Strefa OMSI

Pełna wersja: Usunięcie części modelu w blenderze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział, ale chyba będzie dobrze. Mam taki problem/pytanie/prośbę o pomoc. A mianowicie. Problem z usunięciem słupka drzwi kabiny kierowcy w Volvo. Chcę go usunąć ponieważ korzystając z Free track/trackIR całkowicie zasłania on lustro. Podczas hamowania i skrętów. Chodzi mi o ten słupek:
[Obrazek: 20180822235329_1.jpg]
Nie interesuje mnie aspekt wizualny, najlepiej aby udało się usunąć tylko tę jedną część ramki. (tj. jedną z trzech części całej ramki.)
Odnalazłem już plik w folderze z modelami:
/ miau /
I teraz mam problem z wrzuceniem tego pliku do blendera i obrobieniem go. Próbowałem eksportować z innym rozszerzeniem .obj ale to nic nie dało.
Dodam tylko, że jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o blender, można powiedzieć że pierwszy raz w życiu go uruchomiłem. Po importowaniu tego pliku obj pojawia się jeden sześcian i nic więcej.
[Obrazek: 2018-08-23_2.png]
I w tym momencie już skończyły mi sie pomysły, nie mam pojęcia jak dostać się do tego modelu i usunąć jego kawałek.
Ktoś coś pomoże?
No to jak już masz w konwentrze ten plik zapisujesz go np. Na pulpicie z rozszerzeniem .obj Warehouse (?) Wchodzisz do blendera i importujesz plik .obj I po tym powinien pojawić ci się wspomniany obiekt.
Ja korzystam z opcji Save Favourite > wavefront (.obj)
Po udanym konwercie powinny powstać pliki .obj i .mtl
Ja to robię w ten sposób: wybieram plik o3d z folderu Model danego autobusu, następnie otwieram go / miau /, nakładam tekstury żeby upewnić się jakie są potrzebne. Następnie wybieram File - Batch Convert i tutaj ponowne wybierasz pliki jakie chcesz eksportować, niżej wybierasz do jakiegokolwiek folderu chcesz je wyeksportować. Następnie niżej z listy rozsuwanej wybierasz Wavefront(.obj) i klikasz przycisk Convert czy jakoś tak. To tyle jeżeli chodzi o ten program. Teraz otwierasz Blendera, usuwasz kwadrat który zawsze jest na początku. Wychodzisz w File - Import - Wavefront(.obj), wybierasz plik który chcesz importować. Następnie zaznaczasz go, wybierasz skalowanie (jak będzie bardzo mały model po imporcie to ustaw np. 15.0) i klikasz import. Robisz co chcesz w tym modelu czyli usuwanie itd. Ważne, nakładasz teksturki na twój Object w opcji UV Image (nazwa zależy od wersji blendera) Następne zaznaczasz sobie cały objekt i eksportujesz do formatu .x a następnie do .o3d w programie OmsiXConv czy jakoś tak.
I to w sumie tyle, jeżeli chodzi o edycje i nakładanie tekstur to warto się posiłkowac poradnika mi na yt.
Witam, siadłem dzisiaj do tej kabiny i za bardzo mi nie wyszło. Usunąłem to co mnie interesowało w blenderze, zapisałem wszystko. Ale niestety pojawiły się pewne problemy. Kabina pojawia się nie w tym miejscu co potrzeba gdyż jest ona pod autobusem.
[Obrazek: 20180902140848_1.jpg]
Nie dość że jest źle umiejscowiony to jeszcze ta kabina jest jakaś dziurawa. Macie jakieś pomysły jak to poprawić? Chyba trzeba coś w cfg zmienić z tą wysokością, ale co dokładnie to nie wiem...
1. Pojawia ci się pod ponieważ masz złą oś exportu.
2. Masz wytłumaczone niżej:D
Nie usuwa elementy tylko trójkąty są poobracane i są widoczne z drugiej strony i na odwrót.
Nie zmienia to faktu, że jest to wina Programu, Którego Nazwy Nie Wolno Wspominać, potrzebna jego pełna, płatna wersja. A oprócz tego przy eksporcie zarówno w blednerze jak i w x converterze jest błąd. W blednerze trzeba ustawić Y Forward, Z Up przy imporcie, później przy eksportowaniu Left-handed I Y Axis Up. Następnie w OmsiXConvertwr odznaczyc opcje Z up.
Jest też alternatywna opcja: po imporcie do Blendera z podstawowymi ustawieniami wystarczy obrócić obiekt o 270 stopni wokół osi X. Natomiast przy eksporcie z Blendera można też ustawić Right-Handed, Up Axis: Z i wtedy nic nie trzeba ruszać w OmsiXConv.
Przekierowanie