Strefa OMSI

Pełna wersja: Komentarze i oceny dotyczące OMSI 2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
A jak dla mnie to co niektórzy przesadzają. Zwróćcie uwagę na "buld 2, pre 0.15". Przecież wiadome jest to, że nawet jeśli wydadzą tego 12 grudnia grę, to w przyszłości na 100% pojawią się różne łatki, poprawki, funkcje... Tego bym się nie obawiał, ale obawiałbym się jedynie tempa tych poprawek.

Niepokój mój budzi jeszcze kwestia optymalizacji. Na końcu drugiego filmiku po wjeździe w znane nam tereny, było tylko (czy aż?) 10 FPSów...
To może i jak coś napiszę.
1szy filmik mnie NUUUUUDZIŁ
2gi za to wkurzył niekompetentnością prowadzącego. "Hurr jak ruszyć o Boże czemu ci ludzie stoją i nie chcą kupować biletów derp wyłączę sprzedaż biletów, pójdę na łatwiznę" Litości!
No ale żeby nie było że narzekam.
Sam autobus cud miód. Skrypty extra, już wiem że moderzy i skrypterzy dostaną fioła jak sie dobiorą do finalnego produktu
Co do tego że autobus się rozbił o ścianę niewidzialną zwalam na wersje alfabeta. Tak jak i to że w pierwszym filmiku występowały auta-duchy i znikająca sceneria. Być może było to spowodowane kiepsko ustawionymi ustawieniami graficznymi lusterek, albo ciort wie co:D
Mała rzecz a cieszy, z domków unosi się dym;)
Uszkodzona nawierzchnia i łatki!! Tak bardzo na to czekałem. Wiem że w Szczecinie też to jest, ale jakoś tak tutaj to bardziej widać. Mam ogromną nadzieje że te łatki, ubytki i inne będą dodawane randomowo poprzez edytor. Że nie będzie samemu trzeba ich modelować.
Do czego sprowadza się kolejne moje ładne spostrzeżenie, kamera z oczu kierowcy trzęsie się mocniej, nie tylko w osi pionowej, ale także w poziomej i na ukos. Często jak jeżdżę autem to też mi wzrok podskakuje (kto jest kierowcą ten powinien mnie zrozumieć:) )
http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=16m25s Tutaj zaczyna się świetnie zrobiona droga wykrzywiona. Widać że ulica na środku jest wyżej o parę centymetrów niż brzeg. Super, bo takie drogi bardzo często występują w świecie realnym.
http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=18m40s Farma! Na wypasie pomysł:D
Technika jazdy kierowcy nagrywającego mnie poraża i deprymuje ;o
http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=23m11s Moment wjazdu do Niemiec Zachodnich jest także strasznie klimatyczny. Widać jakie, no niestety, zacofane NRD było..
http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=26m21s Faktycznie to auto stoi i nic nie robi.. Oby to zostało poprawione :/ Lecz jak tylko ruszył i co najważniejsze wyłączył kierunkowskaz, auto za nim zaraz też ruszyło, prawie powodując zderzenie.
Kliknijcie w link http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=27m36s i zapałzujcie. Na górze po lewej są dodatkowe dane na czerwono, których nie było w OMSI 1. Ciekaw jestem co one znaczą. Być może RAM zużyty przez BUS (tego się doczytałem bodajże) i scenerii (strzelam, bo wydaje się to logiczne)
No i reszta gameplaya jest już nudna:)
(26.11.2013 18:03)Skiv napisał(a): [ -> ]Kliknijcie w link http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=27m36s i zapałzujcie. Na górze po lewej są dodatkowe dane na czerwono, których nie było w OMSI 1. Ciekaw jestem co one znaczą. Być może RAM zużyty przez BUS (tego się doczytałem bodajże) i scenerii (strzelam, bo wydaje się to logiczne)
Jeśli dodasz parametr "-debug" do skrótu OMSI 1, czyli uruchomisz grę w trybie debugowania, będziesz miał duużo info "na czerwono", co więcej, poprzez odpowiednie dyrektywy w skryptach, można wyciągnąć każdą używaną zmienną/stałą na to pole. Nie jestem pewny, czy właśnie czegoś takiego tu nie zastosowano.
Wydajność nie zachwyca, ale:
- nie wiadomo jakim sprzętem dysponuje autor filmiku
- nie znamy jego ustawień gry
- zapewne w tle chodzi mu 50 zbędnych programów
- każdy program, który "podczepia" się pod gre (steam, xfire, origin etc.) zaniża jej wydajność
- to jest beta

Co do pojazdu to mogę powiedzieć, że się jaram, ale mam nadzieję, że skrzypienie przegubu będzie trochę zredukowane. Wątpię, że w realnym pojeździe skrzypienie występuje przy każdym najmniejszym skręcie. Miałem też nadzieję, że zostanie pokazany MAN NL202, bo jego też się nie mogę doczekać. Mimo iż taki pojazd jest już zrobiony, to wszyscy wiemy, że jakością nie grzeszy a i dźwięki też nie są najwyższych lotów.

Czy ktoś mi powie, co to za dziwne ruchy kamery przy skręcaniu? To ma być ficzer w finalnej wersji, czy wyszło przypadkowo?
(26.11.2013 18:03)Skiv napisał(a): [ -> ]http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=16m25s Tutaj zaczyna się świetnie zrobiona droga wykrzywiona. Widać że ulica na środku jest wyżej o parę centymetrów niż brzeg. Super, bo takie drogi bardzo często występują w świecie realnym.
Pomysł autorów/realizm, żadna nowa funkcjonalność. Dzisiaj też to możesz zrobić.

Cytat:http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=26m21s Faktycznie to auto stoi i nic nie robi.. Oby to zostało poprawione :/ Lecz jak tylko ruszył i co najważniejsze wyłączył kierunkowskaz, auto za nim zaraz też ruszyło, prawie powodując zderzenie.
Odwrócone zachowanie AI z obecnej wersji. Jak zauważyłem, teraz pojazd ustawiający się do skrętu co chwilę podjeżdża i ustępuje pojazdom z przeciwka. Czasami jest tak, że ustawi się blokując nasz pas "no bo my jedziemy prosto to trzeba ustąpić", ale sam nie jest świadomy zajęcia naszego pasa (głównie wina złych ścieżek AI).

Często taki samochód przeganiam włączając kierunkowskaz, wówczas AI odczytuje manewr także z mojej strony, widzi że nie chce jechać prosto, więc zjeżdża ze skrzyżowania. Tutaj to zostało logicznie naprawione - zasada prawej ręki. AI wykryło prawy kierunkowskaz, więc pojazd zatrzymał się, aby nam ustąpić zgodnie z ww. zasadą ruchu drogowego.

Cytat:No i reszta gameplaya jest już nudna:)
Byłem pełen nadziei, ale ona zaczyna powoli pryskać. Teraz trzyma mnie chęć pojeżdżenia przegubem, bo optymalizacji chyba zero. Może i filmy ciekawe z naszego punktu widzenia, ale zwykły wyjadacz jak zobaczy puste placki w centrum miasta, czy "coś" co zepsuło naszego przeguba w drugim filmie, raczej się zrazi niż zachęci. Pozostaje poczekać na jakiś "normalny" gameplay, z ostateczną wersją, bez błędów.
(26.11.2013 18:03)Skiv napisał(a): [ -> ]Kliknijcie w link http://youtu.be/vKSyRMEfixU?t=27m36s i zapałzujcie. Na górze po lewej są dodatkowe dane na czerwono, których nie było w OMSI 1. Ciekaw jestem co one znaczą. Być może RAM zużyty przez BUS (tego się doczytałem bodajże) i scenerii (strzelam, bo wydaje się to logiczne)
No i reszta gameplaya jest już nudna:)

Tak jak pisal skawek - tryb debugowania ;)

[Obrazek: a3RBhxyl.png]
Nie wiem czy ktoś zauważył na jednym filmiku z NG272, że jest możliwość przepalenia żarówki co się wiąże z szybkim mryganiem kierunkowskazu, po naprawie migał normalnie:D Taki bajer.
Owszem zauważylim:) Jest też pare innych bajerów, np wyginający się łamaniec w góre podczas ruszania do przodu. Bo w końcu to tylna ośka pcha a nie środkowa
Według mnie nie ma sensu wrzucać na forum kolejnych gejmpleji z OMSI 2, bo jest ich już wystarczająco dużo. Ewentualnie jak zostanie pokazane coś nowego, to wtedy.

Ogólnie wydaje mi się, że nikt tak naprawdę nie pokazał jak dokładnie zachowuje się przegub na zewnątrz. Oglądnąłem już trochę filmików i z tego co było na nich widać, to przegub nie zachowuje się super realistycznie. Chodzi mi głównie o skręt rzędu 50-60 stopni, wygląda to wtedy jakby przód ciągnął tył a nie na odwrót. Może to tylko takie złudzenie, ale wydaje mi się też, że przy takim ostrym skręcie cały tył przesuwa się w bok, w kierunku odwrotnym do zakrętu, tak jakby przegub nie mógł się już bardziej złożyć. Może ktoś załapie o co mi chodzi ;)
FPS tragiczny, czyli MR okłamało nas że wydajność wzrosła z o 50-60%.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Przekierowanie