Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt Lublin
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Mapy nie testowałem więc nie jest to opinia, tylko raczej uwaga merytoryczna.

Pisanie, że mapa nie jest ciężka, bo "ja mam 40-50 fps" bez podania w tym samym poście na jakiej specyfikacji sprzętowej taki wynik jest osiągany jest kompletnie bez sensu.

Ja Wam mogę udowodnić, że nie wyciągnę nawet 5fps i to na Grundorfie. I co, też Grundorf jest źle zoptymalizowany? Wystarczy kupić na portalu aukcyjnym Pentiuma 2, wsadzić 256 MB RAM i grafikę GeForce 2MX z akceleratorem Voo-Doo. W drugą stronę, mogę kupić komputer z NASA i twierdzić, że wszyscy coś źle robicie, bo ja wyciągam 150 fps.

Dopóki nie zaczniecie podawać specyfikacji, to dywagacje, czy mapa jest ciężka, czy nie są bez sensu. I to nie "bo ja to mam dobry komputer", bo "dobry" to pojęcie względne. Dla jednego Core2Duo, 4GB RAM i GeForce GTX250 to demon szybkości, bo "rzodyn we wsi takiego nie ma", dla drugiego i5 5th gen, 16GB RAM i GeForce GTX980 będzie szrotem, bo "ma już dwa lata".

Zastanówcie się przed następnymi komentarzami.

@EDIT:
Odpowiadając na pytanie michass'a, porównywanie do innych map ma sens, bo jest to już jakiekolwiek odniesienie.
Zrobiłem parę kursów i mapa jest obok Wrocławia najlepszą mapą wielkomiejską, niestety ma to swoje minusy na wydajności...musiałem mocno ograniczyć ustawienia na swoim dość leciwym kompie, a i tak uważam że projekt ma moc.Mam obecnie i3 (3,30Ghz) ze zintegrowaną grafiką Intel HD2500 oraz pamięcią 4GB Ram DDR3 i osiągam na tym sprzęcie 18-23fps przez większość przejazdu podstawowym NL202 (to i tak DUŻO, wyjątek to Witosa i okolice - spadek do 13), więc aby płynnie pojeździć na słabszym sprzęcie trzeba mieć trochę pojęcia o ustawieniach.Ogółem projekt bardzo mi przypadł do gustu, układ drogowy oraz okolice Placu Litewskiego to największe plusy tej mapy.
Hmm, widzę, że u mnie te płotki zupełnie inaczej wyglądają.
İmage
Możliwe jest, że uzyskałem paczkę obiektów z tym płotem z innego źródła niż Ty, Ikarus132, i nie zamieniłeś plików? W takim razie radziłbym jednak nadpisać folder VIDEKI_PALYA. To może poprawić wydajność, u innych też.
Nie mogę powiedzieć, że zaskoczyło mnie tak spore zainteresowanie mapą, bowiem jest to niewątpliwie jeden z najobszerniejszych projektów jakie trafiły na komputery użytkowników niniejszego forum. Oczywiście nie zabrakło przepełnionych wazeliną komentarzy, ale nareszcie pojawiły się wyczerpujące opinie osób, które mają już pewne doświadczenie w realizacji projektów do symulatora i w sposób rzetelny krytykują niedoskonałości.

Niestety powyższy projekt nie zasługuje na bardzo wysoką ocenę, bowiem ma spore mankamenty, na które nie można spuścić zasłony milczenia. Obserwując wcześniejszą dyskusję nie oczekuję jednak odpowiedzi od autora projektu oraz zapewnień zmian, ponieważ to wydanie kolejnej wersji będzie potwierdzeniem dla akceptacji m.in. moich spostrzeżeń, natomiast polecam wam wyciągnąć wnioski ze wszystkich merytorycznych opinii zamieszczonych w tym temacie, ponieważ błądzić jest rzeczą ludzką. Człowiek przez całe życie się doskonali i nie ma w tym żadnego powodu do wstydu.

Z pewnością mogę pogratulować próby dokładnego odwzorowania terenu, z naciskiem na wysokość, co wzmacnia pozytywnie doznania z prowadzenia autobusów. Nie ulega wątpliwości, że przy obecnych możliwościach edytora powinno to być podstawą we wszystkich nowych sceneriach.

Dosyć trudną kwestią są tekstury, ponieważ wyróżniliście nimi swój projekt, natomiast nie mogę powiedzieć, że są one dobrej jakości, a przynajmniej z mojej perspektywy przydałoby się również nad tym aspektem popracować. Mam wrażenie, że niektóre z nich są zbyt mdłe, tekstura trawy jest zbyt cukierkowa i wygląda nienaturalnie, a niektóre obiekty umieszczone na mapie mają tragicznie dopasowane tekstury. Prawda jest taka, że nie warto robić czegoś ponad swoje możliwości, a jednocześnie w pierwszej kolejności polecam zwrócić uwagę na ten właśnie aspekt.

Moi poprzednicy odnieśli się również do bardzo słabej optymalizacji, która w mojej opinii wynika z niedokładności i chęci jak najszybszego wydania scenerii. Stosowanie radiusów przy stawianiu splinów oraz wykorzystywanie zbyt dokładnie wymodelowanych obiektów posiadających często różne pliki z teksturami, to prawdziwa katorga dla silnika gry. Ja doskonale wiem po sobie, że chciałbym bardzo dokładnie odwzorowywać otoczenie, natomiast mimo wszystko możliwości symulatora są póki co na tyle ograniczone pod tym względem, że musimy w pewnych miejscach po prostu sobie odpuścić. Co jak co, ale edytor OMSI jest na tyle wymagający, że potrzeba przy nim spędzić wiele czasu, by naprawdę dobrze nauczyć się jego obsługi.

Do zalet mapy Lublina na pewno należy zaliczyć jej długość, ponieważ przejazd zajmuje naprawdę sporo i w zasadzie poruszamy się na delikatnie zróżnicowanych odcinkach, a poza tym bardzo ładnie wykonane centrum miasta, zwłaszcza tam gdzie dominuje starsza zabudowa. To pokazuje również, że projekt naprawdę ma potencjał, jednakże na dzień dzisiejszy nie jest on wykorzystany. Na pewno mogę powiedzieć, że Lublin na dzień dzisiejszy nie trafił zupełnie w mój gust, aczkolwiek wierzę, że wprowadzenie poprawek odbije się korzystnie na jakości wydawanej przez was modyfikacji, zwłaszcza że jest ona całkowicie darmowa.
Z dużą ciekawością przyglądałem się postępom prac w tworzeniu Lublina, także po jego premierze od razu go pobrałem. Pomimo początkowych problemów (crash gry za przystankiem "Krakowskie Przedmieście") i reinstalacji mapy udało mi się zrobić bezproblemowo dwa kółka przegubowym MAN-em NG272. Przyjemność z jazdy? Niesamowita 8)

Linie: Autor odtworzył co prawda tylko 1 linię autobusową, ale nareszcie trafił nam się polski projekt z długą i urozmaiconą trasą. Pełny obieg zajmuje 1,5 godziny. Świetna sprawa, zważywszy na to że tak długich tras w scenerii miejskiej nie ma zbyt wiele.

Szata graficzna: Ogromna ilość obiektów dedykowanych, do tego sama mapa została wykonana (w mojej opinii) bardzo starannie. Z perspektywy kabiny autobusu nie zauważyłem żadnych niedoróbek. Najbardziej spodobały mi się tereny centrum oraz Osiedla Choiny, istny majstersztyk!

AI: Ruch osobówek to kwestia dyskusyjna, gdyż na zdecydowanej większości map lubią wycinać różne kwiatki. W przypadku Lublina wypada to znośnie - głównym grzechem AI jest notoryczne wymuszanie pierwszeństwa, ale poza tym mankamentem jest dosyć spokojnie.

Optymalizacja: Czytając poprzednie posty o bardzo złej optymalizacji sam bardzo się zmartwiłem, czy czeka i mnie festiwal skakania pojazdu tudzież mocnych freezów. Po tych paru godzinach spędzonych na 55-tce w dość ciężkim FPS-owo pojeździe mam jednak zupełnie sprzeczną opinię. Moja maszyna posiada Intela i5, kartę graficzną Nvidia GTX 550Ti oraz 8GB RAM-u. Ustawienia grafiki w OMSI są nisko/średnie. Gram bez ruchu autobusów AI oraz ze zmniejszoną jakością tekstur do 256 pikseli. Te parametry stosuje grając na każdej mapie.
Wynik? Dobry. W większości przypadków mam 40-50 FPS-ów, jedynie w centrum ta wartość spada, z tym że tracę niewiele - mając 30 FPS-ów jeździ się nadal wystarczająco precyzyjnie. Na większości innych map wynik jest bardzo zbliżony, dlatego w moim przypadku nic złego na mapę powiedzieć nie mogę.
Natomiast jeżeli sporo osób jednak nie cieszy się stabilną grą na tej mapie - pozostaje to aspektem na który autor powinien zwrócić dużą uwagę gdyby projekt dalej się rozwijał. Myślę, że tyle słów już wystarczy aby opisać optymalizację...

Podsumowanie: Projekt Lublin to modyfikacją mająca ogromny potencjał, aby stać się flagową polską trasą w OMSI. Wiernie odwzorowana duża aglomeracja, z niesamowicie dużą dawką polskiego klimatu i długą linią autobusową. Do tego kilka repaintów, zapowiedzi przystankowe z przyjemnym damskim głosem, są i bilety (szkoda jednak, że autor nie wymienił niemieckich głosów na polskie - choć na szczęście podmiana zajmuje tylko chwilkę).
Przy wystawieniu końcowej noty muszę jednak wziąć pod uwagę kwestie wspomniane w tym wątku wcześniej.
Optymalizacja oceniana jest skrajnie różnie - jednym mapa śmiga doskonale (jak np. mi) a z kolei inni gracze nie mogą w ogóle się modem nacieszyć. Przy okazji można by również nieco uspokoić zapędy AI do "januszowego" stylu jazdy.
Myślę, że społeczność będzie się bacznie przyglądać dalszemu rozwojowi Lublina. Autorze, trzymam za Ciebie kciuki!
Wystawiam 9 punktów na 10. Spędzę na 55-tce sporo wolnego czasu!
Mapka naprawdę świetna. Czuć ogromnie Polski klimat:)
Optymalizacja na całej mapie z odpowiednimi ustawieniami omsi2 30-50fps.
Jedyny problem jaki mam to białe tekstury budynków. Najbardziej jest to widocznie na ulicy zamojskiej. Dodatkową paczka wgrana a mimo to cały czas białe.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jako mieszkaniec Lublina muszę stwierdzić, że mapa jest przecudna, zupełnie jak rzeczywistość:)
Szybkie za i przeciw ode mnie:

Za:
-Bardzo realistyczne odwzorowanie terenów, a zwłaszcza okolic ul. Zamojskiej, Narutowicza oraz Placu Litewskiego w starej formule.
-Ogrom dedykowanych obiektów
-Długość trasy i stopień jej odwzorowania w porównaniu z rzeczywistością
-"Trolejbusy" na linii 158

Przeciw:
- Optymalizacja do poprawy: Przy domyślnych konfiguracjach OMSI 2 było ciężko, po perypetiach z ustawieniami stabilność poprawiła się na tyle, by grać z przyjemnością (przy zmniejszonej liczbie pojazdów AI).
- Wymuszanie pierwszeństwa na każdym skrzyżowaniu przez AI.
Mapa 9/10. Dałbym 10/10, bo ta mapa zasługuje na to, ale niestety daje o jeden mniej, gdyż są tu ogromne kłopoty z optymalizacją. Gdy będziecie robić poprawki, to przede wszystkim zwróćcie uwagę na optymalizację. Zmniejszyłem sobie ustawienia w grze i niestety nadal gra się zacina, a nieraz zdarza się, że autobus/trolejbus skacze mi do góry. Dlatego proszę was, zróbcie coś z tym, bo wiele osób, co ma słabsze sprzęty, też chciałoby sobie normalnie pojeździć po Lublinie. Ja mam średni sprzęt, ale niestety optymalizacja tu słabo mi chodzi.
Mam bardzo mieszane uczucia co do tej mapy. Na projekt bardzo czekałem i kiedy zobaczyłem, że nareszcie został wydany, nie mogłem się doczekać aż znajdę chwilę, żeby go przetestować. Niestety, jeszcze przed samą grą miałem pewne wątpliwości, bo czytałem, że mapa jest ciężka.
I jest. Oczywiście, nie we wszystkich miejscach, bo jednak w większości miejsc jest znośnie. Kiedy załadowałem całą mapę na starcie (gdy miałem tę opcję wyłączoną, ładowanie każdego kafelka mapy oznaczało około dwusekudnowe ścięcie), to w większości miejsc wyciągałem na swoim dość leciwym sprzęcie około 16 FPS, ale przynajmniej ta wartość utrzymywała się cały czas, więc można się było do tego przyzwyczaić i gra sprawiała wrażenie "płynności". Newralgicznymi miejscami na mapie są zdecydowanie okolice ul. Witosa i od KULu do mostu za przystankiem Poniatowskiego. Tam nawet najlżejsze autobusy prawie zaczynają mi skakać. Dodam, że na żadnej mapie, na której do tej pory grałem aż takich problemów nie miałem. Nawet w okolicach FATu na aktualnie dostępnej mapie Wrocławia aż tak źle nie jest, a uważam to miejsce za wybitnie ciężkie dla mojego sprzętu.
Jaką to daje przyjemność z rozgrywki? Kurczę, naprawdę bardzo dużą. Mimo wszystko, mapa mnie po prostu urzeka. To, jak wygląda jest po prostu fenomenalne. Poruszamy się po ścisłym centrum Lublina, gdzie możemy podziwiać stare kamienice, potężne gmachy i duże place. Fajny klimat, czegoś takiego w OMSI w sumie jeszcze nie było. No i te dwa wielkie blokowiska. To sprawia, że mapa ma naprawdę solidny klimat. Trasa przejazdu linii jest tak bardzo różnorodna, że jestem pewien, że szybko mi się nie znudzi. No i ta trakcja trolejbusowa rozwieszona po całej mapie. Aż szkoda, że ze względu na jej kiepską optymalizację nie mogłem włączyć ruchu AI i pooglądać sobie pomykające po miejsce trajtki.
No i właśnie tu tkwi mój problem z tą mapą. Tu wszystko jest kapitalne - i linia sama w sobie, i różnorodność otoczenia, i piękne wykonanie mapy pod względem wizualnym, w niektórych miejscach chyba aż za bardzo szczegółowe (co się przekłada na jej wydajność, niestety). Tylko, że przez tę zasobożerność cały czas czuję jakiś niedosyt. Podczas jazdy miałem ochotę odpalić sobie Projekt Szczecin, bo tam też jest długa linia i przynajmniej nie muli (chociaż wizualnie, to nawet do Lublina się nie umywa:P ).
Zazdroszczę naprawdę wszystkim, którzy mają na tej mapie po 30-40 FPSów. Ona jest tak fajna, że jeździłbym po niej cały czas, ale kurde, frustruję się strasznie podczas jazdy:D . Domyślam się, że zamysłem autorów było stworzenie naprawdę bogatej w szczegóły mapy - i wielkie pokłony za to, bo wyszło naprawdę miodnie - ale niestety, wygląda na to, że słaba optymalizacja mapy nie pozwala cieszyć się tą mapą tak bardzo, jak byśmy chcieli. Tu moja mała sugestia - może naprawdę warto by było trochę odchudzić mapę - przynajmniej w najbardziej newralgicznych miejscach?
Mimo wszystko gratuluję autorom naprawdę udanego projektu. Takiej mapy na polskiej scenie zawsze brakowało - długa linia przejeżdżająca w zasadzie przez całe miasto. Dzięki!
Optymalizacja straszna.

Procesor Intel Core i5-6600, 3.3GHz
16 GB ram
Nvidia GeForce GTX 960

Pogrzebałem trochę w ustawieniach i OMSI wyciąga w lżejszych miejscach do 45fps a tak ogółem to po 25/30 ale w okolicach Europarku jest tylko 15 fps to to bardzo mało. Mapka 9/10 klimat jest ciasne ulice , większe drogi....bardzo fajna byłaby świetna gdyby nie optymalizacja
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Przekierowanie