Strefa OMSI

Pełna wersja: Lubelski Mercedes Citaro Facelift
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Bardzo zacna modyfikacja, szkoda tylko że za każdym razem gdy wybiorę ten pojazd, to mam jakąś "atrakcję":
1. Niskie ciśnienie w hamulcach, które potrafią się zablokować w połowie trasy (lub stojąc na światłach)
2. Czasem nie chcą się zamknąć któreś drzwi. Z reguły pomaga trzymanie wciśniętego przycisku do momentu aż drzwi się zamkną, ale czasem i to nic nie daje i drzwi "odbijają" (no i koniec jazdy)
3. Na "Projekcie Lublin 2.0" (wersja mapy 2017) mam problem z zapowiedziami ruszając z pętli na Os. Choiny (jadąc z Felina Europark wszystko jest w porządku):
- Otóż na rozkładzie mam wszystkie przystanki
[Obrazek: cVMZjit.jpg]

Pierwsza zapowiedź to "Karkonoska", a po ruszeniu następny zapowiadany przystanek to "Harnasie"
Zatem pomijane są zapowiedzi "Zelwerowicza NŻ" i "Os. Szymanowskiego".
Na tablicy wewnętrznej (jeszcze na pętli Choiny) jest taka kolejność przystanków:
[Obrazek: Za22s1L.jpg]

Oczywiście korzystam z "poprawki plików hof" z pierwszego posta "Projektu Lublin 2.0"
1. Nie wciskać wiecznie hamulca do oporu, pozwolić autobusowi napompować się na początku trasy.
2. Normalne zachowanie Citaro w Facelifcie, drzwi nieraz się blokują i trzeba je zamknąć z "wymuszenia" - trzymając przycisk, aż do zamknięcia drzwi.
3. W sterowniku wybrać "nie" przy pytaniu "zdublowane zapowiedzi".
(09.11.2018 11:34)pause1 napisał(a): [ -> ]1. Nie wciskać wiecznie hamulca do oporu, pozwolić autobusowi napompować się na początku trasy.
Zawsze czekam aż się "napompuje" na początku, ale później fakt wciskam hamulec do oporu (na światłach i na przystankach). Teraz już postaram się tego nie robić

(09.11.2018 11:34)pause1 napisał(a): [ -> ]2. Normalne zachowanie Citaro w Facelifcie, drzwi nieraz się blokują i trzeba je zamknąć z "wymuszenia" - trzymając przycisk, aż do zamknięcia drzwi.
OK, dzięki za wyjaśnienie, zazwyczaj udaje mi się je zamknąć, tak jak napisałeś (trzymając przycisk, aż do zamknięcia drzwi), ale 2 razy w ciągu jednego dnia miałem przypadek że niby się już zamknęły i znowu się otworzyły. Może to po prostu OMSi2 cos "odwalało" tego dnia.

(09.11.2018 11:34)pause1 napisał(a): [ -> ]3. W sterowniku wybrać "nie" przy pytaniu "zdublowane zapowiedzi".
No i tu jest problem, bo niezależnie jakiego hofa bym nie wybrał, czy ze zdublowanymi zapowiedziami (czy też z pojedynczymi - zawsze wybieram ten), to
sterownik nie "pyta się" mnie czy chce pojedyncze czy zdublowane?
Wyświetla się tylko "pytanie" czy ma być negatyw?
Nagrałem na szybko filmik, jak to wygląda u mnie.

Jeszcze mam takie pytania (do autora tej modyfikacji):
1. Gdzie (pod co) w opcjach klawiatury mógłbym przypisać "ciepły guzik"(włączenie/wyłączenie)?
2. Czy możliwe by było zrobienie "ciepłego przycisku" (na zewnątrz) przy 1 drzwiach?. Bo po włączeniu "ciepłego przycisku" pasażerowie stojący na przystanku udają się tylko do 2 drzwi.
2. Czy jest możliwość aby pasażerowie wsiadali nie tylko 1 i 2 drzwiami (przy manualnym otwarciu drzwi przez kierującego), ale także 3 i 4?
Podczas postoju na światłach warto korzystać - tak jak w rzeczywistości - z hamulca przystankowego.

Pytanie o negatyw w sterowniku: tak ma być, tak było w Jelczu M125M, dawcy sterownika i skryptu. Podwójne zapowiedzi nie są obsługiwane.

Odbijanie drzwi: jak dobrze pamiętam, to fotokomórka jest w nich zainstalowana. Przeniesiony skrypt (bodajże z MB Citaro Facelift PL Crahera) zawiera opcję wariowania tego sprzętu objawiającą się właśnie odbijaniem drzwi.

1. W OMSI każdą komendę możesz przypisać pod każdy klawisz na klawiaturze. Ja mam w ogóle przerobione sterowanie, niewiele z używanych opcji mam w domyślnych miejscach.

2. Nie umię w Blender, więc ciepły guzik w pierwszych drzwiach jest tylko narysowany. Pasażerowie - przy użyciu ciepłego guzika - udają się do tych drzwi, które ów guzik mają. Ale możesz otworzyć 1 drzwi manualnie, pasażerowie rozdzielą się i z nich skorzystają.

3. Wchodzenie drzwiami 3 i 4 - są skryptowo opisane jako wejścia, ale tu w grę wchodzi OMSI i wykrywanie drugiego członu jako osobny pojazd (tak jest wszędzie i zawsze). Pasażerowie podchodzą do pierwszego pojazdu, który podjeżdża na przystanek. Ale jeśli dobrze się ustawisz, to pasażerowie wejdą 3 lub 4 drzwiami.
Czy wydasz warszawską wersję tych tablic razem z wyświetlaczami led? Są one na twojej stronie, ale niestety występują z nimi problemy.
Ekstra mod;) pytanie tylko jak tu się włącza klimatyzację, bo już próbowałem wszystkiego A temperatura nie spada;)
Klimy nie ruszałem - zatem tak samo, jak w bazowych mercedesach.
Bardzo przyjemny autobus, kultura jazdy iście gwiazdorska, udźwiekowienie niezłe, leci rep+
Posiada ktoś jeszcze na dysku starą wersję modelu, która miała lepsze moim zdaniem dźwięki i byłby w stanie udostępnić?
Nie posiadam, gdyż sukcesywnie usprawniam swoje wersje pojazdów. Można powiedzieć, że i ta wersja już jest stara, bo w kolejce czeka już kolejna po kosmetyce (tekstury wnętrza, działanie BUSE i font tablic rejestracyjnych), a raczej jeszcze przysiądę do R&G, by zgrać go z przerobionymi skryptami z Conecto, dzięki czemu model obsłuży podwójne zapowiedzi w sposób należyty.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie