała trasa) ok. 50 minut
130 Polanowice - Pawłowice (cała trasa) ok. 50 minut
131 Litewska - Kromera (przez Brucknera) ok. 20 minut
132 Kromera - pl. Jana Pawła II (lub Nowy Dwór przez Strzegomską) ok. 27 minut
140 Kwiska - Ślazowa (cała trasa) ok. 12 minut
141 os. Sobieskiego - Kromera ok. 20 minut
142 Karłowice - pl. Jana Pawła II (lub Nowy Dwór przez Strzegomską) ok. 23 minuty
144 Kamieńskiego - pl. Jana Pawła II ok. 26 minut
147 Mulicka - Kłokoczyce (cała trasa) 7 minut

Linie pospieszne

A Koszarowa - Katedra ok. 15 minut
C pl. Bema- Kozanów ok. 22 minuty
K Kamieńskiego - Rynek ok. 25 minut
N Litewska - Katedra ok. 26 minut

Linie nocne (przebiegi pół realne)

241 os. Sobieskiego - Kowale - Jedności Narodowej - pl. Bema - Nowy Dwór (cała trasa/pół realna)
246 Sołtysowice/Świniary - Kromera - pl. Bema - Kwiska - Kozanów (cała trasa/pół realna)
247 Polanowice - pl. Jana Pawła II
248 Poświęcka - pl. Jana Pawła II
251 Litewska - pl. Bema (lub do Galerii Dominikańskiej)
253 Leśnica - Rynek
257 Rędzin - Rynek
259 Wojnów - Kromera

Linie szczytowe

319 Kamieńskiego - Nowy Dwór ok. 30 minut

908 Dworzec Nadodrze - Psary (cała trasa) ok. 21 minut
930 Kromera - Krzyżanowice (cała trasa) ok. 27 minut
936 Mulicka - Godzieszowa (Transformator) (cała trasa) ok. 35 minut


Poniżej screeny. Mile widziana konstruktywna krytyka i komentarze

https://imgur.com/a/VYw5dVE
Uważam, że ta mapa jest na niskim poziomie. Nie dość, że leży realizm Wrocławia, co idealnie pokazuje Nadodrze(zrobienie z jednej z najsmutniejszych dzielnic we Wrocławiu krainy sterylności i czystości), to leży również realizm fikcji. Można odnieść duże wrażenie, że mapa leci zdecydowanie na ilość, popartą wątpliwą jakością. Jazda po tej mapie nie będzie w żadnym stopniu satysfakcjonująca, ponieważ niemal każdy element sprawia wrażenie niedokończonego, co moim zdaniem jest widoczne na niemal każdym zdjęciu, a szczególnym przypadkiem jest ulica Lipska, która kompletnie nie przypomina samej siebie.

Od obrazu całokształtu bije szczególnie po oczach spora niestaranność, czego przykładem jest wygląd większych skrzyżowań, wyglądających jakby ktoś starał się na siłę wprowadzić kubaturę w stylu minecrafta. To jest jakiś żart, bo nawet rozumiejąc to, że OMSI to symulator jednak mimo wszystko bardzo ograniczony pod względem wydajności, to mam wrażenie, że autor nie ufa kompletnie edytorowi i woli na wszelki wypadek nie dopuścić do możliwego spadku z stabilnego poziomu 30 FPS. No a przynajmniej staram się tak wierzyć, że to dbałość o wydajność, a nie niechlujność.

Przede wszystkim czuję przede wszystkim pewien brak wymiarowości. Przykładem tego jest zdjęcie z ulicą Duobis, gdzie wszelkie wymiary zostały niemal na pewno naruszone pod każdym możliwym względem, a patrząc na zdjęcie kompletnie nie skojarzyłbym okolic bardzo dobrze mi znanych. Również ulica Chrobrego(a de facto w sumie plac Św. Macieja, ale nieważne) jest skrajnie niewymiarowa, gdyż zauważyć można, że samochód niemal na pewno nie zmieściłby się pomiędzy tramwajem a chodnikiem, a w rzeczywistości się mieści. Też ulica Słowiańska wygląda stanowczo zbyt sterylnie, a chodnik po lewej stronie zdjęcia kompletnie zaburzył moje wspomnienia, że aż dla pewności musiałem sprawdzić czy mowa jest o tej samej ulicy.

Najbezpieczniej byłoby na ten moment stanąć i zdecydować się naprawić co jest w takiej formie jakiej być nie może, szczególnie przy rozwoju, który ta scena dokonywała przez ostatnie lata. Celem mappera powinno być osiągniecie takiego stanu, w którym wydajność i jakość byłaby na dobrym poziomie, co jest możliwe na każdej mapie. Scena OMSI to nie jest miejsce, gdzie liczy się ilość tilesów, tylko najzwyczajniej jakość, nawet dla własnego zadowolenia, dla dumy z własnej pracy. Jest to też dobry sposób nauki na przyszłość, żeby nauczyć się pracować sumiennie i odpowiedzialnie, a nie byle jak, nawet nie osiągając do końca zamierzonego celu. Czas przemyśleć, czy warto dla własnego porządku zacząć polepszać tą mapę do przynajmniej poziomu sławnego Szczecina, czy po prostu liczyć na to, że każdy pogłaszcze po głowie mówiąc, że jest dobrze.

Ja kibicuję w tworzeniu tej mapy, ale przede wszystkim, starajmy się o estetykę, aczkolwiek ona w życiu ma naprawdę duże znaczenie.
Widać spory zasób mapy co jest na plus. Wygląda to dość sympatycznie i myślę że jak na taką mapę robi wrażenie. Jeśli projekt zostanie ukończony to wielkie gratulacje. Pytanie ogólne: Czy kursy zjazdowe również będą z pasażerami?
Pozwolę jako współautor projektu odnieść się do wyżej wymienionego komentarza. Nadodrze (które nomen omen nie jest dzielnicą) zostało przedstawione na kilku screenach, jednak nie do końca rozumiem w jaki sposób w edytorze OMSI ta dzielnica miałaby stać się smutna. Co do ulicy Słowiańskiej ten chodnik może wydawać się zbyt szeroki, ale na codzień na jego części parkują samochody które zostaną prędzej czy później dostawione. Ostatnio kilka kamienic zostało tam zresztą wyremontowanych także nie jest tam aż tak brzydko. Jedynie może na ul. Św. Wincentego trzeba będzie wymienić teksture bruku i kamienice na te z Wałbrzycha i to jest słuszna uwaga. Jeśli chodzi o niewymiarowe tereny to są one na bieżąco poprrawiane aby były zgodne z tym co jest na Street view i w rzeczywistości (przykładem jest poprawiona ulica Kasprowicza która kiedyś była niemal dwupasmowa) także gwarantuję że nie ma się o co martwić. Z kolei ulicy Lipskiej to się doczepiłeś tak trochę na siłę - jedyne co tam się nie zgadza to to że po lewej stronie nie ma chodnika i póki co krawężnik nie został tam dodany. Oprócz tego wszystko jest tam tak jak w rzeczywistości, pomijając fakt że ta ulica jeszcze nie jest w 100% ukończona i tenże krawężnik zostanie wkrótce dostawiony z większą ilością roślinności. Natomiast co do skrzyżowań, zapewniam że podczas przejazdu w autobusie w OMSI zupełnie nie widać tam żadnej "Minecraftowej kubatury". Jeśli chodzi o dziwnie poucinane krawężniki na skrzyżowaniach to one też mają zostać wymienione w najbliższym czasie oczywiście na te bez radiusów aby nie popsuć już i tak nienajlepszej optymalizacji mapy a i estetyka wówczas też się poprawi. Zresztą podobnie wykonane skrzyżowania znajdują się też na mapie Poznania, tylko że Poznań jest sporo mniejszą mapą od Wrocławia i te skrzyżowania też są sporo mniejsze. Jednak część skrzyżowań jest jeszcze i tak dokańczana (szczególnie na Popowicach) razem z szerokością dróg aby zgadzały się z rzeczywistymi wymiarami.
Przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę na to, że zbędne "polepszanie" mapy przez dodawanie naprawdę mało znaczących obiektów jest bardzo czasochłonnym zajęciem. Co więcej, większość graczy OMSI nawet nie zawiesza oczu na takich dyrdymałach typu hydrant na jakimś zakręcie czy potykaczu przed warzywniakiem. Takie ficzery tylko psują optymalizację a wielu graczom którzy nie mają w opcjach zaznaczonego ustawienia wczytywania wszystkich obiektów nawet nie pokażą się w rozgrywce. Misją tego projektu jest uczynienie dużego Wrocławia, po którym będzie można jeździć wieloma liniami, a nie małej, nieczęsto fikcyjnej mapy zawalonej drobnostkami na całej trasie linii o 6 minutach przebiegu. Owszem, może nasz projekt nie jest aż tak doskonały jak mapy typu Bydgoszcz czy Lublin ale na pewno nie aż tak zły aby porównywać go do mapy Szczecina z 2014 roku z simplestreetsami i budynkami z Berlina. Powtarzam - wiele terenów na mapie jest jeszcze niedopracowanych i celowo pokażemy je tylko wtedy gdy zostaną przebudowane i poprawione tak, aby mogły cieszyć oczy graczy OMSI bez zbędnego przypudrowania terenów zbędnymi dodatkami. Oczywiście jesteśmy też otwarci na wszelkie rady i propozycje dotyczące poprawienia jakiegoś konkretnego fragmentu mapy, bo coś co dla nas jest bardzo dobre dla niektórych może być niewystarczające. Jednakże obecnie mapa nie jest też w 100% ukończona a postępy nad nią trwają cały czas.

@kondzik2013 tak, we Wrocławiu wykonuje się kursy zjazdowe do zajezdni z pasażerami.
(26.03.2019 08:25)kondzik2013 napisał(a): [ -> ]Widać spory zasób mapy co jest na plus. Wygląda to dość sympatycznie i myślę że jak na taką mapę robi wrażenie. Jeśli projekt zostanie ukończony to wielkie gratulacje. Pytanie ogólne: Czy kursy zjazdowe również będą z pasażerami?

Oczywiście że będą, takie są we Wrocławiu więc :)
Czy mapa robiona jest na podkladach satelitarnych?
Nie. Projekt jest tworzony na podstawie Google Street view i moich zdjęć.
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]zbędne "polepszanie" mapy przez dodawanie naprawdę mało znaczących obiektów
XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]jest bardzo czasochłonnym zajęciem.
No, dlatego zawsze mówimy, że mapy nie robi się w dwa dni.
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]Co więcej, większość graczy OMSI nawet nie zawiesza oczu na takich dyrdymałach typu hydrant na jakimś zakręcie czy potykaczu przed warzywniakiem.
Na tym się nie zawiesza oczu, to się zauważa mimochodem.
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]Misją tego projektu jest uczynienie dużego Wrocławia, po którym będzie można jeździć wieloma liniami
Będzie można, pewnie, ale kto będzie chciał to robić? Ile osób jeździ teraz po Spandau, na którym mamy dwie długie linie biegnące przez pustkę?
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]Owszem, może nasz projekt nie jest aż tak doskonały jak mapy typu Bydgoszcz czy Lublin ale na pewno nie aż tak zły aby porównywać go do mapy Szczecina z 2014 roku z simplestreetsami i budynkami z Berlina.
Uprzejmie proszę o nieobrażanie mapy Szczecina (tego prawdziwego), jednocześnie broniąc tego projektu, bo Szczecin zestarzał się całkiem nieźle i wygląda w tym momencie dużo lepiej i daje sporo frajdy. Nie bez powodu właśnie Szczecin jest mitycznym wyznacznikiem "realności" - ta mapa pod żadnym względem nie wygląda dobrze na dzisiejsze standardy, ale jest prawdziwa.
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]mogły cieszyć oczy graczy OMSI
i
(26.03.2019 08:26)Skwarkson1680 napisał(a): [ -> ]bez zbędnego przypudrowania terenów zbędnymi dodatkami.
to wykluczające się zdania.

No więc tak:
"aż taka" doskonałość Bydgoszczy i Lublina polega właśnie na pietycznym przywiązaniu autorów do estetyki i drobiazgów, które sprawiają, że widać realność miasta. REALNOŚĆ mapy to nie tylko to, że układ dróg i numery linii się zgadzają - można mieć mapę realną, zgodną co do centymetra ze stanem faktycznym, ale wyglądającą zwyczajnie sztucznie i tym samym odpychającą - to na przykład antyczne Leszno, ale też Warszawa dbogusza, Olsztyn czy stare wersje Poznania Pitorasa (tego z liniami 70/320 i 73). Po czymś takim można się przejechać trzy razy z ciekawości, ale kiedy wszystko wygląda jak na surowej makiecie, to przyjemność z jazdy jest żadna i mapa szybko ląduje w koszu. Te tutaj musiałem wyszukać w Pobieralni, bo zwyczajnie już zapomniałem o ich istnieniu. Są też mapy fikcyjne, takie, po których można jeździć ciągle i nadal się nie nudzą. Pomorze eSeLa, Karbowo, nadchodzące Dopiewo i (zapomniałem nazwy) projekt matiego555. Poza tym są jeszcze niemieckie mapy typu Tettau, AH-LZ, Lemmental, Gehrten, Blankwitz czy Waldhofen. Po takich mapach jeździ się z przyjemnością i mimo tego, że Pomorze jest z nami już ładnych parę lat (jeździłem na nim jeszcze w gimnazjum, a już dawno pracuję) to wciąż cieszy przywiązaniem do detali. "Zbędne" potykacze i hydranty sprawiają, że miasto wygląda "pełnie". Zabrzmię jak roweroterrorysta, ale miasto jest dla ludzi, a ludzie mają swoje potrzeby. Fajnie, że masz 1,5km prostej drogi z czystym chodnikiem, ale ludziom by się słabo mieszkało bez kanalizy w domu, prawda? Dlatego w mieście są studzienki (akurat na Twojej mapie studzienki są, podaję to jako przykład). Super prowadzić sklep wielobranżowy "U Heńka", ale jeśli nigdzie go nie oszyldujesz albo nie wystawisz (tfu!) potykacza, to nikt nie będzie wiedział, że ten sklep tam jest i nic nie zarobisz. Dlatego w mieście jest reklamoza. Gdzie masz wyrzucić papierek po batoniku czy butelkę po wodzie? Nie ma tu śmietników. Jak chcesz wjechać na posesję, kiedy wjazd na nią kończy się na płocie i dalej nie ma żadnego dojazdu do budynku?
Miasto na tej mapie jest martwe, a Wrocław, który naprawdę bardzo kocham, zapamiętałem jako nieco zabrudzone, ale piękne, żywe i kolorowe miasto, w którym zawsze coś się dzieje.
Budowanie map to nie tylko kładzenie splinów jak w rzeczywistości i dostawienie paru bloków - tutaj potrzebny jest też smak i wyczucie, żeby nie przesadzić, ale jednocześnie ożywić martwe w symulatorze miasto.
Swoją drogą widać, że jeden z was właśnie takie wyczucie ma - w niektórych miejscach wszystko wygląda poprawnie i należy się tym terenom jedynie lekka waloryzacja, właśnie takie zbędne przybrudzenie i wystawienie potykaczy, by wyglądało to przekonująco. W innych miejscach rządzą skandaliczne pustki i nie można ich zignorować, bo wygląda to po prostu jak w typowym wątku założonym przez użytkownika z ośmioma postami, który już ma rozpisane wszystkie przystanki na Os. Fanatyków I Bojówek Wielkiego WB, ale nie postawił więcej, jak trzy płoty, dwa przystanki i splin dziurawej drogi.

[Obrazek: VEBlXRH.jpg]
Autentycznie chciałem odnaleźć to miejsce w Street View i nie byłem w stanie rozpoznać gdzie to
[Obrazek: cAXnsu2.jpg]
Pętla na Ślazowej wygląda całkiem ładnie i klimatycznie...
...w rzeczywistości. Tutaj nie ma nic.

Powiedziałbym, że trzymam kciuki, ale niestety wy z góry zakładacie, że ta mapa będzie pusta. Nijak się to ma do dopieszczonego projektu Siro, na którym - wstyd się przyznać - pewnego letniego dnia przejeździłem całą zmianę na 125+325 i bardzo się zdziwiłem, kiedy się okazało, że to już kurs do zajezdni, kiedy ja ledwo z niej wyjechałem.
Pozostaje liczyć, że chociaż wy będziecie z tego projektu dumni i że znajdziecie jakichś wiernych graczy, którzy mimo wszystko będą z niej korzystać.
Przekierowanie