Strefa OMSI

Pełna wersja: Mercedes O530G Citaro C2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mercedes O530G Citaro C2

İmage

W środę, 17 lipca 2013 r. o godz. 12 przed Urzędem Miasta Gdyni odbyła się prezentacja nowego Mercedesa O530G Citaro C2 zakupionego przez Pomorską Komunikację Samochodową Sp. z o.o. Wzięli w niej udział m.in. Marek Stępa Wiceprezydent Gdyni, Olgierd Wyszomirski Dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Witold Skiba Prezes Pomorskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. oraz Antonio Cavotta Prezes Zarządu EvoBus Polska.

Nowy Mercedes Citaro O530 G C2 jest pierwszym, fabrycznie nowym, tego typu pojazdem w Europie Środkowo-Wschodniej. W naszej sieci został oznaczony numerem inwentarzowym 6296.

Opis techniczny autobusu Mercedes-Benz, typ 628.252, nazwa handlowa: O530 G Citaro C2:

1. WYMIARY ZEWNĘTRZNE I POJEMNOŚĆ AUTOBUSU

1.1. DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 18 125 mm
1.2. SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA 2 550 mm
1.3. WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA 3 120 mm
1.4. CAŁKOWITA LICZBA MIEJSC,
LICZBA MIEJSC SIEDZĄCYCH WRAZ Z KIEROWCĄ całkowita liczba miejsc: 150+1 (kierowca)
liczba miejsc siedzących: 45+1 (kierowca)

2. NADWOZIE

Konstrukcja nadwozia oraz poszycia wykonana ze stali o podwyższonej jakości, zabezpieczonej przed korozją metodą kataforezy zanurzeniowej w zamkniętym cyklu produkcyjnym.

3. PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI

3.1 PRZEBIEG I POKRYCIE PODŁOGI

- Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu,
- Wysokość podłogi na progach drzwi I-IV – 320 mm,
- Podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, wszystkie złącza zgrzewane.

3.2 ŚCIANY AUTOBUSU Ściany boczne wykonane z płyt jednostronnie powlekanych, wodoodpornych, łatwo zmywalnych, trudno palnych.

3.3 DRZWI - Czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1250mm, otwierane do wewnątrz, wyposażone w mechanizm automatycznego powrotnego otwierania. Możliwość ponownego otwierania drzwi przez kierowcę po uaktywnieniu przez niego funkcji zamykania.
- Pierwsze skrzydło drzwi przednich wyposażone w szybę podwójną,
- Sterowanie skrzydłami drzwi przednich niezależne,
- Układ drzwi 2-2-2-2.

3.4. SIEDZENIA PASAŻERSKIE - Siedzenia pasażerskie, odporne na ścieranie, zabrudzenia, akty wandalizmu, miękkotapicerowane,
- Szkielety z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną nie palną z możliwością demontażu
i montażu.

3.5. OŚWIETLENIE WNĘTRZA

- Oświetlenie przedziału pasażerskiego jarzeniowe,
- Łatwa dostępność obsługowa.

3.6. WNĘTRZE - Na wysokości drugich drzwi miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki z mocowaniem pasażera na wózku inwalidzkim umożliwiającym jego bezpieczny przewóz - wykonane zgodnie Regulaminem nr 107 EKG ONZ (załącznik nr8),
- Rampa dla wózków inwalidzkich odkładana ręcznie w drugich drzwiach,
- Bariera ograniczająca przebywanie pasażerów na przednim pomoście oddzielająca kabinę i przednie skrzydło przednich drzwi od przestrzeni pasażerskiej.

4. SILNIK

- Mercedes-Benz, typ OM 457 LA

- Silnik o zapłonie samoczynnym, stojący, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 11 967 cm3, spełniający normę EEV,

- Moc silnika 260 KW
- Max moment obrotowy 1600 Nm
- Automatyczne uzupełnianie oleju w silniku GROENEVELD,
- Wyposażony w system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika,
- Okres międzyobsługowy 60 000 km.

5. SKRZYNIA BIEGÓW

Voit DIWA 864.5 4-biegowa
automatyczna, ze zintegrowanym reatarderem sterowany pedałem hamulca, i=6,20

6. UKŁAD PNEUMATYCZNY

6.1. PRZEWODY UKŁADU
W strefie gorącej wykonane ze stali nierdzewnej,
w pozostałych strefach sztywne z tworzywa o dużej wytrzymałości.

6.2. WYPOSAŻENIE UKŁADU PNEUMATYCZNEGO - osuszacz powietrza podgrzewany,
- separator wody,
- łatwo dostępne złącza do testowania oraz łatwy dostęp do odwadniaczy.

7. INSTALACJA WODNA

Wykonana z materiału odpornego na korozję, w strefie gorącej z metalu, pozostałe z tworzywa, w izolacji.

8. UKŁAD OGRZEWANIA

- System ogrzewania przedziału pasażerskiego Ogrzewanie zapewnia utrzymanie temp. w granicach od + 10 do +15 C przy temperaturze zewnętrznej – 15 C,
- Jedno urządzenie dodatkowe podgrzewania cieczy o mocy 35 kW (SPHEROS Thermo 350)
- Rury grzewcze z miedzi, termoizolowane.

9. UKŁAD WENTYLACJI

- Układ wentylacji naturalny: okna boczne uchylne (8 szt.), klapy dachowe (3 szt.),
- Wentylacja wymuszona: klimatyzacja kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, wentylatory wyciągowe z filtrem powietrza na dolocie.

10. STANOWISKO KIEROWCY

- Kabina wydzielona typu półzamkniętego,
- Siedzenie kierowcy GRAMMER MSG 90.6: elastyczne zawieszenie, wielostopniowa regulacja, wyposażone w zagłówek,
- Rolety przeciwsłoneczne na szybie przedniej i bocznej,
- Lusterko wewnętrzne,
- Lusterka zewnętrzne z prawej i lewej strony pojazdu ogrzewane z możliwością łatwego demontażu przez kierowcę.

11. UKŁAD HAMULCOWY

- Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, wyposażony w ABS i ASR,
- Hamulec postojowy – pneumatycznie uruchamiany hamulec sprężynowy działający bezpośrednio na tylne koła,
- Hamulec przystankowy – automatycznie uruchamiany po otwarciu drzwi.

12. OGUMIENIE

Dunlop 275/70 R 22,5 bezdętkowe, typu miejskiego, ze wzmocnionym płaszczem bocznym, zapewniające przebieg około 150.000 km.

13. KOLORYSTYKA ZEWNĘTRZNA

Biało-niebieski: RAL 9010 i RAL 5017.

14. ZAWIESZENIE

Pneumatyczne z elektronicznym system regulacji wysokości zawieszenia i ciśnienia w miechach (ECS) z możliwością wykonywania tzw. przyklęku przed otwarciem drzwi.
oś 1 przednia – producent: ZF typ RL 75 EC
oś 2 środkowa– producent: ZF typ: AVN 132,
oś 3 napędowa - producent: ZF typ: AV 132,
- centralne smarowanie VOGEL.

15. UKŁAD KIEROWNICZY

W pełni hydrauliczny ze wspomaganiem.

16. ZBIORNIK PALIWA

Pojemność: 300 dcm3.

17. UKŁAD ELEKTRYCZNY

- system identyfikacji przewodów, końcówek, złączy itp. j
- przyłącze do rozruchu silnika umożliwiające wykorzystanie zewnętrznego źródła prądu.

18. WYPOSAŻENIE DODATKOWE

- zaczepy holownicze z przodu i tyłu pojazdu,
- dwie gaśnice z zaworem dźwigniowym, stałociśnieniowe z proszkiem ABC o ładunku 6 kg.
Źródło: ZKM Gdynia
(18.07.2013 06:42)krzys123 napisał(a): [ -> ]Nowy Mercedes Citaro O530 G C2 jest pierwszym, fabrycznie nowym, tego typu pojazdem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Hahaha to się uśmiałem:D
Pierwszym O530G C2 był ten z Wrocławia co jeździ u nas od kwietnia
http://phototrans.eu/14,634142,0,Mercede..._8342.html
No, ale ten z Wrocławia to jest używka, a ten z Gdyni to nówka.;)
No a niby Białystok miał być pierwszym miastem z nowymi C2. Jednak Gdynia pierwsza. Do Białegostoku 3 Citaro C2 przyjadą w listopadzie;)
Tak poza tym to Budapeszt miał nówki jeszcze wcześniej od Polski.
Może Budapeszt nie jest uznawany za Europę Środkowo - Wschodnią ? 8):D
(20.07.2013 18:54)Rudy napisał(a): [ -> ]Tak poza tym to Budapeszt miał nówki jeszcze wcześniej od Polski.

Ale by rozmawiamy o Polsce a nie o Budapeszcie.
A drugie Citaro C2 już stoi na bazie PKS-u w Wejherowie. Dzisiaj montowali w nim kamery:)
Co jak co ale to jaskrawozielone logo mogli sobie darować :D
Takie logo stosują na każdym pojeździe. Ale pewnie wkrótce zniknie jak dostanie reklamę. Wewnętrznie praktytcznie nie różni się od Citar poprzedniej generacji z PKSW. Z zauważalanych zmian to niektóre poręcze i ulepszone oświetlenie przy drzwiach.
Stron: 1 2
Przekierowanie