Strefa OMSI

Pełna wersja: Usuwanie modyfikacji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ;)
Jaki macie sposób na usuwanie modyfikacji? (O ile taki istnieje)
Zawsze mnie to zastanawiało czy jest możliwe usunięcie takiego moda.
Ja napisałem aplikację w C++ która mi skanuje pliki i później w osobnym pliku txt mam wypisane jakie pliki będą nadpisane (czyli czego muszę zrobić sobie kopię jak chciałbym usunąć moda). Jak chcę usunąć to odpalam program z danym parametrem (żeby ustawił się w tryb usuwania) i usuwa mi wszystkie pliki moda (razem z nadpisanymi) a później z tej kopii zapasowej wgrywam pliki z przed dodania modyfikacji.. Jest malutki minus, że program pozostawia po sobie puste foldery (ale to jakbym przysiadł nad programem to jest do ogarnięcia).
Czy może jest jakiś inny sposób który wy stosujecie?
Pozdrawiam! :D
W przypadku map usuwam jedynie folder z maps. W przypadku pojazdów - folder z Vehicles. Resztę plików zostawiam w spokoju, może się przydać na przyszłość.
A nie będzie później problemów w przyszłości że będzie brakować jakiegoś pliku który został nadpisany?
Właśnie brakować go może z powodu jego fizycznego braku, assety - pliki sceneryobjects, fontsy, splines tworzone do tej gry mają unikalne identyfikatory, nie powinno być problemów z ich nadpisaniem poza szczególnymi sytuacjami (parę budynków na Wrocławiu 0.3, Projekt Szczecin 4.0.1, nieliczne niemieckie mapy)
Zacznijmy od tego, że człowiek coś usuwa a nie program czy sam komputer bez kontroli. Program możesz sobie napisać, jednak wątpię aby był tak dobry jak deinstalator w plikach programów usuwając całą grę z dysku (lub prawie całą, bo taki deinstalator może być źle zaprogramowany).

Co do omsi, są przypadki samoczynnego usuwania plików najczęściej dodatków płatnych czy też samej podstawki, jednak kryje się przy tym mały szkodnik jak antywirus, który czasem omyłkowo kwarantaruje jakiś obiekt scenerii czy też pliki pojazdu. Przez co posiadając podstawkę i MANa SD który nie działa a poprzedniego dnia działał. (Ot całe omsi).

W samym Omsi nie zaleca się usuwania czy też wycinania niektórych plików, ponieważ gra w wyniki ich braków może niepoprawnie działać. Są to na przykład pliki z głównego folderu. Foldery Sceneryobjects, Splines oraz Textures są bardzo delikatne pod tym względem, gdyż brak nawet jednego obiektu z projektu może spowodować niezaładowanie kafla, a jak załadujesz mapę właśnie od niego, to będziesz lewitował w powietrzu. Są też problemy z folderami paxów (ludzi w grze) oraz biletów i ich głosów. Brak odpowiednich plików nawet nie pozwoli nam na załadowanie mapy.

Inaczej wygląda sprawa z folderami map(s) i pojazdów (Vehicles). Mapy można bezproblemowo usuwać, bo jest to ostatnia a zarazem pierwsza droga jej odczytywania. Ostatnia, bo za pomocą global.cfg ładują się wszystkie dane mapy, pierwsza dlatego, że w oknie wyboru mapy w menu. A jak nie ma mapy w oknie menu, to nie ma też powyższych problemów z jej ładowaniem:)

Z pojazdami jest połowicznie. Usuwając je z folderu, unikamy wyskoczenia błędu przy ładowaniu losowego pojazdu po starcie gry (czasem tak mam, że załaduje mi się jako pierwszy fehlerny model, zugriff i papa. Trzeba omsi włączać na nowo). Ale, usuwając pojazd z folderu możemu także usunąć część odczytywaną przez mapę (np. pojazdy z ruchu AI, i błąd przy ładowanij mapy, bo brakije pojazdu).

Z doświadczenia wiem, że jak coś działa to lepiej przy tym nie majstrować. Mam chyba ponad 200 GB plików i śmieci w folderze omsi i jakoś wątpię w to, aby chciało mi się iść do końca i sprawdzać czy dany obiekt, splin, pojazd jest w jakiś sposób używany przez coś innego (jak np. mapy).

A jeszcze. Omsi jest grą/programem jednorazowym (nie to co ets, który opiera się na save'ach), więc jak wolisz coś usuwać, to do skutku aż omsi nie wywali jakiegoś fehlera, że brakuje mu jakogoś pliczka. I w sumie to jest największy plus w omsi, bo nie mamy możliwości utraty cennych danych jak np. w etsie (uszkodzony save).

Ależ to się rozpisałem:O
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! Ja chciałbym właśnie uniknąć tych 200GB śmieci bo mi dysk nie pozwoli na to:P Program jest tak napisany, że usuwa te pliki które zostały skopiowane: podaję mu ścieżkę do folderu z modyfikacją a drugi parametr to ścieżka do OMSI, analizuje "drzewko" folderów i usuwa tylko to co zostało skopiowane (chyba że podczas grania stworzył się inny plik to wtedy nie usunie, to jest jasne). Nie ma tutaj czynnika błędu ludzkiego:)
Zawsze jakby coś nie działało to można wrzucić modyfikację na nowo (chociaż w OMSI to chyba nie wiadomo jak to będzie;) )
Korzystałem z tego programu kilka razy i nie miałem problemu z brakiem jakiegoś pliku, po prostu modyfikacja znikała z OMSI w całości a reszta nietknięta. Myślałem że jest jakiś porządniejszy sposób na to, którego ja nie znam, stąd wynikło moje pytanie:)
Jakby ktoś był zainteresowany tym moim "dezinstalatorem" to mogę bez problemu podesłać tylko potrzebowałbym trochę czasu żeby odkopać go gdzieś z pendrivów;)
Pozdrawiam!
Przekierowanie