Strefa OMSI

Pełna wersja: Skalowanie obiektów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam problem ze skalowaniem obiektu 3ds. Robię wszystko tak jak jest opisane wyżej ale obiekt jest w OMSI za mały. Skaluję więc go w Blenderze i eksportuję itd. ale w OMSI rozmiar dalej jest nie zmieniony. Macie jakieś rady?
Wyjdź z edytora OMSI, wejdź w niego jeszcze raz, na pytanie czy chcesz kontyunuować odpowiedz nie i wybierz swoją mapę, załaduj jeszcze raz obiekt scenerii w Edytorze. Jeśli nadal bez efektów powtórzyć proces. Zauważyłem, że podczas tego typu sytuacji występuje jakiś "efekt pamięci" - mimo, że obiekt został zmodyfikowany, to Edytor jak i OMSI wciąż wyświetlają jego starą wersję.
Samo przeładowanie mapy na nowo nie wystarczy?

//Edit: Niestety przeładowanie mapy, ani wyłączanie edytora nic nie daje. Obiekt powiększony 2x czy 650x w OMSI cały czas ma taki sam wymiar. Rozmiar pliku *.o3d czy *.x też się nie zmienia. Tak jakby blender tego nie zapisywał ;/
Musisz coś źle robić bo to nie możliwe. Przekopiowałeś dobry plik do folderu model?
Brat już rozkminił o co chodzi. Po przekonwertowaniu pliku *.x do *.o3d wycinałem go z pulpitu i wklejałem do odpowiedniego folderu podmieniając stary. Żeby nowo wyskalowany obiekt zadziałał należy skasować stary plik w folderze "model" ręcznie a dopiero wtedy wkleić nowy i przeładować mapę (ewentualnie zrestartować edytor).
Witam!

Odkopie swój temat. Mam znów pytanie co do skalowania obiektów 3d z tym że tym razem chodzi o niewłaściwą skalę przy imporcie plików 3ds do Blendera. Jeżeli temat jest nieodpowiedni to serdecznie proszę Admina/Moda o wydzielenie posta.

Mam wykonany niewielki obiekt za pomocą Anim8ora. Jest on w A8 na 100 miliardów % dobrze wyskalowany (zgodnie z zasadami OMSI że tak powiem). Po wyeksportowaniu obiektu do 3ds i imporcie tego pliku w Blenderze obiekt gubi wcześniejszą skalę. Importując plik 3ds ponownie do A8 skala jest taka jaka powinna być. To samo jest gdy wykonam obiekt w 3ds Maxie.

Czemu Blender gubi zapisaną skalę przy imporcie w innym porgramie (1 na 10 robionych obiektów zachowuje swoją skale)? Jest jakaś rada na to? Zabawa w ręczne skalowanie (przycisk "S") jest męcząca i trochę irytująca ;/
W ,,Blenderze'' podczas eksportu,obok przycisku OK masz liczbę,powiększ ją do 15 wtedy obiekt ci się wyskaluje.
O ile mi wiadomo to można kliknąć alt+s i enter. Skala powinna się wyzerować. Zaobserwowałem, że takie komedie dzieją się przy większych obiektach, ale "czyszczenie skali" i przy małych nie zaszkodzi.;)
Witam.

Aragok Miałeś na myśli importu tak? W moim przypadku 15 to za mało. 19-20 jest w miarę ok:)

Don Zorro Hmm.. Fajna opcja ale w moim wypadku bezużyteczna. Mając powiedzmy obiekt normalnie 4x mniejszy od autobusu to po zastosowaniu tej opcji obiekt robi się 4x większy od autobusu ;D A szkoda bo naprawdę byłoby to duże ułatwienie:)

Są może jeszcze jakieś inne sztuczki?
Prawidłowa liczba przy wyborze importu obiektów .3ds do blendera to 17.00 a nie żadne 15 czy 19 lub 20.
Stron: 1 2
Przekierowanie