06.08.2013, 10:17
Modyfikacja: Kontrolka symbolizująca przegrzanie silnika
Autor: Mattez
Opis:
Witam,
Zrobiłem na własne potrzeby prostą modyfikację i postanowiłem się nią podzielić.
Aby to wykonać należy mieć drobne pojęcie o skryptach i konfigach. Wszystkie nazwy plików mogą się nieznacznie różnić, w zależności od modelu.
Jak to zrobić?
1. Wyszukujemy plik engine.osc, z którego korzysta nasz model i szukamy linijki odpowiedzialnej za dymienie silnika, najczęściej ten wpis wygląda tak:
Kod:
' Kochendes Kühlwasser
(L.L.engine_temperature) (F.L.kuehlwassersmoke) (S.L.engine_kuehlwasser_freq)
2. Powyższy wpis zmieniamy na:
Kod:
' Kochendes Kühlwasser
(L.L.engine_temperature) (F.L.kuehlwassersmoke) (S.L.engine_kuehlwasser_freq)
{if}
1 (S.L.engine_temp_warning)
{else}
0 (S.L.engine_temp_warning)
{endif}
3. Zapisujemy i zamykamy engine.osc
4. Otwieramy engine_varlist.txt oraz dopisujemy na samym dole "engine_temp_warning" (bez cudzysłowu)
5. Zapisujemy i zamykamy engine_varlist.txt
6. W folderze "Model" otwieramy model.cfg i odnajdujemy wpisy odpowiedzialne za kontrolki (tu dlatego wcześniej pisałem o podstawowej wiedzy, bo każdy model skonstruowany jest inaczej, toteż trzeba wiedzieć które to wpisy), opiszę na podstawie bazowego SD202, który ma miejsce na tą kontrolkę, ale nie jest używana:
Kod:
LM Kühlwasser
[matl_change]
D92_Panel.bmp
4
*Noch nicht belegt* <--- w tym miejscu dopisujemy komendę, która sygnalizuje przegrzanie, czyli engine_temp_warning
[matl_item]
[matl_nightmap]
D92_N.bmp
Powinno to wyglądać tak:
Kod:
LM Kühlwasser
[matl_change]
D92_Panel.bmp
4
engine_temp_warning
[matl_item]
[matl_nightmap]
D92_N.bmp
7. Zamykamy, zapisujemy, śmiga
Można ewentualnie w teksturze pulpitu zmienić sobie kontrolkę, jeśli wygląda inaczej, ale to wedle uznania.
W razie pytań piszcie śmiało.
Pzdr.
Screeny: