Strefa OMSI

Pełna wersja: Czyste niebo / Clear Sky MOD 3.0
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Projekt: Czyste niebo / Clear Sky MOD
Wersja: 3.0
Autor: Sabratha
Download:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.



Opis:

Grafiki podmieniające standardowe tekstury nieba w grze. Mod stworzyłam dlatego że obecne istniejące mody na grafikę nieba (choć często ładne) niekoniecznie dobrze współgrają z chmurami "systemowymi" oraz systemem generacji prawdziwej pogody (real weather).

Moje tekstury będą płynnie pasować do chmur występujących w grze, w tym do "real weather". Na screenach poniżej jest pogoda wygenerowana przez "real weather", dla miasta Ateny na dzień 15.10.2017 oraz Berlina dla dnia 22.10.2017.

Teraz doświadczycie ciekawszych, bardziej wyrazistych wschodów i zachodów słońca. Miłośnicy autobusów nocnych będą mogli nacieszyć się gwiaździstym niebem.


Różnice w porównaniu z wersją 2.0:
- Niebo przy zachodzie i wschodzie słońca jest mniej jednolite, teraz jest bardziej niebieskie na górze a pomarańczowe bliżej horyzontu.
- Gwiazdy występują gęściej, za to są mniej "plamiste" bardziej "punktowe".


Różnice w porównaniu z wersją 1.0:
Mniejsza "ziarnistość", bardziej wyraźnie i mniej "plamiste" gwiazdy, bardziej naturalny kolor nieba (pasujący lepiej zarówno do zimy jak i lata). Płynniejsza tektura zachodu słońca. Teraz występuje tzw "szara godzinka" pomiędzy dniem a czerwonym zachodem słońca.

Niedociągnięcia wersji 1.0 zostały mam nadzieję naprawione.

Instalacja:
Aby poprawnie zainstalować mod, trzeba wypakować pliki bmp do odpowiedniego folderu (Dla omsi 2 będzie to: OMSI 2\Texture).

[Obrazek: AvynuSl.jpg]

[Obrazek: sKdUlU1.jpg]

[Obrazek: pT4Laf6.jpg]

[Obrazek: JPRJUSI.jpg]

[Obrazek: yb7TB61.jpg]

[Obrazek: kCSjVhf.jpg]

[Obrazek: RiD9EbA.jpg]

[Obrazek: G3S4lWW.jpg]

[Obrazek: cnMPGIr.jpg]
Przyznam szczerze, że bardzo fajnie to wygląda w grze. Razi jedynie ziarno przy zachodzącym słońcu (widać też, że był lekko brudny obiektyw) oraz te wielkie plamy imitujące gwiazdy. Ale jak najbardziej mod u mnie zawitał raczej na stałe;)
(13.10.2017 09:21)Kuba! napisał(a): [ -> ]Przyznam szczerze, że bardzo fajnie to wygląda w grze. Razi jedynie ziarno przy zachodzącym słońcu (widać też, że był lekko brudny obiektyw)

Zobaczę czy nie da się tego "odziarnić", w razie czego zawsze mogę się postarać wymieszać z innym zdjęciem, lub całkiem zastąpić. To jak dla mnie jest czasem za jaskrawe.

(13.10.2017 09:21)Kuba! napisał(a): [ -> ]oraz te wielkie plamy imitujące gwiazdy.

Akurat to są gwiazdy ze zdjęcia, ale zakrzywienie przy 360 powoduje że niektóre wydają się większe lub bezkształtne. To się da naprawić.

Problem który mnie obecnie najbardziej wkurza w wersji 1.0 jest taki że tytułowe czyste niebo wygląda nieco sztucznie zimą przy opadach śniegu i umiarkowanym zachmurzeniu. Widać zbyt wyraźnie ze to niebo letnie. Ten sam problem w jakimś stopniu miało już samo omsi 2 bez moda.

Postaram się jakoś to zminimalizować, ale tak naprawdę przydałby się patch na 4 odrębne tektury nieba na każdą porę roku.


Tak czy siak, to nie jest moje ostatnie słowo jeżeli chodzi o ten mod. Planuję poeksperymentować, zobaczyć czy da się to zrobić lepiej.
Wersja 3.0 już do pobrania.
Tekstura nieba dziennego pozostała ta sama, polepszeniu uległy tekstury nocne oraz wschodu/zachodu słońca.
Mod jest po prostu fenomenalny! Ale mam wrażenie że dzienna tekstura trochę nie pasuje do otoczenia, więc super by było gdybyś poprawiła to.
(27.10.2017 14:54)Alex Simulations napisał(a): [ -> ]Mod jest po prostu fenomenalny! Ale mam wrażenie że dzienna tekstura trochę nie pasuje do otoczenia, więc super by było gdybyś poprawiła to.

Czyli co nie pasuje - za jasne? Za ciemne? Chmury się źle odbijają? Zbyt "zimowo-szare"? Za mało pastelowe? Zbyt rozmazane? Zbyt pikselowate?

Chętnie postaram się ulepszyć teksturę, ale żeby wiedzieć co poprawić, muszę najpierw zrozumieć do czego się konkretnie odnosisz.


Jeden problem który znam (i który wydaje się nie do przeskoczenia) jest taki że jest jedna i ta sama tekstura nieba dziennego na wszystkie pory roku. Więc jak zrobię wyraźnie "letnie" niebo (jak w wersji 1.0) to nie będzie pasowało do pogody zimowej i vice versa. Tak więc obecna tekstura dzienna jest kompromisem, żeby uszło i zimą i latem.
Alex zasugerował pojaśnienie nieba dziennego. Proszę bardzo, udostępniam jako wariant:

Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Dalsze rozjaśnianie według mnie nie będzie miało sensu, bo chmury przestaną być widoczne. Osobiście wolę niebo z 3.0 od tego rozjaśnionego, ale to sprawa gustu.
A gdyby zrobić osobne tekstury na 2 lub 4 pory roku? - to trochę mniej wygodne, jeżeli często zmieniamy porę roku, lub korzystamy z losowego kalendarza, ale coś za coś:D Jeżdżąc wg. bieżącego kalendarza zmiana następowałaby 2/ 4 razy w roku, oczywiście to tylko propozycja - wariant dla tych, którzy chcieliby idealne do danej pory roku, niebo, pozostali korzystaliby z opcji 'kompromisowych ':D
(28.10.2017 12:28)Organmistrzu napisał(a): [ -> ]A gdyby zrobić osobne tekstury na 2 lub 4 pory roku? - to trochę mniej wygodne, jeżeli często zmieniamy porę roku, lub korzystamy z losowego kalendarza, ale coś za coś:D Jeżdżąc wg. bieżącego kalendarza zmiana następowałaby 2/ 4 razy w roku, oczywiście to tylko propozycja - wariant dla tych, którzy chcieliby idealne do danej pory roku, niebo, pozostali korzystaliby z opcji 'kompromisowych ':D


Jest to jakiś pomysł. Rozważymy, powołamy specjalną komisję, poddamy dyskusji na plenum i się zobaczy;)
Ogólnie to bardzo dobry pomysł. Kiedyś z jakimś modem na wygląd nieba, do chyba FSX'a, spotkałem się z kilkoma wersjami nieba do pobrania. Każdy może sobie dobrać takie jakie mu pasuje.
Stron: 1 2
Przekierowanie