Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt Lublin
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Świetna mapa! Lublin bardzo dobrze odwzorowany. Jedynie jak dla mnie to trochę za ciche zapowiedzi przystanków słyszane w autobusie oraz na linii 55 mam zapowiedzi przystanków z opóźnieniem tj. wyjeżdżam z zatoczki i dopiero wskakuje zapowiedź przystanku z którego wyjeżdżałem chwilę później zapowiedź nastepnego ( i ta zapowiedź myślę że jest we właściwym miejscu). Poza tym czekam z niecierpliwością na kolejne linie:)
To przesunięcie zapowiedzi to jest ciekawa sprawa. Nie wiem dlaczego, ale czasami mimo że w oknie wyboru rozkładu pierwszy przystanek to np. Felin Europark, to po zatwierdzeniu jest nim Doświadczalna. Wtedy wystarczy po prostu albo anulować rozkład i ponownie go wybrać, albo przełączyć ręcznie jedną zapowiedź.
Zabierałem się do tego posta od wydania mapy/projektu (w wersji 2.0), ale wreszcie nadszedł ten dzień.
Zacznę od tego, że jako mieszkaniec Lublina jestem zachwycony i bardzo wdzięczny, że powstała ta mapa (wyślę Wam jakiś skromny "donejt").
Jednocześnie podziwiam autorów, że wybrali akurat linię 55 (i 156), gdzie od 2 lat trwa nieustanna przebudowa Drogi Męczenników Majdanka.
Najpierw 2 nowe skrzyżowania przy Wrońskiej i Startowej, ostatnio przebudowa skrzyżowania Lotniczej. Teraz doszła (zakończyła się) przebudowa skrzyżowania Grabskiego i Sulisławskiej, a lada dzień zacznie się przebudowa ronda "pod Galą".
Zatem dzięki Panowie za ciężką pracę którą włożyliście (i wciąż wkładacie) w ten projekt.

Teraz pora przejść do problemów jakie napotykałem (i wciąż napotykam).
Problemy te występują na 2 komputerach jakie posiadam (zarówno na czystej jak i "mojej wersji" gry z 4 GB patchem w wersji 2.2.32):
1. laptopie: i5 4200M, 16 GB RAM, 500 GB SSD, NVIDIA GeForce GT 755M
2. stacjonarka: i7 8700K, 32 GB RAM, GeForce GTX 1070Ti

Oto problemy/błędy:
1. Po wyczyszczeniu pamięci mapy, gdy wybieram jako punkt startowy: Zajezdnie, Chodźki Szpital albo Felin Europark ładuje mi się pusta przestrzeń (mam wszystkie obiekty i spliny oraz zgodnie z instrukcją wykasowałem obiekty po projekcie Lublin 1.1). Zatem muszę wybierać pętle na Felinie lub na Choinach (wersja 2017) lub Majdanek (wersja 2013) i wówczas "teleportować się", gdy chcę wystartować z tych miejsc, które mi się nie ładują.

2. W dzień powszedni ( bo w niedzielę nic takiego się nie dzieje) na ul. Lubartowskiej na przeciwko hali "LSS BAZAR" (jadąc od Majdanka/Felina) zawsze trafiam na trolejbus stojący "pod prąd" (i robi się korek w przeciwną stronę), załączam screen:
[Obrazek: ivcdKDa.jpg]

3. Na pętli Felin samo "pojawienie się" jakiegoś MANa AI na skrajnym lewym "peronie" powoduje korek trolejbusowy (screen)
[Obrazek: D2muOqu.jpg]

Po usunięciu autobusu trolejbusy od razu ruszają (screen)
[Obrazek: o9XgMPU.jpg]

Jeśli tylko przyjedzie kolejny autobus (AI), to sytuacja się powtarza (trolejbusy AI się zatrzymują(
[Obrazek: RBFHTCg.jpg]

4. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale Dekutowskiego nie "styka się"
[Obrazek: PBFROdd.jpg]

[Obrazek: bpw0jwI.jpg]

5. jak już kolega mnichlbn wspomniał (według mnie też) zapowiedzi są za cicho. Wyjątkiem są "Rondo Kilara" oraz "Galeria Labirynt" i to do ich poziomu głośności zrównałbym głośność pozostałych zapowiedzi.

No i to tyle co mi w tej chwili przychodzi do głowy. na kilkanaście przejazdów zarówno 55 jak i 156.

Raz jeszcze dziękuje Wam za ten projekt i życzę powodzenia w dalszych pracach (które jak widzę na Waszej stronie wciąż trwają) nad rozwojem projektu/mapy.
Dzięki za opinię:) Swoją drogą kiedy wybieraliśmy 55 i 156 nie było jeszcze mowy o przebudowach:P Natomiast co do błędów:
1. Nie wydaje mi się, żebym mógł cokolwiek na to poradzić. Raczej to mimo wszystko nie jest wina mapy, bo u mnie nic takiego się nie dzieje.
2. i 3. - przyjrzę się.
4. Dekutowskiego się nie styka i nie będzie się stykać, bo powstało zniekształcenie między dwoma rondami. I tak tamtędy nie przejeżdża żadna z planowanych linii.
5. Zapowiedzi jak dla mnie są dobre, nie lubię mieć ich za głośno, ale można je w jakimś stopniu podgłośnić w plikach konfiguracyjnych autobusu. Rondo Kilara i Galeria Labirynt są wyraźnie głośniejsze od innych w rzeczywistości, pewnie dlatego, że były dogrywane.
A może by się dało połączyć tak "na ślinę", żeby w ogóle dało się w miarę realistycznie przejechać?:)
(Oczywiście ogólnie super robota!)
Mogę zrobić nierealistyczny zakręt na niej, wtedy się uda połączyć. Myślę, że zapytam o to w ankiecie, razem z kilkoma innymi drobnymi sprawami.
W wersji 2.0 nurtuje mnie kwestia plików ttl (odjazdy z pętli) zarówno dla linii grywalnych (55 i 156), jak i tych ujętych dla AI.
W wersji z 2013 rokiem rozkłady dla obu linii grywalnych, jak i dla linii 3, 7, 9, 13, 14, 15, 26, 34, 57 i 158 są poprawne dla tego roku. Linie 4, 6, 10, 17, 18, 23, 31, 39, 151, 153, 155, 160 i 161 (która wtedy nie istniała - w zamian była linia 28) mają rozkład poprawny dla 2017 roku. Za to linia 909 ma sam plik ttp bez pliku ttl.
W wersji z 2017 rokiem poprawne są rozkłady tylko dla linii 34 i 158. Są też rozkłady poprawne dla 2013 roku dla obu linii grywalnych oraz linii 3, 9 (która miała już wtedy numer 159), 13, 14, 15, 26 i 57 oraz same pliki ttp (bez plików ttl) dla linii 31, 160 i 909.
Różnica między poszczególnymi rocznikami rozkładów polega na zapisie numeru brygady (dla 2013 r. sama liczba rzymska, dla 2017 r. format linia-numer brygady dwucyfrową liczbą arabską).
Kwestia ta może wydawać się skomplikowana i błaha, ale w miarę możliwości prosiłbym o jej wyjaśnienie.
Widzę jesteś bardzo wnikliwy:) Aby to zrozumieć, trzeba wniknąć w chronologię tworzenia mapy. Część rozkładów, w tym tych dla linii grywalnych, powstawała na podstawie danych z 2013 roku. Następnie, gdy zadecydowaliśmy o tworzeniu wersji 2017, miałem również rozkłady z 2018 roku, ale były one w innym formacie niż wcześniejsze. Przede wszystkim nie miały one czasów przejazdu między poszczególnymi przystankami, a jedynie godzinę odjazdu z przystanku początkowego. Za to były one w postaci pliku Excela, a nie jak wcześniejsze w PDF, co umożliwiło łatwą automatyzację tworzenia rozkładów w OMSI. Wtedy dodano sporo dodatkowych linii AI. Nazwy brygad również były tworzone automatycznie, a że w tych rozkładach był taki format nazywania brygad, to tak zostało. Nie zmieniałem rozkładów linii AI, które te rozkłady już wcześniej miały (ze względu na małe znaczenie) oraz linii grywalnych (ze względu na brak czasów przejazdu między przystankami). Nie jest prawdą, że rozkłady w 2017 poprawne są tylko dla 34 i 158. Możliwe, że patrzyłeś tylko w folderze TTData, gdzie istotnie tak jest. Natomiast rzeczywiście wykorzystywane rozkłady znajdują się w folderze Chrono\20160401_plac_litewski\TTData. 909 to pewnie jakiś niewypał, miałem stworzyć tę linię, ale w trakcie robienia zrezygnowałem, nie pamiętam już dokładnie. 161 w 2013 to tylko nazwa, jak zobaczysz zawartość plików, to przekonasz się, że w środku już jest 28:)
Dziękuję za wyjaśnienie.
Co ciekawe, w opisanym folderze znalazłem rozkład linii 7... tylko dla weekendów! Na dni powszednie pewnie nie ma ze względu na skomplikowane łączenia z linią 30 i trochę też z 2 - mam rację?
I tak trochę poza tematem - jeśli masz więcej rozkładów dla Lublina niż to co zawarto w mapie, to przyślij mi proszę na PW (np. w jakimś txt).
Tak właśnie, rozkład 7 w dni powszednie to straszna sieczka, a nie chciało mi się specjalnie dla linii AI kombinować z obsługą łączeń. Podobna sprawa jest ze 158 i jej łączeniami ze 156 w wakacyjne soboty (ale w przyszłej wersji jest to już uwzględnione, bo obie linie są grywalne) i może z czymś jeszcze, czego nie pamiętam. Rozkłady mam w pliku .xls, postaram się niedługo wysłać.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Przekierowanie