Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział, ale chyba będzie dobrze. Mam taki problem/pytanie/prośbę o pomoc. A mianowicie. Problem z usunięciem słupka drzwi kabiny kierowcy w Volvo. Chcę go usunąć ponieważ korzystając z Free track/trackIR całkowicie zasłania on lustro. Podczas hamowania i skrętów. Chodzi mi o ten słupek:
Nie interesuje mnie aspekt wizualny, najlepiej aby udało się usunąć tylko tę jedną część ramki. (tj. jedną z trzech części całej ramki.)
Odnalazłem już plik w folderze z modelami:
/ miau /
I teraz mam problem z wrzuceniem tego pliku do blendera i obrobieniem go. Próbowałem eksportować z innym rozszerzeniem .obj ale to nic nie dało.
Dodam tylko, że jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o blender, można powiedzieć że pierwszy raz w życiu go uruchomiłem. Po importowaniu tego pliku obj pojawia się jeden sześcian i nic więcej.
I w tym momencie już skończyły mi sie pomysły, nie mam pojęcia jak dostać się do tego modelu i usunąć jego kawałek.
Ktoś coś pomoże?
No to jak już masz w konwentrze ten plik zapisujesz go np. Na pulpicie z rozszerzeniem .obj Warehouse (?) Wchodzisz do blendera i importujesz plik .obj I po tym powinien pojawić ci się wspomniany obiekt.
Ja korzystam z opcji Save Favourite > wavefront (.obj)
Po udanym konwercie powinny powstać pliki .obj i .mtl
Ja to robię w ten sposób: wybieram plik o3d z folderu Model danego autobusu, następnie otwieram go / miau /, nakładam tekstury żeby upewnić się jakie są potrzebne. Następnie wybieram File - Batch Convert i tutaj ponowne wybierasz pliki jakie chcesz eksportować, niżej wybierasz do jakiegokolwiek folderu chcesz je wyeksportować. Następnie niżej z listy rozsuwanej wybierasz Wavefront(.obj) i klikasz przycisk Convert czy jakoś tak. To tyle jeżeli chodzi o ten program. Teraz otwierasz Blendera, usuwasz kwadrat który zawsze jest na początku. Wychodzisz w File - Import - Wavefront(.obj), wybierasz plik który chcesz importować. Następnie zaznaczasz go, wybierasz skalowanie (jak będzie bardzo mały model po imporcie to ustaw np. 15.0) i klikasz import. Robisz co chcesz w tym modelu czyli usuwanie itd. Ważne, nakładasz teksturki na twój Object w opcji UV Image (nazwa zależy od wersji blendera) Następne zaznaczasz sobie cały objekt i eksportujesz do formatu .x a następnie do .o3d w programie OmsiXConv czy jakoś tak.
I to w sumie tyle, jeżeli chodzi o edycje i nakładanie tekstur to warto się posiłkowac poradnika mi na yt.
Witam, siadłem dzisiaj do tej kabiny i za bardzo mi nie wyszło. Usunąłem to co mnie interesowało w blenderze, zapisałem wszystko. Ale niestety pojawiły się pewne problemy. Kabina pojawia się nie w tym miejscu co potrzeba gdyż jest ona pod autobusem.
Nie dość że jest źle umiejscowiony to jeszcze ta kabina jest jakaś dziurawa. Macie jakieś pomysły jak to poprawić? Chyba trzeba coś w cfg zmienić z tą wysokością, ale co dokładnie to nie wiem...
1. Pojawia ci się pod ponieważ masz złą oś exportu.
2. Masz wytłumaczone niżej
Nie usuwa elementy tylko trójkąty są poobracane i są widoczne z drugiej strony i na odwrót.
Nie zmienia to faktu, że jest to wina Programu, Którego Nazwy Nie Wolno Wspominać, potrzebna jego pełna, płatna wersja. A oprócz tego przy eksporcie zarówno w blednerze jak i w x converterze jest błąd. W blednerze trzeba ustawić Y Forward, Z Up przy imporcie, później przy eksportowaniu Left-handed I Y Axis Up. Następnie w OmsiXConvertwr odznaczyc opcje Z up.
Jest też alternatywna opcja: po imporcie do Blendera z podstawowymi ustawieniami wystarczy obrócić obiekt o 270 stopni wokół osi X. Natomiast przy eksporcie z Blendera można też ustawić Right-Handed, Up Axis: Z i wtedy nic nie trzeba ruszać w OmsiXConv.