Strefa OMSI

Pełna wersja: Komentarze i oceny dotyczące OMSI 2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Wystarczyło kliknąć link, dla leniwców przetłumaczone tutaj: http://strefa-omsi.pl/Watek-Zapowiedz-i-...5#pid36745
Nie każdy zna język niemiecki, dlatego zapytałem co wnosi.
Żeby być obiektywnym trzeba docenić to, że OMSI tworzy a raczej tworzyło 2 osoby, więc na wstępie nie należało spodziewać się cudów.
Jednak są rzeczy, które można było zrobić dużo lepiej.

Pierwszy taki przykład - grafika. Dlaczego autorzy nie korzystają z silników graficznych? Przecież aż się prosi, żeby zastosować tutaj darmowy Ogre lub chociażby Unity3D. Po ogarnięciu środowiska i specyfiki silnika jest już tylko z górki. Natomiast błędem jest tworzenie swojego silnika opartego na Direct3D przy 2-osobowym zespole. Strata czasu, a efekty są jakie są.

Kolejna sprawa - fizyka. Dlaczego nie zastosowali innowacyjnego silnika NVIDIA PhysX? Możliwości ogromne, ale oczywiście trzeba było tworzyć swój własny silnik... znowu ręce opadają. Widocznie przy systemie kolizji autorzy już mieli dosyć, więc wykorzystali ODE. Szkoda tylko, że tak badziewnie wyszło połączenie MR'owskiej "sztuczne inteligencji" i systemu kolizji ODE. Efekty chyba każdy zna:).

Jeśli chodzi o samo OMSI2, to nie wiem czy było sens tworzyć taki projekt, te zmiany, które wprowadzili to dla mnie co najwyżej OMSI 1.5. Ale wiadomo, kasa:).
Z tego co się akurat orientuję, to cały ten projekt był autorów pracą magisterską i polegał na stworzeniu własnego silnika gry. Z racji niszy na rynku zdecydowali się go udostępnić jako płatny program. Nie mogli zatem sklecić wszystkiego z gotowców, za których użycie musieli by swoją drogą i tak słono zapłacić.
(29.11.2014 21:01)siwy_Snk napisał(a): [ -> ]Z tego co się akurat orientuję, to cały ten projekt był autorów pracą magisterską i polegał na stworzeniu własnego silnika gry. Z racji niszy na rynku zdecydowali się go udostępnić jako płatny program. Nie mogli zatem sklecić wszystkiego z gotowców, za których użycie musieli by swoją drogą i tak słono zapłacić.
Nie jest powiedziane, że ma być utworzony z płatnych gotowców. Te silniki, które wymieniłem są bezpłatne lub po części bezpłatne.
A co do projektu to OK, zrobili projekt, zaliczyli pracę magisterską, ale OMSI2 to już nie był projekt na pracę magisterską;)
Nie wiem jak u Was, ale u mnie po tym najnowszym patchu płynność gry na Szczecinie bardzo spadła..
Właśnie się kapnąłem, że OMSI mi się zaktualizował do wersji 2.1.993. Ktoś może wie, co nowego?
No wiem tyle że nie mogę wybrać teraz żadnej lini/brygady na mapie Szczecina.Wywala mi błąd "stream lesenfheler"coś tam".Jak ktoś znalazł rozwiązanie to dzięki.
PS,Dobra , pochytane:).Brak miejsca na dysku;)
@up mi wszystko działa. Zrób sprawdzenie spójności plików na steam
Tzn... Popieprzyli całkowicie po tej aktualizacji ustawienia szczegółowości map. Na szczecinie miałem ustawione na 0, było ok, a teraz większość budynków, pagórków, ogrodzeń, zniknęła ni stąd. W pierwszej chwili myślałem, że eureka, chyba naprawili szybkość ładowania się różnych pierdół. A teraz jak patrzę, to tak naprawę połowa rzeczy mi zniknęła na Szczecinie i to dlatego tak szybko się to wszystko ładuje. Ogólnie klapa, bo mimo tego, że połowa rzeczy mi zniknęła, to FPSy są gorsze stosunkowo. Kolejny, nieudany patch.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Przekierowanie