Strefa OMSI

Pełna wersja: Druga korekta Regulaminu Forum i sprawy bieżące
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W związku z Waszymi głosami związanymi przede wszystkim z czatem oraz systemem PW wprowadzamy trzy nowe punktu do Regulaminu Głównego.

Nie jestem zwolennikiem długich i zawiłych regulaminów, ale niestety nie wszyscy rozumieją jak należy zachowywać się na Forum, a my musimy mieć w razie czego na co się powołać.

W samym Regulaminie zmiany są tymczasowo zaznaczone na czerwono, ale przedstawię je także tutaj.

Do paragrafu drugiego został dodany punkt:
Cytat:Ponadto zabrania się na czacie:
2.9 Pisania wypowiedzi dotyczących Prywatnych Wiadomości (np. "sprawdź skrzynkę"), poruszania spraw technicznych, które winny być rozwiązywane na łamach Forum, prowadzenia długich prywatnych dialogów oraz floodowania - zamieszczania wielu wypowiedzi jedna pod drugą.
Jest to niezbędne, by zapobiec spamowaniu na łamach czatu i przekierować pytania techniczne na Forum. Czat nie powinien służyć rozwiązywaniu problemów, gdyż takie pytanie bardzo szybko przepada. Na Forum natomiast - zobaczą go wszyscy aktywni i prędzej czy później prawdopodobnie znajdzie się osoba, która będzie umiała go rozwiązać. Zyskuje tutaj głównie pytający. Za spam na czacie będą uważane informacje o PW (dopuszczalne będą jednak prośby o opróżnienie skrzynki), wysyłanie wielu wiadomości jedna pod drugą (czyli floodowanie) i prowadzenie długich prywatnych dialogów, które nie interesują pozostałej części Forum. Kary w zasadzie będą przyznawane osobom, które te zasady będą łamać notorycznie - czyli w zasadzie tak, jak do tej pory.

Do paragrafu czwartego dochodzi natomiast punkt:
Cytat:4.7 Jedyne dopuszczalne formy podziękowań na Forum to system podziękowań (reputacji) oraz drogi prywatne.
Jest on oczywisty. Posty: "dzięki wielkie", "dziękuję", "super, mega, ekstra, thanks" zaśmiecają tylko tematy na Forum. Do podziękowań powinien służyć system podziękowań (czyli dodatniej reputacji) lub drogi prywatne.

W paragrafie ósmym doszło do małej roszady, punkt 8.8 otrzymał oznaczenie 8.9, natomiast ten na jego dawnym miejscu brzmi:
Cytat:8.8 Osoby nachalnie spamujące na prywatne skrzynki innych Użytkowników Forum lub wysyłające natarczywe i obraźliwe wiadomości, mogą zostać ukarane po uprzednim zgłoszeniu tego faktu do administracji i przedstawieniu dowodów.
Jest to ukłon w szczególności w kierunku Twórców i Ekspertów, ale ma zastosowanie oczywiście dla wszystkich. Coraz więcej otrzymujemy zgłoszeń, że Wasze skrzynki są spamowane ("zrób mi", "przedstaw", "jak tam idą prace") i chcemy temu przeciwdziałać. Oczywiście proszę nie zgłaszać pojedynczych, sporadycznych przypadków, ale jeśli z powodu Prywatnych Wiadomości od kogoś czujecie się źle - można taki fakt przedstawić, a my wyciągniemy już odpowiednie konsekwencje. Także wobec osób, które wysyłają obraźliwe wiadomości.

Zmiany wchodzą w życie w najbliższy poniedziałek (19-08-2013), rejestracja bądź zalogowanie się w tym dniu i w każdym następnym, oznacza akceptację nowego Regulaminu.



Przy okazji informujemy o decyzjach, które zapadły (co należy podkreślić - jednogłośnie) w związku z innymi Waszymi postulatami.

Widoczne warny dla userów
Natura Forum takiego jak to, nie pozwala w zasadzie na wprowadzenie takiej funkcji, Co więcej, nasz Regulamin i system ostrzeżeń oparty na "widełkach", czyli przewidujący różne kary za te same wykroczenia (w zależności od historii ostrzeżeń, "wagi" wykroczenia oraz wkładu w ogólne życie Forum) także nie sprzyja widoczności poziomu ostrzeżeń. Zaraz pojawiłoby się tysiąc pytań, dlaczego "ten dostał tyle, a tamten tyle" i więcej czasu spędzilibyśmy na argumentacji aniżeli na prowadzeniu Forum. Rzadko pojawiają się zgłoszenia dotyczące niefortunnie przyznanych ostrzeżeń, a jeśli już takie są - wspólnie naradzamy się, czy faktycznie jest słuszne, czy nie. Kwestia ostrzeżeń i banowania to zawsze kwestia zaufania do prowadzących stronę/forum. Mam nadzieję, że takie zaufanie macie a my możemy powiedzieć, że na pewno go nie nadużyjemy. Poza tym - wprowadzenie takiej funkcjonalności wymaga modyfikacji kilku linijek skryptowych, co oznacza, że przy każdej aktualizacji MyBB, musielibyśmy robić to na nowo.

Nowa ranga - "PIRAT"
Tutaj również jesteśmy na "nie", ale sprawa moim zdaniem jest mniej oczywista od poprzedniej. Z jednej strony każda ranga na Forum i odmienny kolorek to pewne "wyróżnienie" z tłumu. Pomijam kwestię, czy zaproponowany kolor różowy byłby pozytywnym czy negatywnym wyróżnieniem, ale jednak fakt jest taki, że są różni ludzie i niektórzy pewnie by się tym szczycili nawet. Po drugie - taki zabieg to już zdecydowany podział Użytkowników. Za piractwo i jego propagowanie są u nas przewidziane dotkliwe kary, o czym niektórzy już się przekonali. Blokowanie poszczególnych funkcjonalności Forum? Właściwie to jest czynione od dawna, gdyż zawieszenie lub zbanowanie uniemożliwia dostęp do wszystkich działów oraz do czatu na co najmniej miesiąc. Po tym czasie - jeśli postawa ostrzeżonego nie zmienia się - na znacznie dłużej. Poza tym... nie spotkałem się na większych forach z taką rangą, sprawę piractwa zawsze reguluje regulamin główny lub zasady poboczne. U nas też tak będzie, aczkolwiek nie zamykam ostatecznie tego tematu.
Przekierowanie