22.07.2013, 08:54
Witam,
ja opowiem troszkę o naszym "stołecznym" przewoźniku
Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. (MZA) w Warszawie - przedsiębiorstwo transportowe, obsługujące na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego, linie autobusowe na terenie Warszawy oraz sąsiednich miejscowości.
Pierwszym niskopodłogowym autobusem 15-metrowym, zakupionym przez MZA był Neoplan N4020. Pierwszymi przegubowymi autobusami niskopodłogowymi były Ikarusy 417.08, zakupione w 1995 roku. W 1999 wprowadzono do eksploatacji nowoczesne i niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 15.
W 2001 do Solarisów dołączają autobusy marki MAN.
To tak z Wikipedii, ale kogo obchodzi teoria, przejdźmy więc do taboru
Tabor:
-> Ikarusy (Ikarus 260.73A - 17 szt.; Ikarus 280.37 - 10 szt.; Ikarus 280.70E - 36 szt.) - byłoby więcej gdyby nie były złomowane
-> Neoplany N4020 (11 szt) i N4020td (50 szt)
-> cała masa Solarisów Urbino 15 (166 szt.)
-> Solarisy Urbino 10 (20 sztuk z 2012r. i jeszcze 15 sztuk z bodajże 2010r)
-> cała masa Solarisów Urbino 12 (50 szt. z 2007r; 70 szt. z 2008r; 36 szt. z 2011r)
-> różnej maści Jelcze (Jelcz 120MM, Jelcz 120MM/1, Jelcz M121I, Jelcz M121M, Jelcz M181M)
-> Solbusy Solcity 10 (40 szt.)
-> Solbusy Solcity 12 (25 szt.)
-> Solarisy Urbino 18 (różnej maści, dostawy 2005-2011 i 2013) - 449 szt.
-> Mercedesy Conecto LF G - nówki sztuki z listopada 2012r - 60 szt.
-> Solarisy Urbino 18 w wersji Hybrid (2012r.) - 4 szt.
A na koniec moje ukochane < MAN'y > :3
-> MAN'y NG 313 oraz NG 313 Lion's City G (te miały iść do Gdańska, jednak "wzięła" je Warszawa, nie były malowane na Warszawskie barwy i jeżdżą w biało-czerwonych - są 3 szt.), MAN'y NM 223.3 (15 szt.) i moje ukochane MAN'y NG 363 Lion's City G :3 (2010r - 70 szt.)
ja opowiem troszkę o naszym "stołecznym" przewoźniku
Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. (MZA) w Warszawie - przedsiębiorstwo transportowe, obsługujące na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego, linie autobusowe na terenie Warszawy oraz sąsiednich miejscowości.
Pierwszym niskopodłogowym autobusem 15-metrowym, zakupionym przez MZA był Neoplan N4020. Pierwszymi przegubowymi autobusami niskopodłogowymi były Ikarusy 417.08, zakupione w 1995 roku. W 1999 wprowadzono do eksploatacji nowoczesne i niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 15.
W 2001 do Solarisów dołączają autobusy marki MAN.
To tak z Wikipedii, ale kogo obchodzi teoria, przejdźmy więc do taboru
Tabor:
-> Ikarusy (Ikarus 260.73A - 17 szt.; Ikarus 280.37 - 10 szt.; Ikarus 280.70E - 36 szt.) - byłoby więcej gdyby nie były złomowane
-> Neoplany N4020 (11 szt) i N4020td (50 szt)
-> cała masa Solarisów Urbino 15 (166 szt.)
-> Solarisy Urbino 10 (20 sztuk z 2012r. i jeszcze 15 sztuk z bodajże 2010r)
-> cała masa Solarisów Urbino 12 (50 szt. z 2007r; 70 szt. z 2008r; 36 szt. z 2011r)
-> różnej maści Jelcze (Jelcz 120MM, Jelcz 120MM/1, Jelcz M121I, Jelcz M121M, Jelcz M181M)
-> Solbusy Solcity 10 (40 szt.)
-> Solbusy Solcity 12 (25 szt.)
-> Solarisy Urbino 18 (różnej maści, dostawy 2005-2011 i 2013) - 449 szt.
-> Mercedesy Conecto LF G - nówki sztuki z listopada 2012r - 60 szt.
-> Solarisy Urbino 18 w wersji Hybrid (2012r.) - 4 szt.
A na koniec moje ukochane < MAN'y > :3
-> MAN'y NG 313 oraz NG 313 Lion's City G (te miały iść do Gdańska, jednak "wzięła" je Warszawa, nie były malowane na Warszawskie barwy i jeżdżą w biało-czerwonych - są 3 szt.), MAN'y NM 223.3 (15 szt.) i moje ukochane MAN'y NG 363 Lion's City G :3 (2010r - 70 szt.)